דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה זכויות הפרט על קבורה ואזרחות בישראל
על קבורה ואזרחות בישראל
ענת אמר 12/04/15 |  צפיות: 12951

יש אנשים שמעדיפים, בעודם בחיים, לבחור היכן להיקבר. הם עושים זאת בצורה מסודרת ורוכשים חלקת קבר שתחכה לכם במותם. אופציה זו עולה כסף, שכן יש צורך לקנות ולשמור חלקת קבר, אך היא בהחלט מקלה על הקרובים שלא צריכים להתעסק עם הסידור הזה.

עבור חלק מהאנשים, אם בשל הכסף ואם בשל שיקולים אחרים, האופציה של רכישת חלקת קבר בעולם בחיים כלל אינה באה בחשבון. במקרה זה, כאשר אדם נפטר, על המשפחה לקבל את ההחלטה בדבר מקום הקבורה.

מהם השיקולים?

ודאי השיקול המרכזי היא מיקומו של בית העלמין. אנשים קוברים בקרבת מקום, על מנת שיוכלו להגיע ולפקוד את חלקת הקבר. שנית, עבור חלק מהמשפחות יש גם סוגיה של אופי הקבורה. מי שאינו מעוניין בקבורה דתית ומעדיף קבורה אזרחית, יגלה שאין בתי עלמין רבים שיסייעו לו בכך.

האמת היא שבכל עיר, כל בית עלמין צריך להקצות חלק עבור קבורה אלטרנטיבית. לרוב לא-יהודים נקברים בחלקות אלה, אך גם אנשים שבוחרים להמנע מקבורה דתית יוכלו לעשות זאת, אך בתשלום נוסף.

בתי עלמין אזרחיים אינם נבדלים בדבר, פרט לאופן הקבורה שמתבצע בהתאם לשיקולי המשפחה. הטקס אינו חייב להיות דתי, אך יכול להיות. כמו כן, אין חובה להיקבר בתכריכים, ניתן גם לבצע קבורה באמצעות ארון. למעשה, כל עוד אינכם פוגעים באיש, אין לכם שום מגבלה על טקס הקבורה, ותוכלו לערוך אותו לפי ראות עיניכם.

מה עושים?

כאשר תצטרכו לקבור אדם אהוב, פשוט חפשו בית עלמין אזרחי באזור מגוריכם. ערכו עמם את סידורי הקבורה הנדרשים לקראת טקס הלוויה. בדקו אם יש לכם זכאות לקבורה במקום הנ"ל, ואז הקבורה תתבצע בחינם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ענת אמר


 


מאמרים נוספים מאת ענת אמר
 
כך תבחרו מזגן מפוצל
30/05/16 | קניות
אומנם מאוד כיף לשבת ולהצטנן בקור המזגן בבית, אך יש לזכור שמזגן מגיע עם השלכות - עלות רכישת המזגן ולאחר מכן עלות הפעלת המזגן.

לאכול את יובל
זה חודש היום הולדת שלו, וכבר קיבלתם שיחה מלחיצה מהגננת המתריעה על התאריך המתקרב. אתם קולטים שגם השנה אתם עמוסים ואין לכם זמן להשקיע בעוגה.

גם לילד שלכם מגיע
מעבר לסכנות של החשמליות, ולעובדה שמדובר במוצר יקר שמרבית הילדים מבקשים רק בגלל לחץ חברתי, מדובר גם בסכנה נוספת - סכנת ההתנוונות.

על עוגיות והפתעות
30/09/15 | נשים - אחר
יש לנו חדשות טובות; הימים בהם הייתם צריכים לעבוד שעות על מסיבת יום הולדת כבר עברו. היום האינטרנט מלא ברעיונות פשוטים, מעשיים וזולים, וכבר אין דבר שצריך להכין.

עוגה כמו של קונדיטורים
גם אם אתם לא אופים מהמעלה הראשונה, יש משהו שאתם בטוח יכולים לעשות, למשל, לעצב עוגה בלתי נשכחת בלי ללכלך אפילו אצבע אחת....

רעיון לשדרוג עוגות
אז יש לנו משהו שאולי תשמחו להכיר, שיטה קטנה שיכולה לשדרג את העוגות, העוגיות או הקאפקייקס הבאים שתכינו. מוכנים?

להתנייד על אופניים בתל אביב
בדרך כלל, רכיבת אופניים היא בגדר אמצעי תחבורה. אולם, בשביל יותר ויותר רוכבים, לדווש זה התמכרות של ממש.

הטכנולוגיה החדשה לעיצוב עוגות
29/06/15 | תחביבים
היתרון הגדול בטכנולוגיה של תמונה אכילה לעוגה, הוא שאפשר לעשות דברים מרשימים של ממש בלי להתעסק עם בצק סוכר, עט אכיל, למעשה בלי להתעסק בלי כלום מלבד העוגה הפשוטה בתחתית.

מהם אופני כביש?
רכיבה על אופניים היא לא רק לילדים. אם אתם לא זוכרים את הפעם האחרונה בה רכבתם, כנראה שפספסתם את אחת הפעילויות המהנות ביותר שיש.

מי מפחד מאופניים?
10/06/15 | אופניים
יותר מדי אנשים עדיין לא הפנימו כמה אפשר לחסוך כאשר משתמשים באופניים. לא צריך כל הזמן, לא צריך לכל מטרה, אבל אם תנסו, אפילו לשבוע...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI