דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב בית אבות: מה עם חוץ לארץ?
בית אבות: מה עם חוץ לארץ?
אביב יועצים 31/01/11 |  צפיות: 3881

במסגרת שיטוטי בין בית אבות וירטואלי אחד למשנהו, התעוררה בי שאלה שהטרידה לא מעט את מנוחתי. יש הרבה מאוד בית אבות בארץ מכל הסוגים והמינים, במגוון של מחירים ושפע של מקומות. אך מה בדבר בית אבות בחוץ לארץ? האם יש מי שמציע לקשישים המעוניינים בכך בית אבות בארץ אחרת?

מדוע שמישהו ירצה בית אבות בחוץ לארץ? נדמה שצריך לפתוח בסיוג מה של הדברים. לא מדובר במציאת בית סיעודי בחוץ לארץ אלא בית אבות עבור קשישים שהינם עצמאיים במידה מסוימת. כפי שנראה בהמשך, ייתכן שגם בית סיעודי הוא אפשרות שיהיה ניתן לחשוב עליה במקרים מסוימים אבל הבה נתחיל בתחום מעט פשוט יותר שבו יש פחות סיבוכים וקשיים. בית אבות בחוץ לארץ יכול לענות על כמה וכמה מאווים של בני גיל הזהב. המקרה הראשון הוא של קשישים שעלו לארץ מארץ אחרת וכעת, לאחר שחלפו שנים רבות, הם מרגישים געגועים למחוזות ילדותם, למקום שבו הם גדלו, נוסטאלגיה למקום רחוק שהיה פעם הבית שלהם. קשישים אלה אולי ישמחו לחזור אל מולדתם הראשונה כדי להיזכר בימים עברו ולנשום שוב את הניחוחות שהם הותירו מאחוריהם.

עוד מקרה שבו ניתן לרצות לעבור אל בית אבות בארץ אחרת הוא כאשר הילדים והנכדים עזבו את הארץ ועברו לגור במקום רחוק. בעולם של ימינו, עם הגלובליזציה שמשפיעה על כולנו, לא נדיר למצוא משפחות שהופרדו בגלל הזדמנויות תעסוקה של בן או בת שאילצו אותם להותיר את ההורים בארץ. כאשר הסבא ו\או הסבתא מבקשים לחזור ולחיות ליד הילדים והנכדים הם וודאי ישמחו למצוא בית אבות באזור שבו גרה המשפחה שלהם וכך הם יוכלו להיות קרובים אליה. במידה ומצבם של ההורים הקשישים מתדרדר והם אינם עצמאיים ניתן להעביר אותם אל בית אבות סיעודי כדי שהמשפחה תוכל להישאר לידם גם במצבים פחות פשוטים וללוות אותם גם בשגרה ולא רק בביקורים מיוחדים בארץ.

ישנם גם קשישים שרוצים להספיק לצבור עוד חוויות והם אינם מוכנים להגביל את עצמם לארץ. הם עשויים לחפש בית אבות בחוץ לארץ שמצד אחד יעניק להם את הביטחון שלו הם זקוקים בשגרה היום יומית אבל שגם יאפשר להם להכיר ארץ אחרת. ניתן אולי לבצע זאת גם באמצעות מטפלים סיעודיים שילוו את בני גיל הזהב במסעם אבל נדמה שדווקא בית אבות בחוץ לארץ שישמש בתור בסיס יציאה ומקום לשוב אליו יתאים יותר לקשישים שעדיין לא התעייפו מצבירת חוויות חדשות וגילויים של עולמות חדשים ברחבי העולם. אולי יום אחד יהיה אפשר למצוא רשת בינלאומית של בתי אבות שתאפשר לקשישים לבלות זמן מה בארצות שונות ולעבור מבית אבות אל בית אבות ומארץ אחת לארץ אחרת ללא סכנה, ללא קשיים ובביטחון שיכולים להבטיח בתי אבות מובחרים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI