דף הבית רפואה ובריאות קוסמטיקה וטיפוח כיצד להמשיך ולטפח את העור גם בחורף
כיצד להמשיך ולטפח את העור גם בחורף
נינה 01/03/10 |  צפיות: 2822

פברואר 2010

איך להמשיך ולטפח את העור בחורף:

טיפים לטיפול ביובש עור עונתי

לצערנו, הגשם לא ממש כאן, אך האוויר היבש בהחלט כן. בכל חורף אנו מתמודדים עם הרוחות, הקור, החימום מהמזגנים, הלחות הנמוכה ו...איך לא? גם עם העור שמתייבש.

סקר שנערך עבור חברת פריגו יצרנית ומשווקת סדרת 'אקסרה', על ידי מכון 'מחקר רותם', מראה כי כ-14% מהישראלים סובלים מבעיית יובש עור, כאשר נשים סובלות מעור יבש יותר מגברים. אצל רבע מהנשאלים (25%) היובש בעור הוא עונתי, ומורגש בעיקר בחורף ובעונות המעבר. גם מי שלא סובל מבעיות עור מיוחדות, ציין כי המפגע נפוץ ביותר בעור הפנים, בכפות הידיים וברגליים.

"בתקופה של מזג אוויר יבש ולחות נמוכה, חשוב מאוד להיערך נכון כדי למנוע את יובש העור, ולהימרח מבעוד מועד", מסבירה דר' זהבה לבר, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגיה קוסמטית, "היובש בחורף מופיע בעיקר בעור הפנים, כפות הידיים ובשוקיים, החשופים יותר לפגעי מזג האוויר, אך גם בשאר הגוף יש חשיבות גדולה למניעה ולהענקת לחות לעור על בסיס יומי. התנאים הסביבתיים בחורף פוגעים בשכבת השומן (החלב) המגנה על העור, וגורמים לאיבוד מים מהשכבות הפנימיות שלו. העור נעשה אדום, מכווץ, מעקצץ או שורף ומלווה בתחושת אי נוחות ואף גירוד וסדקים. במקרים קיצוניים של יובש מתווסף גרד עז, שעלול להסתיים אפילו בזיהום משני. תופעת יובש העור מחמירה בחורף, אצל מי שסובל מבעיות עור במהלך כל ימות השנה: ילדים ומבוגרים בעלי עור רגיש ויבש, או הסובלים ממחלות יובש כמו- אטופיק דרמטיטיס".

אז הנה כמה טיפים מדר' לבר שיעזרו לשמור על העור בחורף:

מניעה:

הוסיפו כל הזמן לחות לעור. המקום הרגיש ביותר הוא כפות הידיים, לכן כדאי למרוח קרם לחות על הידיים אחרי כל מגע במים ו/או סבון. אפשר להחזיק שפופרת קרם במקום נגיש כדי לא לשכוח למרוח מספר פעמים ביום. חשוב לבחור קרם ידיים שנספג היטב בעור, קרם שאינו נספג אינו יעיל.

מים ומקלחת:

מגע רצוף ורב של העור במים מייבש אותו. רצוי לוותר על מקלחות ארוכות (5 דקות ומעלה) ועל אמבטיות קצף. העדיפו להתקלח במים פושרים ולא במים חמים, וצמצמו שימוש בסבון ככל האפשר. ניתן להשתמש בתרחיצי לחות המועשרים בקרם לחות. רצוי לספוג את המים מהגוף מיד ולא לשפשף במגבת, כדי למנוע גירוי של העור. לאחר הרחצה כדאי למרוח קרם לחות על האזורים הרגישים, ולהימנע משימוש בתכשירים המכילים אלכוהול.

כאשר העור כבר מיובש:

לפעמים היובש מגיע למצב של גרד ופגיעה בשלמות העור. מעבר למראה המחוספס והקשקשי, הגירוד הבלתי נמנע כתוצאה מתחושת היובש פוצע את העור ויכול להוות פתח לכניסת חיידקים ולשכיחות יתר של זיהומים שונים. במצבים אלו מומלץ שימוש בקרמים טיפוליים המכילים אוראה בשילוב עם אמוניום לקטאט כגון: אקסרה, המעלה את יכולת ההגנה של העור. האוראה מקבעת את המים בתוך העור, ומעניקה לו לחות לטווח ארוך.

חשוב לזכור- אם כל העצות והקרמים לא עזרו, פנו לרופא עור לקבלת טיפול רפואי מתאים.

בסביבת הבית או העבודה:

תכולת לחות נמוכה באוויר היא גורם משמעותי ליובש העור. נסו להימנע או לצמצם ככל הניתן חשיפה לרוחות וקור, לשינויים קיצוניים בטמפרטורה או מחימום וייבוש מוגזם ע"י המזגן ומפזר החום. כדאי להשתמש במכשיר אדים, המשחרר לחות לאוויר החדר.

סדרת אקסרה:

חברת התרופות 'פריגו- ישראל', המובילה בתחום הדרמטולוגיה בארץ, מציעה את סדרת אקסרה, סדרת תכשירים לטיפול בעור יבש, יבש מאוד וסדוק. הסדרה כוללת קרם טיפולי, קרם טיפולי לכף הרגל, אל-סבון טיפולי  לגוף ושמפו  טיפולי. אקסרה פותחה במרכז המחקר והפיתוח של חברת פריגו בארץ, רשומה כפטנט, ומשווקת ברחבי העולם.

התכשירים בסדרה מכילים הרכב ייחודי של חומרים פעילים – 20% אוריאה ו 12% אמוניום לקטט, המעלים את רמת הלחות בעור ומשפרים את מרקמו. בשימוש קבוע הנוסחה עוזרת לחידוש תקין של עור בריא, ולשיפור רמת ההגנה החיצונית של העור.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נינה


 


מאמרים נוספים מאת נינה
 
הגלולה למניעת הריון חוגגת 50 שנה
השבוע חוגגת הגלולה למניעת הריון 50 שנה להמצאתה. קשה להאמין שכבר 50 שנה הגלולות מסייעות לנשים להגן על עצמן מפני הריון בלתי רצוי ומסייעות להן לנהל אורח חיים עצמאי וחופשי

כללית TV- ערוץ וידאו חדש באתר כללית
שירותי בריאות כללית משיקה ערוץ וידאו חדש, "כללית TV" בכתובת www.clalit.tv, שמטרתו לקדם את החיים הבריאים בישראל. הערוץ מספק הזדמנות לגולשים לצפות במאות סרטונים במגוון תחומי רפואה, בריאות, כושר, אורח חיים בריא ולייף-סטייל.

ה'כללית' מפעילה מוקד תמיכה טלפוני לחולי סרטן
'שירותי בריאות כללית' מפעילה מוקד טלפוני ייעודי חדש מסוגו בישראל: מוקד ייעודי לחולים אונקולוגים שנועד לתת מענה מיידי לחולי סרטן ולבני משפחותיהם בשעות הערב, הלילה, סופי שבוע וחגים.

הכללית משיקה 'מוקד גיל הזהב'
שירותי בריאות כללית משיקה מוקד טלפוני חדש המיועד לבני 65 + ובני משפחותיהם, זאת במסגרת תכנית כוללנית להתאים שירותים לצרכיהם של בני הגיל השלישי כדי לסייע להם בהתמודדות עם בעיות בריאות בשעות בהן המרפאות סגורות.

כיצד להמשיך ולטפח את העור גם בחורף
סקר שנערך עבור חברת פריגו יצרנית ומשווקת סדרת 'אקסרה', על ידי מכון 'מחקר רותם', מראה כי כ-14% מהישראלים סובלים מבעיית יובש עור, כאשר נשים סובלות מעור יבש יותר מגברים. ד"ר זהבה לבר מציעה מספר טיפים חיוניים כיצד לשמור על העור גם בחורף
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI