דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב בית אבות לחשוכי ילדים
בית אבות לחשוכי ילדים
אביב יועצים 05/06/11 |  צפיות: 3082

השמות שבהם משתמשים פעמים רבות בכל מה שקשור לדיור מוגן לגיל הזהב – בית הורים, בית אבות וכדומה – עלולים להטעות. למרות שפעמים רבות, וכנראה שברוב המקרים אפילו, הדיירים שעוברים אל בית אבות הם בעלי משפחות – ילדים ונכדים ואפילו נינים – הרי שישנם לא מעט דיירים שבחרו לעבור אל בתי אבות מסוגים שונים שהם חשוכי ילדים, בצורה כזו או אחרת. הדבר עשוי ליצור מצבים שעימם על הדייר עצמו ועל הצוות במקום להתמודד איתם. פעמים הדבר עשוי גם להשפיע על דיירים אחרים במקום.

כאשר אנחנו מדברים על דייר של בית אבות שהינו חשוך ילדים חשוב להבדיל בין שני סוגים של חוסר ילדים. הסוג הראשון כולל את כל אותם אנשים שמסיבות כאלה ואחרות אין להם ילדים – ייתכן והם בחרו בכך, ייתכן והדבר נמנע מהם בגלל סיבות רפואיות וייתכן והם איבדו ילדים בצורה טרגית. הסוג השני של קשישים חשוכי ילדים הם קשישים שאיבדו מכל סיבה שהיא את הקשר עם הילדים שלהם. ייתכן והדבר נובע מסיבות רגשיות – מריבה או כעס מכל סוג שהוא – וייתכן שהדבר נובע מסיבות טכניות – ילדים שחיים במקום רחוק ואין להם יכולת לשמור על קשר עם ההורים שלהם. כך או כך, מדובר בדיירי בית אבות שאין להם קרובים שיכולים לשמור איתם על קשר, לבוא לבקר או לסייע במקרה הצורך.

אם רוצים לסכם את הקשיים שעשויים להתעורר במידה ולקשיש אין קרובים ניתן לחלק אותם לשני סוגים: קשיים טכניים וקשיים פסיכולוגיים. בית אבות אמנם מעניק לדייר במקום את כל מה שהוא זקוק לו אבל עדיין הדייר עשוי להזדקק לעזרה במקרים מסוימים ממקור חיצוני. בעיה נוספת נוגעת לענייני המימון של השהות במקום – מה קורה במידה והקשיש אינו יכול להרשות לעצמו את העלות של השהות והמעבר אל בית אבות? המדינה אמנם מסייעת בעניין אבל לא תמיד זה מספיק. גם במידה ויש החלטות לקבל אם הקשיש מאבד את העצמאות שלו הרי שכאשר אין קרובי משפחה הדבר עלול ליצור בעיות.

הבעיות הפסיכולוגיות שעלולות להתעורר נוגעות לבדידות שהדייר עלול להרגיש, בעיקר כשהוא רואה דיירים אחרים באותו בית אבות מקבלים את האורחים שלהם. הדבר עלול לגרום לקנאה ואולי גם לדיכאון. כיום נהוג לחשוב שהבריאות הפיזית שלנו מושפעת ממצבנו הנפשי; תמיכה של בני משפחה יכולה לסייע לדייר ומי שאין לו בני משפחה עלול לגלות שמצבו הנפשי משפיע לרעה על מצבו הפיזי.

בית אבות שמבקש לשמור על בריאותו של כל דייר מוגן במקום ינסה ליצור סביבה חברתית שבה אף דייר איננו מרגיש בודד. במידה והצוות ושאר הדיירים ישכילו ליצור קהילה תומכת הרי שגם קשישים חשוכי ילדים לא יוותרו לבד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI