דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר על פריצת דיסק
על פריצת דיסק
משה יגל 27/03/13 |  צפיות: 3303

לפני שנתחיל לדבר על התופעה, יש להבין כיצד עובד ומה הם התפקידים של עמוד השדרה שלנו. עמוד השדרה שלנו מורכב מ24 חוליות שאלו הן למעשה עצמות שמחוברות ביניהן. התפקידים שלו הם לאפשר את היציבה הזקופה שלנו ולתמוך בחלק הגוף העליון וכמובן הגולגולת ולספק הגנה לחוט השדרה. חוט השדרה הוא שלוחה של המוח שלנו, הלא היא מערכת העצבים המרכזית. חוט השדרה מתחיל במוח וממשיך לכל איברי הגוף. הוא מעביר מידע חושי מהאיברים למוח והמוח מעביר דרכו הוראות מוטוריות לכלל הגוף למעט הראש. הדיסקים הם מבנים טבעתיים שעשויים שכבות על גבי שכבות (בדומה לבצל) שמונחים בין החוליות ותפקידיהם לרכך את המכות ולהפריד בין החוליות. מדובר למעשה על מעין בלמי זעזועים.

מה היא למעשה פריצת דיסק?

לכל דיסק יש יכולת התחדשות שבאה לפצות על השחיקה. השחיקה נגרמת כאשר מופעל על החוליות לחץ מסוים. הלחץ הזה נגרם כתוצאה מהרמה של משקלים כבדים אבל נוצר גם כאשר אנחנו יושבים שעות ארוכות או כאשר אנחנו עולים במשקל והלחץ הגדול מוביל לכך שהחוליות מתחככות כנגד הדיסקים ושוחקות אותם. זה מתחיל בכאבי גב כיוון שבחלקים החיצוניים של הדיסק יש לא מעט קצות עצבים שרגישים ללחץ. זה הזמן שלכם להבין שהגיע הזמן לנוח. מנוחה ארוכה מסוגלת להעניק לדיסק את יכולת ההתחדשות שלו וברגע שקצב ההתחדשות עולה במהירותו על קצב השחיקה, ניתן להימנע מהגעה למצב של פריצת דיסק.במידה ולא נתנו לגוף לנוח, נוצרת זליגה של החומר הצמיגי שבתוך הדיסק והחוליות יכולות להגיע למצב בו הן נוגעות אחת בשנייה. מאחר ובין כל החוליות עוברים עצבים שמגיעים מהמוח לאיברי הגוף השונים, הכאב יכול להיות הבעיה הקטנה ביותר שלכם. הבעיה הגדולה יכולה להיות חוסר שליטה על הסוגרים ואפילו שיתוק של איברים בהתאם למיקום הפריצה.

האם אפשר להימנע מכך?

באופן עקרוני הטיפול המניעתי הוא החכם ביותר. ראשית, אם אתם בעלי עודף משקל, חשוב להפחית במשקל כדי להפחית מהלחץ על עמוד השדרה. הימנעו מהרמה של משאות כבדים ובמידה ואתם חשים כאבי גב בעמוד השדרה, העניקו לעצמכם מנוחה של כמה ימים. במידה ואתם נאלצים לשבת במשך שעות ארוכות, קחו הפסקה מדי שעה וחלצו עצמות. טיפול של פריצת דיסק יכול להיות ניתוחי אך ניתן להיעזר גם בטכניקות שונות כגון פלדנקרייז, יוגה, פילטיס,שיטת גרינברג ועוד. ולא לשכוח – הכי חשוב לתת לגוף מנוחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 משה יגל


 


מאמרים נוספים מאת משה יגל
 
מעקות משולבות זכוכית
09/09/13 | שיפוצים
גם במגזר התעשייתי כמו גם במגזר הפרטי, הולך וגובר השימוש בנירוסטה. הסיבות לכך טמונות בחוזקה, בעמידותה הרבה ובתייחס למגזר הפרטי, כמובן גם ביופייה היחודי של מתכת זו.אם כן מהי הדרך לבחור מוצרי נירוסטה, וכיצד נוכל לוודא כי עבודות נירוסטה שבהן אנו מעוניינים יעשו בהתאם לצורך שלנו. על כך במאמר הבא.

כך תשמרו על המראה היוקרתי (מעקות זכוכית, זכוכית, מראות)
במאמר שלפנינו נלמד כיצד ניתן לשמור על המראה היוקרתי של הבית, לחדש אותו, לרענן אותו אך עדיין לשמור על מסגרת תקציב שפויה. הפעם נתמקד בשני אלמנטים חשובים, או אולי אפילו כדאי לומר, עיקריים בכל הקשור להענקת מראה יוקרתי ואלגנטי לבית. הראשון הוא זכוכית והשני הוא מראות.

מראות בספרות ובתרבות העולמית
04/04/13 | אדריכלות
מדהים לגלות שכבר לפני 6000 שנים בני האדם היו עסוקים בבחינת המראה שלהם מול סלעים מלוטשים. המראה מודרנית באה לעולם אמנם רק לפני כמאה וחמישים שנים, אבל הרומן שלנו עם הבבואה המשתקפת שלנו נמשך ככל הנראה משחר ההיסטוריה האנושית אז היינו בוהים בבבואה שלנו כפי שהשתקפה אלינו מאיזה נחל קדמון.

על נירוסטה ומעקות
יש מעט מאוד אלמנטים בחלל המגורים או בחלל העסקי שמשלבים בצורה כל כך מושלמת והדוקה בין נוחות, עיצוב, בטיחות ופונקציונאליות. תתפלאו לשמוע אבל מעקות הם בדיוק האלמנט הזה שאנחנו מדברים עליו. הרי בסופו של דבר למה אנחנו צריכים מעקות? מצד אחד כדי לתמוך בנו בעלייה או בטיפוס המדרגות, מצד שני כדי שנוכל להחליק עליהם בסטייל כשאנחנו יורדים למטה ומצד שלישי כדי שלא ניפול

כך תבחרו גן אירועים לאירוע שלכם
אז היום הגדול מתקרב. אתם כבר נרגשים ומתחילים להילחץ. כולם כבר יודעים שאתם מתכוונים לערוך חתונה גדולה ומפוארת, אבל אתם עדיין לא יודעים בדיוק איפה.

מיטות מעבר, טיפים שימושיים
03/04/13 | הורות
אם הפעוט לכם נמצא בין גיל שנה וחצי לשלוש וחצי שנים, אולי הגיע הזמן לעבור הלאה ולצאת מן הלול. המיטה שמשמשת למעבר מקלה את המעבר בין הלול או מיטת התינוק למיטת הילדים.

גריל גז - הברביקיו החדש
אחד הלהיטים שהשתלטו על תחום העל האש הביתי הוא הגריל המופלא שעובד בלי פחמים אבל בסופו של דבר מסוגל להפיק תוצרת לא נחותה בשום צורה. שימו לב לרגע לכל הסרטים והסדרות האמריקאיות שצפיתם בהם בשנים האחרונות או בכלל, אי פעם.

על פריצת דיסק
אם אתם קוראים את המילים האלו עכשיו, רוב הסיכויים שכואב לכם הגב. אי לכך, אנחנו רוצים להרגיע אתכם ולהשתתף בכאב שלכם. למרות שהמצב נראה אולי לא טוב עכשיו, דעו כי לא מדובר על גזרה משמיים וכי ניתן להתמודד עם המצב ועם תופעות הלוואי הלא נעימות שלו כל עוד מקפידים על כמה כללים פשוטים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI