דף הבית בידור ופנאי צילום להפוך לצלמ/ת וידאו מקצועי/ת בעזרת מכשיר האייפון
להפוך לצלמ/ת וידאו מקצועי/ת בעזרת מכשיר האייפון
מיקוקה הפקות 30/04/14 |  צפיות: 2972


צילום וידאו הפך לנחלת הכלל, לכל אחד סביבכם יש מצלמה בכל רגע נתון. את המהפכה הזאת החלו מצלמות ה-DSLR שמצלמות באיכות מעולה מבלי לרוקן את הארנק. המצלמות פרצו לשוק כמצלמות סטילס מעולות, אך מאז 2008 הן מצלמות וידאו בארזולוציית HD ובכך מאפשרות לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד לצלם וידאו באיכות גבוהה ביותר מבלי למשכן את הבית. את המהפכה שהחלו מצלמות ה-DSLR המשיכו המצלמות שמגיעות עם המכשירים הסלולריים שמצלמות כיום גם הן ברזולוציית HD.

ככל שהשתפרה איכות המצלמות החל עולם הצילום להתיחס אליהן ברצינות וכך נוצר עבורן בשנים האחרונות שוק של ציוד נלווה. אותו שוק מקביל לחלוטין מבחינת ההיצע שלו לשוק הציוד הקיים עבור מצלמות וידאו מקצועיות. ההבדל העיקרי הוא במחיר; אם קניית עדשה למצלמה מקצועית יכולה להגיע לאלפי שקלים, עדשה חדשה למצלמת האייפון יכולה לעלות פחות מ-50 דולר.

מחסן ציוד בגודל של קופסת נעליים

ציוד מצלמה הוא דבר יקר. גם צלמים מקצועיים נוהגים לשכור ציוד במהלך הקריירה שלהם ולהחזיק בבית את המינימום הנדרש. אך במקרה של מצלמת האייפון, מכיוון שמדובר במכשיר כל כך קטן, נוצרה לראשונה ההזדמנות להיות הבעלים של אותו ציוד בגרסתו המיניאטורית.

עדשות

אין לנו ספק שהסתובבתם שנים עם מצלמות תיירים שלא ניתן להרכיב עליהן עדשה ובטח גם מצלמת הוידאו הקטנה שלכם באה עם עדשה קבועה. החלפת עדשה משמעה שינוי של שדה הראיה מן הקצה אל הקצה, ממש לא אותה גברת בשינוי האדרת.

חברת "olloclip" הקליפורנית יצרה מיתקון המתפצל לעדשה בעלת שלושה גדלים שונים. המכשיר הפצפון והאלגנטי הזה מגיע עם עדשת מקרו הנועדה לצילומי תקריב ומגדילה את האובייקט המצולם פי 10.  מדובר בעדשה מעולה לצילום אובייקטים קטנים ומורכבים, כמו פרחים, חרקים ותכשיטים.

עדשת הזוית הרחבה מבצעת בדיוק את הפונקציה ההפוכה, ומגדילה עבורכם את שדה הראייה באופן אידיאלי לצילומי נוף, ארכיטקטורה וצילומי פנים.

עדשת עין הדג תופסת שדה ראיה ברוחב של 180 מעלות המדמה שדה ראיה של דג. כמו עדשת הזוית הרחבה היא מעולה לצילומי נוף, צילומי שמים ותיעוד ספורט אתגרי.

חברה נוספת שמייצרת עדשות לאייפון היא חברת GO PANO, היצרנית הבלעדית של עדשת ה- "Go Pano micro" המאפשרת לצלם שוט של 360 מעלות. יש לציין, שהשימוש בעדשה מחייב רכישת אפליקציה אותה מייצרת חברת EyeSee360.

והנה וידאו מגניבי שצולם איתה (ניתן להזיז את שדה הראיה עם העבר):

http://gopa.no/CzH

ציוד וידאו וגריפ

לא משנה כמה הסיפור שלכם מדהים או כמה הנוף שאתם מצלמים מרהיב, אם הצילום שלכם יהיה קופצני ובלתי נסבל הצופים ירגישו זאת ויאבדו סבלנות. במקום להתרוצץ עם המצלמה בידיים ולדמיין שהפריים שלכם יציב, אנחנו ממליצים לכם להתפנות לעיסוק בקומפוזיציה.

לחובבי הטיולים המוכנים להפרד מ- 39.95 דולר, חצובת הגורילה של חברת ג'ובי הסינית-אמריקאית היא פתרון מושלם. החצובה השובבה הזאת באה עם רגליים גמישות המאפשרות לחבר את המכשיר לעצים, מעקות בטיחות או כל דבר בעל היקף סביר שניבט ממנו מראה שלא כדאי לפספס.

אם אתם לא טיפוסי אקסטרים ויש לכם חיבה לחצובות סטנדרטיות, אין סיבה שתפרדו מיותר מ- 50 שקלים. בתקציב זה ניתן בהחלט לרכוש חצובות פשוטות המאפשרות צילום יציב.

לא רק חצובות

ה"סטדי קאם" הוא מיתכון-מצלמה שהומצא בשנת 1975 על-ידי הצלם זוכה האוסקר גארט בראון. הסטדי קאם (מלשון "יציב") משלבת בין השיוט היציב שמציעה עגלת הדולי לבין יכולת התנועה והגמישות של הגוף האנושי. בצורתו המקורית ה"סטדי קאם" הוא מיתכון שמתלבש על גוף הצלם ומאפשר למצלמה לשוטט ביציבות בחלל או לעקוב אחרי דמות במשך דקות ארוכות. עכשיו יש לה גם גרסה סלולרית שדומה באופן מטריד לכלי נשק אבל בהחלט עושה את העבודה.

סטודנטים לקולנוע יודעים שברגע שהם מוציאים דולי ממחסן הציוד עלויות ההפקה מוכפלות בן רגע. רק השינוע של הציוד הזה דורש רכב גדול במיוחד שהעירוניים מבינינו נאלצים לשכור. לעומת זאת, הדולי-אייפון שלפניכם מציע את אותה חוויה של צילום תוך כדי תנועה, ללא הסרבול, המשקל, המסילות, עוזר הצלם וה"פוקוס פולר".

יכול להיות שכבר יש ברשותכם חצובות טובות שאתם עושים בהן שימוש, ולכן אין סיבה שתרכשו חצובה נוספת לאייפון. בעזרת מתאם ה"Mosy Mount" אתם יכולים לחבר את המכשיר הסלולרי לכל חצובה שהיא ב 24.95 דולר בלבד.

ואם אתם ממש, אבל ממש רוצים לחסוך ולא מאמינים שמצלמת האייפון שווה את כל המהומה, הנה וידאו שיראה לכם כיצד להיות מקגייוור ליום אחד ולהכין חצובת-אייפון בעצמכם:

httpv://www.youtube.com/watch?v=IDNUeWje7Uw

קצת צבע בעיניים

מצלמת האייפון שלכם יכולה להפוך לצעצוע הכי כיפי בעיר בעזרת גלגלת עדשות ופילטרים לצילום סלולרי. הגלגלת עצמה מחוברת לגוף פלסטיק שמתלבש על המכשיר כמו כל כיסוי סטנדרטי לאייפון. הגלגלת מכילה 10 עדשות ופילטרים שונים ועלותה נעה בין 80 ל-220 ש"ח, תלוי ביצרן.


התאורה היא עוד כלי לספר סיפור

תאורת קולנוע היא מלאכה שלא לומדים ביום אחד ובניגוד למה שניתן לחשוב היא לא נועדה רק כדי "להאיר את הסט". תפקיד התאורה בקולנוע הוא מהותי וחשוב לא פחות מבחירת הלוקיישן והקלטת הסאונד. על ידי איזונים עדינים ביותר של אור וצל, התאורה היא כלי ליצירת דרמה. מי שהבין זאת עוד לפני המצאת הקולנוע הוא הצייר ההולנדי רמברנדט שצייר חללים ודמויות תוך כדי השקעת מחשבה אדירה באור וצל, כך שהצצה בציוריו היא שיעור מעולה בתאורה.

כמובן שאתם יכולים להשתמש בפנסי-קולנוע גם כאשר אתם מצלמים באייפון אבל אם אתם לוקחים ברצינות את העצה להקים מחסן הציוד בגודל של קופסת נעליים, פנס נורות הלד שלפניכם הוא פתרון מעולה. גוף התאורה המינימליסטי הזה מתחבר לאייפון מצדו הימני ומופעל על ידי בטריות חיצוניות. כך תוכלו לצלם לאורך זמן מבלי שבטריית האייפון תשווק לכם במהלך צילומי חוץ.


הסרט הראשון שלכם

אז אם אי פעם חלמתם ללמוד קולנוע או רק לפתוח ערוץ ביו-טיוב, אין דבר שמונע זאת בעדכם. גם צילום סלולרי יכול להיות פרי של מחשבה ותכנון מוקדם. אתם מסתובבים בכיס עם מצלמה מעולה, זה הזמן להתחיל לעשות בה שימוש יצירתי.

והנה מי שכבר עשו זאת:

בשנת 2011 ביימו האחים הדרום-קוריאנים פארק-צ'אנג ווק ופארק צ'אנג קיונג סרט בן חצי שעה בשם Night Fishing. הסרט צולם באופן סימולטני על ידי 10 מצלמות אייפון 4 וזכה בפרס דב הזהב עבור הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל ברלין באותה שנה.httpv://www.youtube.com/watch?v=2tRlqPQ7dAw



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיקוקה הפקות


מיקוקה הפקות- חברה להפקת תוכן וידאו יצירתי

www.mikooka.com

www.facebook.com/MikookaProduction

www.youtube.com/user/mikooka



 


מאמרים נוספים מאת מיקוקה הפקות
 
סרט שיווקי. אננס כתום. נקודה.
לפני כמה זמן עלית על תגלית מרעישה שיכולה לשנות את העולם. אננס כתום. פנית לחברים, פירסמת בפייסבוק, בנית אתר ואפילו תלית שלט חוצות. עכשיו כל מה שחסר לך זה סרט וידאו עם כנפיים... כזה שישווק וימכור גם הרבה אחרי שהסרט עלה לאוויר.

העולם עולה קומה- שילוב תוכן וירטואלי במעליות
11/11/14 | קולנוע
העולם היום מתפתח במהירות ובכל יום מצטרפות לחיינו המצאות חדשות. הרבה מההמצאות הטכנולוגיות החדשות שאנו רואים עובדות בעיקרון של פיוז'ן- מיזוג בין דברים קיימים באופן שיוצר מוצר חדש.

על פי העיקרון הזה פיתחו לפני מספר שנים בחברת הסטראט-אפ DigiGage מוצר המשלב תוכן וירטואלי עם מעלית- מיזוג של שני עולמות שונים שביחד יוצרים חווית משתמש חדשה לגמרי!


האם הרחפן השובב יתפוס את מקומו של המסוק האמיתי?
31/07/14 | קולנוע
זה תפס את רובנו כילדים, היינו רצים אחרי מסוק צעצוע עם שלט המונע ע"י סוללות ומתפלאים כשהצלחנו להשאיר אותו באוויר. היום, באמצעות רחפנים משוכללים המחוברים למצלמות מקצועיות הצעצוע מהילדות הפך לעבודה של מקצוענים.

תחקירן אחרי בן אדם- עבודת התחקיר כהכנה לסרט מסע דוקומנטרי
21/07/14 | קולנוע
כל איש הוא סיפור, אבל לא כל סיפור שווה שיספרו אותו. כשאנחנו כותבים תסריט לסרט דוקומנטרי מסע ועדיין אין לנו דמות ראשית אנחנו מנסחים את הרעיון הכללי של הסרט ומתחילים את עבודת התחקיר, בחיפוש אחר הדמות האידיאלית.

להבין את הסיפור בדרך לתיעוד דוקומנטרי מוצלח
30/04/14 | צילום
כדי לעזור לכם ליצור תיעוד דוקומנטרי מוצלח ערכנו רשימה של עשרה כללים (יש לציין שלא מדובר בנוסחאות או בכללי ברזל, אלא דעה אישית, המלצה, הנובעת מניסיון רב והתבוננות – לינק ל"חגיגות עשור לתיעוד וידאו ביתי") שיש להתחשב בהם לפני ובעת צילום תיעודי. כי איך תדעו מה גודל הפריים שלכם כשאתם לא יודעים על מה הסיפור?

תיעוד בוידאו של מופעים ואירועים בימתיים
30/04/14 | צילום
כיצד כדאי לתעד בוידאו מופעים ואירועים בימתיים? כל עסק זקוק לתיעוד אירועים חיים – ימי עיון, כנסים, הרצאות, מופעים מוזיקליים או אירועי תרבות למיניהם. המטרה הראשונה בתיעוד וידאו איכותי היא לא רק תזכורת לכך שהאירוע התקיים אלא הנצחתו לכדי יצירה העומדת בפני עצמה.

דוקו-מסע: עוד דרך לספר סיפור דוקומנטרי
30/04/14 | צילום
במאים רבים יוצאים מנקודת ההנחה שברגע שימצאו את הדמות המושלמת הם יוכלו לשים מולה מצלמה ויצא להם סיפור קולנועי. לעתים זה נכון, אך בהרבה מקרים הם יגלו, לאחר שצברו שעות של חומר גלם, שאמנם יש להם דמות – אך אין להם סיפור.

לצלמים: מכירת וידאו און ליין
30/04/14 | צילום
מכירת חומרים ברשת לצלמי וידאו – האם זה משתלם? טיפים מקצועיים על עולם ה- FOOTAGE BANK

אפליקציות פשוטות שיהפכו את האייפון שלכם למצלמה מקצועית
30/04/14 | צילום
לא רק אינסטגרם: אפליקציות לעיבוד תמונה בסמארטפון אם גם אתם נמנים על אלו שלפני שנים עוד רכשו מצלמה דיגיטאלית אבל מאז מצלמים את הילדים רק באייפון – המידע שלהלן חשוב מאד עבורכם. בעזרת מספר אפליקציות ידידותיות למשתמש נסביר לכם כיצד להפוך את המכשיר הסלולארי למעבדת קולנוע קטנה.

להקשיב לסיפור: על החשיבות של סאונד בתיעוד הדוקומנטרי
30/04/14 | צילום
הסאונד הוא חלק מהותי מהקומפוזיציה – לא קומפוזיציה של הפריים, אלא קומפוזיציה של הסיפור – והוא משפיע באופן ישיר על הבחירות שלו. צלם שלא מבין את הצורך הדרמטי של הדמויות שלו, יתקשה לעקוב אחריהן עם מצלמתו. צלם שלא מקשיב מפספס את הרגעים היפים האלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI