דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה רפלקסולוגיה והגישה ההוליסטית
רפלקסולוגיה והגישה ההוליסטית
אביב יועצים 01/02/11 |  צפיות: 2421

אחת משיטות הריפוי המוצלחות ביותר בעידן המודרני היא רפלקסולוגיה. שיטה זו היא עתיקה מאוד ומוצאה בסין הקדומה. כמו יתר השיטות הרפואיות שצמחו בסין גם שיטה זו של רפלקסולוגיה היא שיטה הוליסטית כלומר ההתייחסות לגוף היא תמיד כיחידה אחת שלמה גם כאשר רק חלק ממנו השתבש. בשיטות ההוליסטיות כאשר חלק מהגוף נפגע, יש צורך לטפל במכלול הגוף ולהתייחס גם לבעיות נפשיות ורגשיות המטרידות את האדם. טיפול חב זה נובע מהאמונה שאין לטפל בסימפטום הבעיה אלא למצוא את שורשו ולשאוף לסילוק הבעיה לטווח ארוך ולא לפרק זמן קצר.

כאמור, רפלקסולוגיה, היא שיטה בעלת תפיסה פילוסופית כזו אך ייחודה הוא בכך שלפיה ניתן לטפל בכל חלקי הגוף ולאבחן כל מחלה על ידי הסתכלות ונגיעה בכף הרגל. רפלקסולוגיה מאמינה כי בכף הרגל מצויות נקודות עצביות שעל ידי לחיצה ומגע אנושי בהן ניתן להגיע לכל חלקי הגוף, כמו הלב הריאות או הכליות.

כף הרגל, לפי רפלקסולוגיה, מחולקת לכעשרים ותשעה חלקים ובכל אזור יש נקודות רבות המשפיעות על חלקי הגוף השונים. כך למשל אזור הראש נמצא בחלק העליון של הרגל בעוד אזור הלב נמצא באמצע כף הרגל השמאלית. לחיצות הרפלקסולוגיה יכולות להיות מתונות או חזקות או אם המטופל סובל מכאבים קשים גם חלשות. עצם המגע האנושי גם אם הוא לא תמיד נעים ומלטף, יש בו כדי לשפר את מצב רוחו של המטופל ולגרום לשיפור קל במצבו. השיפור האמיתי מגיע רק לאחר סדרה של טיפולים רפלקסולוגיים, אז המטופל חש הקלה משמעותית הן בבעיה שבגללה הגיע למרפאה של רפלקסולוגיה, והן במצבו הבריאותי הכללי.

רפלקסולוגיה מסייעת במגוון רחב של בעיות, ובכל שכבות הגיל, החל מתינוקות רכים שלא מזן נולדו ועד לקשישים. אצל תינוקות נהוג להקל על בעיות גזים ועצירות על ידי טיפול של רפלקסולוגיה עדין במיוחד הנעשה על ידי המטפלת או האם. במקרה זה התוצאות הן מיידיות, והתינוק מרגיש יותר טוב מהר מאוד.

רפלקסולוגיה מסייעת גם לבעיות נשים שונות. נשים בעלות כאבי ווסת עזים לעיתים פונות לטיפול רפלקסולוגי לצורך ההקלה בכאב, כמו כן אם אישה מתעכבת ללדת בתום ארבעים השבועות של ההיריון, ישנם רופאים שימליצו על טיפול של רפלקסולוגיה בטרם הם שולחים אותה לזירוז באמצעים שמרניים.

רפלקסולוגיה גם מסייעת בהקלת כאבים לאנשים בעלי בעיות מפרקים בכתף או ברגליים. במקרים אלו הנזק הוא הרבה פעמים בלתי הפיך, אך מצד שני המוצא הבא מבחינת הרפואה המערבית הוא ניתוח פולשני שלוקח שבועות רבות להתאושש ממנו, לכן אנשים אלו פונים לתחום של רפלקסולוגיה כדאי להקל על הכאב ולהימנע מניתוח. בעיות אחרות כמו מיגרנות וסינוסיטיס מוצאות מענה אמיתי בתחום של רפלקסולוגיה, ופעמים רבות סדרת טיפולים של רפלקסולוגיה מצליחה להעלים את הבעיה לזמן רב.

לסיכום ניתן לומר שתחום זה של רפלקסולוגיה הוא תחום שלא כדאי לפסוח עליו כאשר אדם מוצא עצמו מתמודד עם מחלה גופנית. למרות שכמו כל תחומי הרפואה אין בכוחה של רפלקסולוגיה להחזיר את הגלגל לאחור, אך פעמים רבות היא נותנת מענה במקומות בהם הרפואה המערבית השמרנית אינה מצליחה לעזור למטופל. הוכחה חותכת לכך היא שכיום בכל בתי החולים הגדולים בארץ יש מחלקה לרפואה אלטרנטיבית שם ניתן למצוא גם מומחים בתחום רפלקסולוגיה. במקומות אלו פעמים רבות המטפלים הם רופאים המשלבים בין טיפולים אלטרנטיבים וטיפולים שמרניים...יותר מזה אי אפשר לבקש. רק בריאות!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI