דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות אבי מייזלס - פירמידת המזון שכדאי להתאים לילדים
אבי מייזלס - פירמידת המזון שכדאי להתאים לילדים
אבי מייזלס 18/06/12 |  צפיות: 4243

צריכה מאוזנת של כל אבות המזון, חלבונים, פחמימותושומנים ויטמינים ומינרלים, הינה בבחינת הכרח לכל אדם באשר הוא. יחד עםזאת, הצריכה הנבונה של המזון הבריא והמזין מקבלת משנה תוקף ככל שמדוברבילדים צעירים. בדיוק לשם כך נוצרה פירמידת המזון לילדים שעל מרכיביה נעמודבמאמר שלפניכם.

מאת: אבי מייזלס

אבי מייזלס

מבנה הפירמידה – חמישה שלבים שלבים לתזונה בריאה

פירמידת המזון לילדים מיועדת לילדים מגיל 6 עד גיל 11 לערך.הפירמידה מורכבת מחמש דרגות כאשר ככל שעולים במעלה דרגות הפירמידה כך מומלץלצמצם את צריכתם של מוצרי המזון המופיעים בכל אחת מהקטגוריות. במיליםאחרות, מוצרי המזון המופיעים בחלקה העליון של הפירמידה הם אלו שאינםמומלצים לצריכה כלל או במידה מועטה ביותר. אז מהן חמש השכבות?

השכבה הראשונה והמומלצת ביותר מורכבת מדגנים מלאים על כל צורותיהם – בין היתר, לחם, פיתות ולחמניות מקמח מלא, דגני בוקר ללאסוכר ועוד. היתרון היחסי הגדול ביותר בדגנים המלאים הוא שהם מאגדים בתוכםשורה של רכיבים תזונתיים חשובים מאין כמוהם לרבות פחמימות מורכבות, סיביםתזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

השכבה השנייה היא שכבת הירקות והפירות כאשרהמומחים ממליצים לצרוך אותם ביחס של שני שליש מול שליש לטובת הירקות. בהקשרהזה יש חשיבות גדולה מאוד לגיוון בירקות (מכל הצבעים) ובאופן הגשתם –טריים ומבושלים כאחד.

השכבה השלישית של הפירמידה מורכבת מחלבונים המעניקים לילדיכם שלל רכיבים מזינים ובכלל זה ויטמינים, מינרלים וחומצותאמינו. החלבונים נחלקים על פי רוב לביצים, דגים, עוף ובשר, חלב על מגווןמוצריו וקטניות. את הקטניות הכוללות בין היתר אפונה, חומוס ועדשים יש לצרוךלא פחות מפעמיים בשבוע. החלב (שאותו יש לצרוך בתדירות גבוהה יותר) חשובמאין כמוהו נוכח הסידן החיוני והבשר, העוף והדגים תורמים ברזל חומצות שומןועוד – ועל כן יש לצרוך אותם בתדירות של פעם ביום.

השכבה הרביעית של פירמידת המזון מורכבת משמנים ושומנים מהחי והצומח.מלבד, הדגים, העוף, הבשר והביצים יש לצרוך גם אגוזים, בוטנים, שמן זיתועוד. חשוב להקפיד על צריכה מצומצמת של השמנים והשומנים וזאת משום שרכיבימזון אחרים כבר מכילים בתוכם את השמנים והשומנים במינון זה או אחר.

השכבה החמישית והאחרונה של הפירמידה מכילה סוכרים פשוטים שאותם יש לצרוך בכמות קטנה ביותר ורצוי לא לצרוך אותם כלל. בקטגוריה הזוניתן למצוא מוצרי מזון כמו עוגות, עוגיות, גלידות, מאפים ודומיהם. אמנםמדובר בקטגוריה המפתה ביותר אך למען הבריאות והתזונה הנכונה ראוי להמעיטבצריכתם עד כמה שניתן.

איך נראה התפריט המומלץ על פי פירמידת המזון לילדים?

אם כך, אחרי שהבנתם בדיוק מה כוללת כל אחת מהשכבות המרכיבותאת הפירמידה הגיע הזמן לרדת לשטח ולבחון את השאלה כיצד ייראה התפריטהאולטימטיבי שהורכב על פי פירמידת המזון לילדים?

לארוחת הבוקר רצוי להכין לילדכם דגנים מלאים ללא סוכר. לארוחהבבית הספר יש לציידו בסנדביץ עם גבינה לבנה וירקות. מיותר לציין כי הלחםצריך להיות מורכב מחיטה מלאה בלבד. לקינוח אפשר להוסיף גם פרי. לארוחתהצהריים מומלץ להגיש עוף (לא מטוגן) ואורז מלא ולסיום היום בארוחת הערברצוי להציע לילדכם חביתה וסלט ירקות בתוספת גבינה לבנה או צהובה.

זכרו, פירמידת המזון היא מרכיב חשוב וחיוני בתזונה נכונה, עלאחת כמה וכמה ככל שהדברים נוגעים לילדכם. אל תמעיטו בערכה והקפידו לדבוקבה. הילד שלכם יודה לכם.

אבי מייזלס,בעלים של רשת המרפאות מייזלס דיאט, נטורופת מוסמך ובוגר בית הספר לרפואהמשלימה ע"ש זנבר. בעל תואר N.D מאוניברסיטת ברנדין (פלורידה, ארה"ב)


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי מייזלס

מייזלס דיאט, הינה רשת מרפאות ייחודיות להרזיה ולפתרונות טכנולוגיים מתקדמים לחיטוב ועיצוב הגוף, הפועלת מזה כ-20 שנה.
רשת מייזלס דיאט משלבת דיאטה נטורופתית ייחודית המתבססת על מיטב המחקרים המובילים בעולם בתחום, בשילוב תוספי תזונה אשר מאפשרים הרזיה מהירה וקלה בפיקוח מקצועי צמוד.
בסיום תכנית ההרזיה, אנו מעניקים לכם, ללא תמורה, תכנית שמירה והמשך מעקב אשר מאפשר שמירה על תוצאות ההרזיה ומניעת אפקט הרית-רץ (ירידה ועליה במשקל לסרוגין).
מייזלס דיאט מנוהלת על ידי אבי מייזלס (N.D.) וענת מייזלס (נטורופתית)



 


מאמרים נוספים מאת אבי מייזלס
 
אבי מייזלס - הדיאטה לא עובדת לכם? נסו דיאטת אטקינס
02/07/12 | דיאטה
דיאטת אטקינס הקרויה על שמו של ד"ר רוברט אטקינס ז"ל היא אחת משיטות ההרזיה המוכרות ביותר בתבל. בראד פיט, קטרין זיטה ג'ונס וג'ניפר אניסטון הם רק חלק קטן מהכוכבים ההוליוודים שהודו לא פעם כי הם עושים בה שימוש. במאמר שלפניכם נציג את מהות הדיאטה ויתרונותיה מחד אל מול הביקורות כנגדה מאידך.

אבי מייזלס - פירמידת המזון שכדאי להתאים לילדים
צריכה מאוזנת של כל אבות המזון, חלבונים, פחמימות ושומנים ויטמינים ומינרלים, הינה בבחינת הכרח לכל אדם באשר הוא. יחד עם זאת, הצריכה הנבונה של המזון הבריא והמזין מקבלת משנה תוקף ככל שמדובר בילדים צעירים. בדיוק לשם כך נוצרה פירמידת המזון לילדים שעל מרכיביה נעמוד במאמר שלפניכם.

אבי מייזלס - יש טיפול לחוסר איזון הורמונלי בגיל המעבר
הפסקת המחזור החודשי, קיים מצב המקיף כ-90% מהנשים הנקרא מנאפאוזה. זהו מצב של חוסר איזון הורמונלי, אשר נילווים לו סימפטומים כגון: גלי חום, כאבי ראש ונטייה לשינויים קיצוניים במצב הרוח.

אבי מייזלס - כל האמת על הקשר בין שוקולד ואקנה
ממתקים ואקנה, אקנה וממתקים. על היחס בין שני התחומים הללו נשפכו הררים של מילים ומחקרים אשר הציגו תוצאות כאלה ואחרות. לעתים נראה כי מדי שנה התפיסה בנוגע ליחס בין אכילת ממתקים (ושוקולד במיוחד) לבין הופעת פצעי אקנה משתנה מן הקצה אל הקצה. במאמר זה ננסה לתת תשובה, גם אם תשובה חלקית, בנוגע לשאלת היחס בין אכילת ממתקים לאקנה.

טיפול בחוסר איזון הורמונלי בגיל המעבר
בגיל המעבר, לפני ובזמן הפסקת המחזור החודשי, קיים מצב המקיף כ-90% מהנשים הנקרא מנאפאוזה. זהו מצב של חוסר איזון הורמונלי, אשר נילווים לו סימפטומים כגון: גלי חום, כאבי ראש ונטייה לשינויים קיצוניים במצב הרוח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI