דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב בית אבות: כולנו נהיה זקנים יום אחד
בית אבות: כולנו נהיה זקנים יום אחד
אביב יועצים 31/01/11 |  צפיות: 3857

כשאנחנו צעירים קשה לנו לחשוב על זה שיום אחד גם אנחנו נהיה זקנים. אולי אפילו מדובר בהדחקה מסוימת שבזכותה אנחנו מרגישים שלנצח נהיה צעירים. הזמן חולף ואיתו הנעורים אבל אנחנו ממשיכים לחשוב על עצמנו כצעירים גם כאשר הקרחת מתקדמת והכרס גדלה ויש לנו ילדים משלנו. כולנו נהיה זקנים יום אחד וגם אם אנחנו מנסים שלא לחשוב על כך הגיע הזמן להכיר בכך ולדעת שיש לכך השלכות. גם הצעירים בינינו שעודם רחוקים שנים רבות מהיום שבו הם יעברו אל בית אבות צריכים לתכנן את העתיד שלהם ולהתכונן לימים שבהם הם יהיו זקנים.

כדי להבהיר את חשיבות של העניין ניקח לדוגמא את העניין של חברות סיעוד. כאשר נהיה זקנים אולי לא נעבור אל בית אבות אלא נרצה להישאר בבית ולקבל את כל הטיפול שלו אנחנו זקוקים במקום שבו אנחנו גרים. חברות סיעוד אינן עובדות בחינם ולכן צריך כבר היום לחשוב על הצורה שבה אנחנו מתכוונים לממן את השירותים שלהן ביום שבו נזדקק להם. גם בית אבות דורש מאיתנו תכנון פיננסי מקדים. אם אנחנו לא רוצים ליפול למעמסה על הילדים שלנו הרי שעלינו להכין את הבסיס הכלכלי שיאפשר את המימון של השהות בתוך בית אבות. אולי עוד מוקדם לבחור בית הורים בגיל צעיר, מה גם שהמבחר והמגוון ימשיכו לעבור שינויים בלתי פוסקים בשנים שעוד יבואו. עם זאת צריך להבין את החשיבות של הכנת בסיס פיננסי לא רק ללימודים של הילדים אלא גם למקום שבו נגור ביום שבו נרצה לעבור אל בית אבות.

ביטוח סיעודי הוא דרך אחת לדאוג לעתיד אבל למרבה הצער ביטוח סיעודי איננו מספיק. חשוב לבדוק מה מציעות חברות ביטוח שונות ולבחון היטב את האותיות הקטנות כדי לדעת מה באמת מכסה הביטוח. ברוב המוחלט של המקרים, הביטוח איננו מכסה את עכל העלות של בית אבות אלא רק חלק מסוים לתקופה מסוימת. לצד ביטוח סיעודי חשוב לחשוב על חסכונות נוספים שיישמרו בצד ליום שבו נזדקק להם.

הפרטים הטכניים הם למעשה משניים בכל הקשור לעניין שאותו חשוב להדגיש. אי-אפשר להימלט מהזמן ועד כמה שאנחנו מנסים שלא לחשוב על כך הרי שיום אחד נהיה זקנים ונצטרך להתמודד עם האתגרים המיוחדים שגילנו המתקדם יעמיד בפנינו. כדי שלא נצטרך להתמודד איתם בלי הכנה מוקדמת הרי שכבר עכשיו צריך להתחיל את ההכנות. במקום לחשוב רק על הרגע עלינו לחשוב גם על העתיד. באותה המידה שאנחנו מתכננים את הלימודים שלנו, את הקריירה שלנו, את הטיפול בילדים שלנו וכן הלאה, עלינו לתכנן את העתיד שלנו שיכול לכלול גם, בין השאר, מעבר אל בית אבות כשהזמן יגיע. לא צריך להפסיק להיות צעירים אבל כדאי לזכור שיום אחד גם אנחנו נהיה זקנים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI