דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון בריכות נוי בגינות פרטיות
בריכות נוי בגינות פרטיות
אילן בן חור 02/06/11 |  צפיות: 2802


רגע לפני שמתחילים

לפני שמתחילים בבניית ברכות נוי, בבחירת איש המקצוע ובתהליך הטכני, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, מיקום הבריכה. כדאי לבחור את מיקום הבריכה בצמוד לשתילים ולא מתחת לשיחים או לעצים, כיוון שאלה יגרמו ללכלוך במשך הזמן. כדאי למקם את הבריכה בצידי הגינה ולא במרכזה, וזאת על מנת להרחיק את מוקד הרעש שיבקע ממנה בעקבות זרימת המים או הצפרדעים שיתכן ויופיעו. כדי לאפשר פעילות תקינה וזורמת של משאבת המים, השתדלו לבחור את המיקום קרוב ככל הניתן לשקע החשמלי כדי להימנע מקידוח וחפירות מיותרות מתחת לאדמה.

סוגי בריכות נוי

לאחר שבחרתם את המיקום והערכתם פחות או יותר את גודל הבריכה, התייעצו עם איש המקצוע ובחרו את הסוג המתאים לכם ביותר. סוג הבריכה קשור בתקציב אותו הגדרתם, במומחיותו של איש המקצוע, בעומק הבריכה ובשיקולים נוספים. השוני בין הבריכות תלוי בעיקר בסוג היציקה, בין אם היא מפלסטיק, מחמר, מבטון או מחומרים אחרים. חלק מהחומרים נחשבים עמידים יותר, וחלקם פחות, לפיכך התייעצו עם איש המקצוע. בשנים האחרונות עושים שימוש נרחב בסוגים שונים של יריעות ציפוי, ששומרות על דופן הבריכה ומאפשרות שימושיות לאורך טווח ארוך במיוחד.

הקמת בריכות נוי - לבד או דרך איש מקצוע?

הקמת בריכות נוי היא מומחיות שלמה, כך שבדרך כלל ההמלצה היא לא לעשות זאת באופן עצמאי, אלא בעזרת איש מקצוע ותיק ומנוסה. מדובר בשיקולים טכניים של מיקום, בנייה, חישובים, חיבורים, חומרים ואלמנטים נוספים שאין אפשרות שלא להכירם. הקמת בריכה באופן עצמאי יכולה לארוך זמן רב, כיוון שתדרשו להכיר את כל החומרים, חומרי הציפוי, לערוך לבדכם את המדידות, לבחור את צמחי הנוי או הדגים, ויחד עם כל אלה - כנראה שהיכולת שלכם להבטיח את איכות הבריכה לאורך זמן קטנה יותר מאשר של איש מקצוע. במקרים רבים, קניית החומרים והציוד לבד, יחד עם חישוב שעות העבודה, יעלו לכם הרבה יותר אם תעשו זאת לבד.

בריכות נוי - ציוד משלים

לאחר הנחת התשתית הבסיסית לבריכה, הגיע הזמן לבחור את כל הציוד המשלים: צמחי המים, משאבות, מזרקות, קישוטים, חפצי נוי ואביזרים נוספים שמבליטים את בריכת הנוי שברשותכם ומעניקים לגינה הפרטית שלכם מראה של טבע אמיתי, ירוק וזורם. בדרך כלל הציוד המשלים לא כרוך בהוצאה משמעותית, אלא בכמה עשרות שקלים, כשאת הפריטים הללו תמצאו לרוב במשתלות ובחנויות נוי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילן בן חור


 


מאמרים נוספים מאת אילן בן חור
 
בריכות נוי בגינות פרטיות
02/06/11 | גינון
לפני שמתחילים בבניית ברכות נוי, בבחירת איש המקצוע ובתהליך הטכני, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, מיקום הבריכה. כדאי לבחור את מיקום הבריכה בצמוד לשתילים ולא מתחת לשיחים או לעצים, כיוון שאלה יגרמו ללכלוך במשך הזמן.

גינות פרטיות בשילוב תאורה לגינה
01/06/11 | גינון
כל אחד ואחת מאיתנו רוצים שהגינה הפרטית שמחוץ לביתנו תהיה צבעונית, פורחת, מרשימה ונעימה. עבודות גינון הן מורכבות יותר מכפי שנדמה, בעוד רבים מאיתנו מעדיפים לעשות זאת בעצמם ולא להזמין איש מקצוע לשם כך.

כריתת עצים - גיזום עצים
01/06/11 | גינון
הקמת גינה דורשת השקעה רבה, ולאחר שמניחים את התשתית הראשונית, נוטים עצי פרי ושותלים פרחים, צריך להמשיך ולטפח מדי יום. חלק בלתי נפרד מתחזוקת הגינה כולל גיזום עצים. כל עץ נוטה להתפתח ולצמוח בקצב אחר ובכיוון אחר, ועל מנת להעניק לגינה שלנו מראה מוקפד ומעוצב - חשוב לטפח את העצים, לשמור על צורתם ולגזום את הענפים.

מה צריך לדעת לפני שמקימים גינה
31/05/11 | גינון
הגינה הפרטית שלנו היא חלק בלתי נפרד מהבית, וכמו כל חלק אחר, גם בה אנו מעוניינים להשקיע וליצור מקום נעים לנוח בו. לפני שמתחילים במלאכת הקמת גינה, חשוב להקפיד על כמה דברים. חשוב לדעת כי מדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה, ועל כן יש להיערך בהתאם כדי שלא נגרר להוצאות מיותרות.

מהו תפקידו של גנן?
31/05/11 | גינון
כאשר אנחנו מעסיקים גנן, חשוב שנדע מראש מהם השירותים אותם נקבל. תכנון גינות הוא אחד מהשירותים אותם אנו יכולים לקבל, רק שיש לוודא מראש שאכן זו אחת המיומנויות של הגנן. גינון ופיתוח אלה שני דברים שמגיעים יחד, כאשר לפני שהגנן מתחיל לעבוד הוא עורך מעין תכנית עבודה שכוללת הקמת גינה על כל שלביה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI