דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון מהו תפקידו של גנן?
מהו תפקידו של גנן?
אילן בן חור 31/05/11 |  צפיות: 2923


תכנון הגינה

כאשר אנחנו מעסיקים גנן, חשוב שנדע מראש מהם השירותים אותם נקבל. תכנון גינות הוא אחד מהשירותים אותם אנו יכולים לקבל, רק שיש לוודא מראש שאכן זו אחת המיומנויות של הגנן. גינון ופיתוח אלה שני דברים שמגיעים יחד, כאשר לפני שהגנן מתחיל לעבוד הוא עורך מעין תכנית עבודה שכוללת הקמת גינה על כל שלביה. החל ממדידות, בדיקת התשתיות, בחינת האור אל מול הצל, זוויות הגינה ועוד. גנן ותיק ומנוסה יודע להעריך אילו שתילים נכון לשתול, האם כדאי לשתול דשא טבעי או דשא סינטטי, היכן למקם את התאורה וכיצד להכין את התשתיות לקראת ציוד נלווה כמו רהיטים, בריכות, מזרקות וכדומה.

עיצוב גינות פרטיות

תפקידו של גנן, מעבר לתכנון, הוא עיצוב גינה. הכוונה היא לתכנית עיצוב המשלבת אלמנטים רבים הקשורים לריהוט הגינה, תאורת גן מתאימה, סוגי פרחים, הכנת משטחים, גדרות וכל היוצא בזה. עיצוב גינות קטנות הוא מיומנות של אנשי מקצוע, שיודעים כיצד להתאים את הגינה לצרכים שלכם ולאופי של החצר אותה תרצו. עיצוב גינות הוא שירות לגיטימי אותו ניתן לדרוש מהגנן, כאשר זה כולל את צורת גיזום העצים, תשלובת הפרחים, סידור נכון של הצמחייה על כל סוגיה, וכל אלה תוך חישובים מקצועיים של כל הפרמטרים המאפשרים לגינה לצמוח ולפרוח.

ציוד נלווה

מעבר לתכנון הגינה ולעיצוב הראשוני שלה, תפקידו של גנן הוא גם להציג בפניכם את כל האפשרויות הקשורות בציוד נלווה. בהתאם לרצון שלכם, גנן יאבזר את הגינה בציוד נלווה שמשפר את פני החצר ומיעל את פעילותה. ישנם מקרים בהם גנן ירכוש עבורכם תאורת גינה, מערכת השקיה ואביזרים נוספים, וישנם מקרים בהם הוא יציג בפניכם את הציוד הנדרש ואתם תרכשו אותו באופן עצמאי. כמובן שכל אלה נעשים בשיתוף פעולה מלא ובהתאם לתקציב שהגדרתם מראש.

אחזקת גינה

אחזקת גינות היא שמבטיחה את יופייה ויעילותה של הגינה לאורך זמן. גם אם בשלב הראשוני הגינה מתוכננת להפליא, פורחת ומאובזרת, ללא תחזוק נכון המראה הפורח לא יישאר לאורך זמן. תפקידו של גנן הוא בין היתר להגיע אחת לכמה שבועות או חודשים, לגזום את העצים, להסיר את העלים היבשים, לכסח את הדשא, להשקות בצורה יסודית, לשתול פרחי עונה חדשים ולתקן את מה שיתכן והתקלקל במהלך הזמן. התחזוק העונתי משמר את הגינה, ומעבר לטיפול השוטף שלכם, האחזקה המקצועית של הגנן מבטיחה גינה משגשגת לשנים רבות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילן בן חור


 


מאמרים נוספים מאת אילן בן חור
 
בריכות נוי בגינות פרטיות
02/06/11 | גינון
לפני שמתחילים בבניית ברכות נוי, בבחירת איש המקצוע ובתהליך הטכני, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, מיקום הבריכה. כדאי לבחור את מיקום הבריכה בצמוד לשתילים ולא מתחת לשיחים או לעצים, כיוון שאלה יגרמו ללכלוך במשך הזמן.

גינות פרטיות בשילוב תאורה לגינה
01/06/11 | גינון
כל אחד ואחת מאיתנו רוצים שהגינה הפרטית שמחוץ לביתנו תהיה צבעונית, פורחת, מרשימה ונעימה. עבודות גינון הן מורכבות יותר מכפי שנדמה, בעוד רבים מאיתנו מעדיפים לעשות זאת בעצמם ולא להזמין איש מקצוע לשם כך.

כריתת עצים - גיזום עצים
01/06/11 | גינון
הקמת גינה דורשת השקעה רבה, ולאחר שמניחים את התשתית הראשונית, נוטים עצי פרי ושותלים פרחים, צריך להמשיך ולטפח מדי יום. חלק בלתי נפרד מתחזוקת הגינה כולל גיזום עצים. כל עץ נוטה להתפתח ולצמוח בקצב אחר ובכיוון אחר, ועל מנת להעניק לגינה שלנו מראה מוקפד ומעוצב - חשוב לטפח את העצים, לשמור על צורתם ולגזום את הענפים.

מה צריך לדעת לפני שמקימים גינה
31/05/11 | גינון
הגינה הפרטית שלנו היא חלק בלתי נפרד מהבית, וכמו כל חלק אחר, גם בה אנו מעוניינים להשקיע וליצור מקום נעים לנוח בו. לפני שמתחילים במלאכת הקמת גינה, חשוב להקפיד על כמה דברים. חשוב לדעת כי מדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה, ועל כן יש להיערך בהתאם כדי שלא נגרר להוצאות מיותרות.

מהו תפקידו של גנן?
31/05/11 | גינון
כאשר אנחנו מעסיקים גנן, חשוב שנדע מראש מהם השירותים אותם נקבל. תכנון גינות הוא אחד מהשירותים אותם אנו יכולים לקבל, רק שיש לוודא מראש שאכן זו אחת המיומנויות של הגנן. גינון ופיתוח אלה שני דברים שמגיעים יחד, כאשר לפני שהגנן מתחיל לעבוד הוא עורך מעין תכנית עבודה שכוללת הקמת גינה על כל שלביה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI