דף הבית אימון אישי אימון אישי הדשא של השכן ממש לא ירוק יותר
הדשא של השכן ממש לא ירוק יותר
צילה שנהר 13/07/08 |  צפיות: 2851

הדשא של השכן לא ירוק יותר

 

אין מה לעשות, בסופו של דבר כולנו בני אדם. כולנו בודקים כל הזמן מה יש לאחר שאין לנו ועד כמה אחרים הצליחו יותר מאיתנו.

"תראי את ההוא, איך שהוא מסריח מכסף" ! אמרה לי שכנתי בזמן שנחנקה ממשכנתא של 6000 ₪ לחודש.  "וואלה, תראו איזה ג'יפ הוא קנה, הוא הסתדר בחיים, הלוואי עלי גם ג'יפ כזה בדיוק".  "תראו איך השכנה שיפצה את הבית, מאיפה יש לה כסף לרצף בפורצלן איטלקי? הרי היא לא עובדת והוא שכיר במס הכנסה".

גם הפרסומות האופפות אותנו לרוב, מצביעות על כך שאם אין לנו ג'ינס כזה, אז אנחנו לא חתיכיים מספיק. אם אין לנו רכב כזה, אז אנחנו לא גזעיים מספיק. ואם אנחנו לא משתמשות בחומר ניקוי כזה או אחר, אז אנחנו עקרות בית גרועות במקרה הטוב, ובמקרה הרע סתם מבזבזות את זמננו וכספנו בניסיון לנקות את הבית בתכשירים פחות מפורסמים.

אנחנו נמדדים חדשות לבקרים באמצעות הרכב שאנחנו נוסעים בו, בית שאנחנו גרים בו והיקף המותניים / הירכיים / החזה שלנו.

אם אנחנו לא עומדים ב"סטנדרטים"  אז מצבנו גרוע ביותר וזקוק לשיפוץ דחוף ע"י גדולי הסטייליסטים, הספריות, המאפרות, המנתחים הפלסטיים ומעצבת הפנים של הבית שלנו.

אני מודה ומתוודה שגם בי קינאו (כנראה) יותר מאדם אחד. היו גם כאלה שבכנות מלאה אמרו לי את זה בישירות רבה והערכתי אותם מאוד על כך. לכאורה מה חסר לי?

גרה בקוטג' עם גינה, 3 ילדים חמודים +כלב, נוסעת ברכב נחמד, בן זוג שעובד בעבודה טובה, לובשת מכנסיים צרים, לומדת לפעמים ועובדת בעבודה שאני ממש אוהבת.

סה"כ מעמד בינוני גבוה – ממש אין מה להתלונן.

גם אני חשבתי שהכל ממש בסדר אצלי ושהחיים שלי מקסימים וטובים אך כשהגיע הזמן האשליה התפוצצה לי בפרצוף. הגיע הרגע שבו נאלצתי לראות את חיי כפי שהם, לא רק כפי שהם נתפסים חיצונית ע"י אנשים אחרים ולא אהבתי את מה שראיתי.

ראיתי שמבעד ל"מושלמות" הזאת מתחבא המון המון כאב. שמתי לב שמאחורי המסכה של "הבורגנית בעלת החיים הנפלאים" יש הרבה חורבות והריסות שהגיע הזמן לתקן ולשפר. כבר לא יכולתי להסתיר אפילו מפני עצמי את האמת והאמת היא לפעמים קצת קשה לעיכול. כל החיים אנחנו בורחים מפני עצמנו, בורחים  מפני האמת ובונים במרץ רב ובשקדנות עטיפות ומסיכות "אמיתיות", אם כמנגנוני הגנה ואם כדי שאחרים יקנאו בנו על ההצלחה שלנו.

החיים הם לא רק מסכה. הדשא של השכן איננו ירוק יותר, לכל אחד יש את החבילה שלו, חלק סוחבים חבילות כבדות יותר וחלק סוחבים חבילות כבדות פחות. אבל לכל אחד יש חבילה ולעיתים בתוך החבילות יש פצצות. אנחנו לא רואים את החבילות של האדם האחר. לפעמים האדם האחר אפילו הוא בעצמו אינו מודע לחבילות שהוא סוחב על עצמו פשוט משום שהתרגל שהן תמיד שם, עד ששכח לשים לב אליהן. הרבה יותר קל להיתפס לחיצוניות, להעמדת הפנים, לרכב, לבית, לפירמה של הג'ינס, למידת המכנסיים או לסוג הנעליים שאנו נועלים. הרבה יותר קל לקנא באחר על "ההצלחה" שלו ואנחנו לא חושבים על כך שגם הוא אדם שמתמודד עם בעיות וקשיים ולפעמים קשיים ובעיות הרבה יותר גדולים משלנו. דמיינו אדם שאתם מקנאים בו באופן מיוחד. זה יכול להיות בגלל שיש לו כסף, בגלל שהוא רזה, בגלל שיש לו נישואין מאושרים, או בגלל שהוא נוסע ברכב גזעי יותר.

תשאלו את עצמכם שאלה כנה. האם הייתם מוכנים להתחלף איתו בהכל? גם בהצלחות, אך גם בחבילות הקשות שהוא נושא עימו?

לדעתי התשובה היא ברוב המקרים "לא". גם החיים שלי לא מושלמים ולפעמים גם מאוד לא מאושרים, אבל הם החיים שלי ואני לא מוכנה להתחלף בהם עם אף אחד אחר, גם אם הוא גר בקיסריה ונוסע במרצדס קבריולט חדשה. החיים הם שלי ורק שלי עם ההצלחות, האכזבות, השמחה והקשיים.

גם כוכבי הקולנוע שגרים בהוליווד באחוזות ששוות מיליוני דולרים, האם הם באמת מאושרים? האם הייתם רוצים להתחלף איתם גם בבעיות שלהם?

תסתפקו במה שיש לכם, אל תפזלו לצדדים ואל תלטשו עיניים לאנשים אחרים שכביכול יש להם מה שלכם אין. גם לכם יש משהו שלהם אין ולא כל דבר נמדד בכסף. פרגנו לאנשים אחרים, אל תקנאו, חלקו את מה שיש לכם והחיים יאירו לכם פנים.

אז בפעם הבאה שאתם רואים מישהו שיש סיבה לקנא בו, חישבו על כל החבילה שלו, גם על הצדדים הפחות טובים, חייכו אליו, חייכו אל עצמכם ותמשיכו הלאה, כי אין במה או במי לקנא.

צילה שנהר - ייעוץ משולב.

מומחית בייעוץ אישי ובינאישי המשלבת שיחות טיפוליות עם כלים מרפואה משלימה. מטפלת בבני נוער ומבוגרים.

מטפלת גם באמצעות הסקייפ בארץ ובישראלים בחו"ל.

מנהלת פורום ייעוץ אישי ובינאישי.

050-6402526

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 צילה שנהר

צילה שנהר - יעוץ זוגי אישי וגישור

יועצת זוגית ואישית בשיטת המרתון - טיפול קצר וממוקד הנותן כלים פרקטיים לזוגיות ובכלל. מטפלת גם און ליין באינטרנט בלקוחות מכל הארץ ובחו"ל. פגישה ראשונה חינם ללא התחייבות. 050-6402526

אתר



 


מאמרים נוספים מאת צילה שנהר
 
טיפים לזוגיות נהדרת ונפלאה
אני רוצה לתת לכם טיפים לזוגיות טובה שיעזרו לכם לשפר אותה בצורה משמעותית.

זוגיות - איזה אידיוט הייתי
תמיד אנחנו חכמים בדיעבד אחרי שחטפנו סטירת לחי מצלצלת. סיפור מהחיים על תמרורי אזהרה ומה קורה אם לא מקשיבים להם.

איך להתמודד עם לחץ לפני מבחנים
איך להתמודד עם לחץ לפני מבחנים

אני אשנה אותו!!!
האם קרה לכם שבן / בת הזוג שלכם ניסו לשנות אתכם? אם כן, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם ומסביר את התהליך, למה זה קורה ומה אפשר לעשות.

איזה אידיוט הייתי
לפעמים אנחנו עושים שטויות ומכים על חטא. בדיעבד אנחנו מצטערים שלא הקשבנו לתמרורי האזהרה. מדוע אנחנו עושים זאת? קראו במאמר.

איזה אידיוט הייתי
לפעמים אנחנו עושים שטויות ומכים על חטא. בדיעבד אנחנו מצטערים שלא הקשבנו לתמרורי האזהרה. מדוע אנחנו עושים זאת? קראו במאמר.

אל תתנצלו שאתם קיימים
יש אנשים שמתנצלים על כך שהם קיימים. הם יגמדו את עצמם ויעשו הכל כדי לטשטש את עצמם בסביבה. מדוע? כנסו וקראו.

אנחנו מזוכיסטים??? מה פתאום!!!
אנחנו כולנו חושבים שאנחנו לא מזוכיסטים, אבל בפועל אנחנו כן, גם אם אנחנו כביכול מפרגנים לעצמנו בגדול. מאמר שיתן לכם לחשוב על החיים שלכם בזוית קצת אחרת.

לקבל (בשלווה) את הבלתי נמנע
אין אדם בעולם שלא מתמודד עם שינוי / משבר שנפל עליו בהפתעה גמורה. זה נכון לגבי עצמי וזה נכון לגבייך. איך מתמודדים עם זה? קראו במאמר הבא.

איך אתם מקבלים מחמאות?
שמתי לב שכשמדובר במחמאות יש בהכללה גסה 2 תגובות צפויות. יש את אלו ששמחים לקבל את המחמאה, מרגישים שמגיע להם לקבל אותה ושמחים בה . מאידך יש את הקבוצה השניה הגדולה הרבה יותר של האנשים שכשהם מקבלים מחמאה יש מקום קטן בלב שלהם שמתכווץ, הם מסבירים לנותן המחמאה מדוע לא מגיעה להם המחמאה וממעיטים בערך עצמם . בנוסף לכך גם אם למראית עין יגידו תודה ויראו כאילו הם שמחים במחמאה, הרי שקול קטן (או גדול) בתוכם מיד יתן להם בראש ויגיד להם שלא מגיע להם לקבל את המחמאה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI