דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון גינות פרטיות בשילוב תאורה לגינה
גינות פרטיות בשילוב תאורה לגינה
אילן בן חור 01/06/11 |  צפיות: 2711


עיצוב גינות

כל אחד ואחת מאיתנו רוצים שהגינה הפרטית שמחוץ לביתנו תהיה צבעונית, פורחת, מרשימה ונעימה. עבודות גינון הן מורכבות יותר מכפי שנדמה, בעוד רבים מאיתנו מעדיפים לעשות זאת בעצמם ולא להזמין איש מקצוע לשם כך. גננים עוסקים שנים רבות בעיצוב גינות, יודעים כיצד לחשב את כיווני האור, יודעים להתאים את הצמחייה לאקלים, דואגים למערכות ההשקיה, לתשתיות הנכונות ולעיצוב מושלם עבורנו. בשלבים הראשונים של התהליך, לאחר המדידות והבדיקות הראשוניות, מעבירים לנו הגננים את ההצעות לעיצובים השונים ולאחר שאנו בוחרים - יוצאים לדרך.

למה צריך תאורת גן?

אחרי שהשקענו בתכנון הגינה, שכרנו את שירותיו של איש מקצוע, טיפחנו, קנינו, שתלנו, גזמנו, כיסחנו - כאשר אנחנו רוצים ליהנות מהגינה שלנו בערב זה הופך לבעייתי ללא תאורת גן. מראה מושלם עבור גינות מעוצבות כולל תאורת גינה כחלק בלתי נפרד ולא פחות חשוב משאר האלמנטים. אין דבר נעים יותר מאשר לשבת בחוץ, בגינה הפרטית שלנו בערב חמים, כשמסביבנו תאורת גינה שמאירה את כל הצמחייה באור שלו, רגוע וייחודי. כמובן שכל זה בתנאי שהתאורה הותקנה כראוי, פועלת ביעילות ומותאמת לכל הצרכים שלנו.

תאורה לגינה - אפשרויות

בשל הביקוש הרב לגופי תאורה המיועדים לגינה, ישנם סוגים רבים ומגוונים אותם תמצאו בחנויות. הדרך הנכונה לרכוש תאורת חצר היא קודם כל לתכנן את המיקום המדויק ורק לאחר מכן לצאת ולבחור את הגופים עצמם. נהוג להבחין בין שני סוגים עיקריים: תאורה המשולבת בצמחיה, כלומר תאורה שטוחה בגובה הקרקע, או תאורה שמטרתה להאיר את דרכי הגישה, אזור הריהוט והשבילים. כמובן שתוכלו למצוא תאורה על עמודים, תאורת ספוטים שטחיים, עמודים בגבהים משתנים שנועדו להאיר את גובה פני הקרקע וכמובן פנסים גדולים וגבוהים יותר. השאלה היחידה היא מה הסגנון המועדף עליכם, מה התשתית ומה תקרת התקציב שהגדרתם.

תאורת חוץ - טיפים

ההמלצות שלנו באשר לתאורת הגינה קשורות לתהליך החשיבה והתכנון. זאת, על מנת שלא תוציאו כסף מיותר ותהיו שבעי רצון ממה שרכשתם. בשלב הראשון, חשבו מהו תפקידה של התאורה בכל חלק בגינה, תרגמו זאת לגובה, לגודל, לעוצמת האור ואפילו לצבעו. בשלב הבא, הציגו את רשימת הצרכים לאיש המקצוע, ובקשו ממנו לרכוש עבורכם את גופי התאורה או התלוו אליו ורכשו יחד. הוא יתקין עבורכם את הפנסים והעמודים, ויוודא שכל התשתיות מוכנות ופועלות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילן בן חור


 


מאמרים נוספים מאת אילן בן חור
 
בריכות נוי בגינות פרטיות
02/06/11 | גינון
לפני שמתחילים בבניית ברכות נוי, בבחירת איש המקצוע ובתהליך הטכני, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, מיקום הבריכה. כדאי לבחור את מיקום הבריכה בצמוד לשתילים ולא מתחת לשיחים או לעצים, כיוון שאלה יגרמו ללכלוך במשך הזמן.

גינות פרטיות בשילוב תאורה לגינה
01/06/11 | גינון
כל אחד ואחת מאיתנו רוצים שהגינה הפרטית שמחוץ לביתנו תהיה צבעונית, פורחת, מרשימה ונעימה. עבודות גינון הן מורכבות יותר מכפי שנדמה, בעוד רבים מאיתנו מעדיפים לעשות זאת בעצמם ולא להזמין איש מקצוע לשם כך.

כריתת עצים - גיזום עצים
01/06/11 | גינון
הקמת גינה דורשת השקעה רבה, ולאחר שמניחים את התשתית הראשונית, נוטים עצי פרי ושותלים פרחים, צריך להמשיך ולטפח מדי יום. חלק בלתי נפרד מתחזוקת הגינה כולל גיזום עצים. כל עץ נוטה להתפתח ולצמוח בקצב אחר ובכיוון אחר, ועל מנת להעניק לגינה שלנו מראה מוקפד ומעוצב - חשוב לטפח את העצים, לשמור על צורתם ולגזום את הענפים.

מה צריך לדעת לפני שמקימים גינה
31/05/11 | גינון
הגינה הפרטית שלנו היא חלק בלתי נפרד מהבית, וכמו כל חלק אחר, גם בה אנו מעוניינים להשקיע וליצור מקום נעים לנוח בו. לפני שמתחילים במלאכת הקמת גינה, חשוב להקפיד על כמה דברים. חשוב לדעת כי מדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה, ועל כן יש להיערך בהתאם כדי שלא נגרר להוצאות מיותרות.

מהו תפקידו של גנן?
31/05/11 | גינון
כאשר אנחנו מעסיקים גנן, חשוב שנדע מראש מהם השירותים אותם נקבל. תכנון גינות הוא אחד מהשירותים אותם אנו יכולים לקבל, רק שיש לוודא מראש שאכן זו אחת המיומנויות של הגנן. גינון ופיתוח אלה שני דברים שמגיעים יחד, כאשר לפני שהגנן מתחיל לעבוד הוא עורך מעין תכנית עבודה שכוללת הקמת גינה על כל שלביה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI