דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון מה צריך לדעת לפני שמקימים גינה
מה צריך לדעת לפני שמקימים גינה
אילן בן חור 31/05/11 |  צפיות: 2685


לא מתחילים לפני שמתכננים

הגינה הפרטית שלנו היא חלק בלתי נפרד מהבית, וכמו כל חלק אחר, גם בה אנו מעוניינים להשקיע וליצור מקום נעים לנוח בו. לפני שמתחילים במלאכת הקמת גינה, חשוב להקפיד על כמה דברים. חשוב לדעת כי מדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה, ועל כן יש להיערך בהתאם כדי שלא נגרר להוצאות מיותרות. גינה מושקעת היא פרויקט בנייה לכל דבר, ולכן, כדי להבטיח את האיכות והעיצוב, אל תתפתו לקבל את הצעת המחיר הזולה והאטרקטיבית. הקפידו לברר את כל הפרטים, בקשו כמה הצעות מחיר, התייעצו עם אנשי מקצוע ואל תכנסו לפרויקט שלא מבטיח תוצר איכותי ובטוח.

איך בוחרים את איש המקצוע?

לפני שאנחנו בוחרים את מי שיקים לנו את הגינה עליה אנו חולמים, כדאי לעשות שיקול מושכל. ישנם אנשי מקצוע רבים העוסקים בגינון, אחזקת גינות ועיצוב, אך ברוב המקרים נמצא אנשי מקצוע המתמחים בתחום אחד אך מבטיחים שיטפלו בכל הפרטים. ערכו מחקר קטן, ובדקו מיהו איש המקצוע המציע את החבילה המשתלמת ביותר. ישנן חברות גינון המבטיחות גם אחזקה של הגינה לאורך זמן, גיזום וטיפוח. מעבר לכך, באשר לשלב ההקמה, יש שיציעו את מומחיותם בדבר אחד, ויש שיציעו שילוב של ברכות נוי, שתילה, עיצוב, מערכת השקיה ובעצם את המרכיבים כולם.

איך מתכננים את התקציב?

הקמת גינות, כאמור, היא עסק לא זול. תכנון גינה מוקפד מבטיח את ההצלחה של התהליך. חלק מהתכנון קשור בתקציב, ובתכנון נכון של ההוצאות. אם מדלגים על השלב הזה ולא מגדירים את התקציב, קרוב לודאי שמוציאים יותר ממה שמתכננים. כשמגדירים את התקציב, חשוב להבין בדיוק מהם הצרכים, האם מסתפקים בשירותיו של גנן? או שמא מחפשים גם עיצוב, ריהוט, בריכות, השקיה, תאורה, שתילים, עצים וכולי. ברגע שתדעו מהם הרצונות המדויקים, תוכלו להעריך את שווי הבנייה, ולפיכך תבחרו את איש המקצוע שיבטיח עמידה בתקציב.

איך יודעים מתי להתחיל?

יש כמה שלבים אותם צריך להשלים לפני שיוצאים לדרך. ראשית, כפי שנכתב לעיל, יש להגדיר את התקציב, לתכנן את פרק הזמן הנתון לפרויקט, לבחור את איש המקצוע המתאים ורק אז להתחיל. חשוב שתדעו כי לעונות השנה יש השפעה על פריחת הגינה, ולכן כדאי להתחשב בזה ולהתייעץ עם איש מקצוע מומחה. הבהירו לאיש המקצוע מהו פרק הזמן בו תרצו שהמשימה תושלם לפני שחתמתם על שיתוף הפעולה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילן בן חור


 


מאמרים נוספים מאת אילן בן חור
 
בריכות נוי בגינות פרטיות
02/06/11 | גינון
לפני שמתחילים בבניית ברכות נוי, בבחירת איש המקצוע ובתהליך הטכני, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, מיקום הבריכה. כדאי לבחור את מיקום הבריכה בצמוד לשתילים ולא מתחת לשיחים או לעצים, כיוון שאלה יגרמו ללכלוך במשך הזמן.

גינות פרטיות בשילוב תאורה לגינה
01/06/11 | גינון
כל אחד ואחת מאיתנו רוצים שהגינה הפרטית שמחוץ לביתנו תהיה צבעונית, פורחת, מרשימה ונעימה. עבודות גינון הן מורכבות יותר מכפי שנדמה, בעוד רבים מאיתנו מעדיפים לעשות זאת בעצמם ולא להזמין איש מקצוע לשם כך.

כריתת עצים - גיזום עצים
01/06/11 | גינון
הקמת גינה דורשת השקעה רבה, ולאחר שמניחים את התשתית הראשונית, נוטים עצי פרי ושותלים פרחים, צריך להמשיך ולטפח מדי יום. חלק בלתי נפרד מתחזוקת הגינה כולל גיזום עצים. כל עץ נוטה להתפתח ולצמוח בקצב אחר ובכיוון אחר, ועל מנת להעניק לגינה שלנו מראה מוקפד ומעוצב - חשוב לטפח את העצים, לשמור על צורתם ולגזום את הענפים.

מה צריך לדעת לפני שמקימים גינה
31/05/11 | גינון
הגינה הפרטית שלנו היא חלק בלתי נפרד מהבית, וכמו כל חלק אחר, גם בה אנו מעוניינים להשקיע וליצור מקום נעים לנוח בו. לפני שמתחילים במלאכת הקמת גינה, חשוב להקפיד על כמה דברים. חשוב לדעת כי מדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה, ועל כן יש להיערך בהתאם כדי שלא נגרר להוצאות מיותרות.

מהו תפקידו של גנן?
31/05/11 | גינון
כאשר אנחנו מעסיקים גנן, חשוב שנדע מראש מהם השירותים אותם נקבל. תכנון גינות הוא אחד מהשירותים אותם אנו יכולים לקבל, רק שיש לוודא מראש שאכן זו אחת המיומנויות של הגנן. גינון ופיתוח אלה שני דברים שמגיעים יחד, כאשר לפני שהגנן מתחיל לעבוד הוא עורך מעין תכנית עבודה שכוללת הקמת גינה על כל שלביה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI