דף הבית אינטרנט והחיים ברשת פיתוח אתרים טכנולוגיות שצריך לדעת
טכנולוגיות שצריך לדעת
רונן 02/02/11 |  צפיות: 2843

בניגוד מוחלט לבניית אתרים, כאשר לקוח קונה מוצר כגון טלוויזיה או מכונית, הוא מעוניין לדעת על איזו טכנולוגיה מדובר, ישנה מגמה של השנים האחרונות לא ליידע את הלקוח לגבי טכנולוגיות השימוש בבניית אתרים וכן באותה העת לא מעט חברות בניית אתרים מונעות מהלקוח להבין את החסרונות והיתרונות בשימוש בכל טכנולוגיה קיימת. אנו נעשה סדר בטכנולוגיות של בניית אתרים ונחלק את אותן על פי קטגוריות על מנת שנבין איך מתאמים את צרכי הלקוח לאתר של ממש, ובכך הופכים את החסרונות ליתרונות.

באופן גורף, אנו מחלקים את סוגי הטכנולוגיות לשני חלקים עיקריים: טכנולוגיה המבוססת שרת – השרת עליו נמצא האתר. טכנולוגיה המבוססת צד לקוח – המחשב ממנו אנו עובדים.



טכנולוגית צד שרת היא למעשה הבסיס עליו עובד האתר, הכוונה היא שהמידע המעובד בין אם זה גישה למסדי נתונים או חישובים מתמטיים או כל מידע אחר אשר זקוק לעיבוד שאי אפשר להסתמך על מקור אחר מלבד השרת. היתרון המרכזי כאן הוא תאימות מידע – כלומר כולם יראו את אותו המידע מאחר והוא מעובד מאותו מקור, דהיינו מאותו מחשב שהוא השרת. למשל, אותה שעה, הגדרות , מסדי נתונים וכדומה. החיסרון הוא שככל שיש יותר בקשות – כך השרת עובד יותר קשה וחוויית הגלישה יותר איטית. טכנולוגיית צד לקוח עובדת בצד המחשב ממנו עושים את הבקשה, לרוב זה המחשב ממנו הלקוחות גולשים, היתרון העיקרי בבניית אתרים במקרה זה הוא ברור, הורדת מעמס מיותר מצד השרת על ידי חישוב בצד הלקוח. החיסרון ברור, כל לקוח יכול לראות דברים שונים, שכן כל מחשב שונה יכול לגרור חישובים שונים. למשל, הבדלי תצוגה בין אקספלורר לפיירפוקס, או הבדלי שעות וכדומה.

טכנולוגיות המבוססות שרת: (נעבור על מקצת הטכנולוגיות המבוססות שרת) PHP - PHP Hypertext Preprocessor, ניתן ליצור דפי Web דינאמיים בשילוב נתונים מבסיסי נתונים, וכך לטפל בטפסים ובמידע שנשלחים מהמשתמשים (clients). התפקיד של PHP הוא לנתח את המידע וליצור פלט בהתאם. PHP היא שפת קוד פתוח ולכן כמעט כל אחד יכול לפתח את השפה, והיא מופצת בחינם. ASP- Active Server Pages (דפי שרת אקטיביים) היא טכנולוגיית צד שרת מבית מיקרוסופט ליצירת אתרי אינטרנט דינמיים. רוב חברות בניית האתרים הפכו את השפה הזו לשפה העיקרית, מאחר והתחזוקה קלה יחסית ומהירה מול הלקוחות. asp.net טכנולוגיה זו היא הכי חדשה בתחום ונחשבת למילה האחרונה בתחום, החיסרון היחידי כיום הוא שהעלויות יחסית יקרות אך ניתן לתחזק בצורה יעילה ומהירה. השפה מציעה לא מעט אפשרויות חדשות בתחום בניית האתרים מבחינת מהירות וגם גרפיקה.

טכנולוגיות המבוססות לקוח: JAVASCRIPT –היא ידועה בעיקר כשפה המוטבעת בדפי HTML על מנת להציג דפים דינמיים. החיסרון העיקרי הוא שיש הבדלים בין סוגי דפדפן ממנו גולשים, לכן אם הלקוח צריך מידע אמין שלא ישתנה ויהיה תלוי במחשבים אחרים – אסור להשתמש בשפת תכנות זו. ואין להסתמך על כך בבניית האתר. FLASH - הידועה גם כשוקוייב פלאש התוכנה מבוססת על גרפיקת וקטורים התורמת להקטנת משקל הקובץ, ניתן לצרף לסרטוני הפלאש קובצי וידאו וקול, ולהשתמש במצלמת אינטרנט ומיקרופן במידה והם מחוברים למחשב. החיסרון הפעם מגיע מכיוון שונה לגמרי והוא קידום אתרים – מנועי חיפוש כדוגמת גוגל לא מסוגלים לקרוא את קובץ הפלאש, ולכן אם יש טקסט ומידע בפלאש, גוגל לא יוכל להגיע ולפענח זאת.

לסיכום: בבואנו לבנות אתר אינטרנט , אנו מציעים לתת משקל לטכנולוגיה הרצויה בשיקולים של אתר תדמית, אתר שרוצים לקדם או אתר תוכן.לכל סוג אתר יש צורך ויש לנצל את הטכנולוגיה המתאימה בבואנו לבנות אתר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן


 


מאמרים נוספים מאת רונן
 
איך בונים אתר יוקרתי
מלבד השם המפחיד בשל העלות הכספית, בחברת סייטנט אנו נתמקד יותר בנקודות אשר מאפיינות אתר יוקרתי הן מבחינת הלקוח והן מבחינת העסק לטווח הארוך.

כיצד לתכנן אתר אינטרנט לעסק
בנושא זה יש מספר גורמים הרלוונטיים לשיקול לפני הקמת אתר ובניית אתר, בבואנו להקים אתר חדש או לשדרג אתר קיים לעסק יש להבין כי עיצוב האתר משפיע באופן ישיר על התכנים ואופן תצוגתם ואפילו ניהולם במערכת הניהול.

מה זה XML ואיך זה עובד
XML - ראשי תיבות של Extensible Markup Language שזה בתרגום לעברית ייצוג נתונים במחשבים . השימוש ב XML נובע מהצורך להעביר משתנים ומידע בין מערכות שונות אשר מדברות בשפות שונות ובתשתיות שונות

על אפיון אתר ושאר ירקות
אז סיכמת עם חברת בניית אתרים על מחיר וזמנים? זה לא מספיק, היום צריך לדייק ולדקדק בכל שאר המשתנים, בדומה לאתר בנייה, גם אתר אינטרנט זקוק לאפיון וחוזה בפני עצמו.

טכנולוגיות שצריך לדעת
בניגוד מוחלט לבניית אתרים, כאשר לקוח קונה מוצר כגון טלוויזיה או מכונית, הוא מעוניין לדעת על איזו טכנולוגיה מדובר, ישנה מגמה של השנים האחרונות לא ליידע את הלקוח לגבי טכנולוגיות השימוש בבניית אתרים

לבחור מערכת ניהול מתאימה
בשלב הראשוני בבניית אתר אנחנו נחשפים למערכת ניהול התוכן שחברת בניית האתרים מציעה לנו. חשוב מאוד שהמנהל יהיה חשוף בשלב ראשוני למערכת זו, וזאת על מנת לוודא אם המנהל מבין איך להשתמש במערכת ניהול.

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס (חלק ב למתקדמים)
כפי שניתן לראות במאמר כאן, אנו נרחיב יותר על סוגי הפונקציות הספציפיות שניתן להשתמש בהן באנליטיקס של גוגל ובצורת הפיענוח של המדדים הללו.

סטטיסטיקה באתר אינטרנט – אנליטיקס
אחד הכלים החשובים לאחר בניית אתר ותחילת השקתו ושיווקו הוא המעקב השוטף אחר התעבורה בדפי האתר הנותנים למעשה אינדיקציה על השימוש באתר על ידי הגולשים וביצועי האתר ביחס לכמות הגולשים

שמות מתחם בעברית – על מה המהומה?
לשם מה רושמים שמות מתחם בעברית?, האם זה ישתלם?, מה היה חסר לגולשים שגרם לנו ליצור דבר שככזה?

אתר חברתי - מה הסיפור?
בבואנו לבנות אתר חברתי , עלינו להבין כי הסיפור אינו מורכב ויקר כפי שמסופר במספר חברות, וכהנחה זו אנו נמנה את מספר המודולים הרלוונטיים בבניית אתר חברתי היכול להיות גדול במידע המתעדכן בתדירות גבוהה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI