דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב בית אבות: קרובים לילדים, אבל לא בכל מחיר
בית אבות: קרובים לילדים, אבל לא בכל מחיר
אביב יועצים 05/06/11 |  צפיות: 3678

אחד מהשיקולים שאותם נהוג להזכיר כאשר מונים את ההיבטים השונים שצריכים להשפיע על בחירתו של בית אבות הוא השיקול של הקרבה לילדים ולנכדים. להרבה מהאנשים שבוחרים לעבור אל בית אבות ברור שחשוב להם לשמור על קשר עם הילדים ועם הנכדים ולכן צריך לבחור מקום שיהיה נגיש אליהם ויאפשר להם לבוא ולבקר בקלות. כך ניתן להבטיח את שמירת הקשר התקין בין ההורים לבין הילדים ואף על הקשר עם הנכדים.

כאשר בחירת בית סיעודי עומדת בפני ילדים מן הסתם ברור שהם יחפשו מקום קרוב כך שהם יוכלו לבקר בקביעות את ההורה או את ההורים ויוכלו להשגיח על הטיפול שהוא או הם מקבלים. עם זאת ניתן לחשוב על מקרים שבהם הורים שמחפשים בית אבות דווקא יבחרו מקום מרוחק ולא יעמידו את השיקול של קרבה לילידם ולנכדים בראש סדר העדיפויות שלהם.

דוגמה אחת למקרה שבו הורים יעדיפו לבחור בית אבות מרוחק היא הרצון למצוא מקום שקט באזור נעים ושליו. הבחירה בבית אבות שנצא הרחק מההמון הסוער ושוכן בין גבעות ועמקים, בין פרדסים וכרי דשא איננה נובעת מהרצון להתרחק מהמשפחה כמו מהרצון להתקרב ליופי שניתן למצוא רק הרחק מהעיר. ההורים, במקרה הזה, מעדיפים פשוט לתת חשיבות גדולה יותר לשיקולים מסוימים על חשבון שיקולים אחרים. הדבר מובן כיוון שבסופו של דבר ההורים מוצאים לעצמם בית חדש והוא צריך להיות בראש ובראשונה מקום שבו יהיה להם טוב לחיות. אם הדבר מאלץ את הילדים להתאמץ קצת יותר אז זהו מחיר שאותו יש לקבל.

ישנם אפילו אנשים שעבורם המעבר אל בית אבות הוא דווקא הזדמנות להתרחק מהילדים. לא כולנו יודעים זאת ולא כולנו מרגישים זאת, אבל לעיתים, מגיל מסוים, נדמה שהילדים מתחילים לקבוע להורים שלהם מה עליהם לעשות. הורים שמרגישים זאת יכולים להגיע למסקנה שכדי להשתחרר מהילדים שלהם עליהם לעבור אל מקום רחוק יותר, בית אבות שלא נמצא בקרבת הילדים, כך שהם יוכלו לחיות את החיים שלהם בצורה עצמאית יותר מבלי שהילדים שלם יתערבו להם בחיים. במקרה הזה הבחירה במקום מרוחק נעשית דווקא מתוך השיקול ההפוך: הרצון להתרחק מהילדים הוא זה שמכתיב את הבחירה במקום מרוחק.

חשוב להזכיר שגם אם ההורים בוחרים מקום מרוחק בגלל שיקולים של שלווה ולא מתוך רצון להתרחק מהילדים והנכדים ניתן לצפות מבני המשפחה להתאמץ ולבוא לבקר. אין זה מן הראוי שבני המשפחה משתמשים בתירוץ של המרחק כדי להימנע מביקורים. בית אבות ששוכן באזור מרוחק דווקא יכול להיות גורם ממריץ כדי לצאת מהבית ומסביבתו המוכרת כדי להגיע לפינות היותר יפות שפזורות בארצנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI