דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין: לחשוב, להחליט, לצאת לדרך
גירושין: לחשוב, להחליט, לצאת לדרך
אביב יועצים 29/06/11 |  צפיות: 2120

החלטה על גירושין היא אף פעם לא קלה. כאשר מחליטים על גירושין זה בדרך כלל קורה כאשר אחד מבני הזוג נתפס בבגידה או כאשר אחד מבני הזוג מגלה דברים על השני אשר הוא לא מסוגל לחיות ולהתמודד איתם. גירושין היא החלטה קשה מאוד, אבל לפעמים היא ההחלטה הנכונה ביותר עבור בני הזוג. כאשר יש ילדים ההחלטה על פנייה אל עו"ד גירושין קשה הרבה יותר וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הטיפול הזוגי לפני שמחליטים על צעד כזה. אם המצב בין בני הזוג אינו נורא כל כך, ופשוט הם רוצים לקבל החלטה כי עדיף להם לחיות בנפרד, ההחלטה על גירושין יכולה להיות טובה. אבל במרבית המקרים הנושא של גירושין מלווה בהרבה מאוד כעסים וכאבים וצריך להתמודד איתם בצורה מושכלת.

לפעמים שיקולים כלכליים יכולים גם הם להיות נדבך מרכזי בהחלטה על גירושין ויש צורך בעזרתו של עו"ד גירושין. על מנת לקבל את כל הפרטים ולדעת בדיוק על אילו טפסים והסכמים צריך לחתום כאשר עוברים תהליך של גירושין אפשר להיכנס לאתרים שונים באינטרנט ושם לקבל אינפורמציה ופרטים אודות התהליך. ישנם אתרים רבים העוסקים בתחום ואם החלטתם כי אתם מתחילים בתהליך כדאי לכל הפחות שתתייעצו עם עו"ד גירושין גם אם בסופו של דבר לא תיקחו עורך דין.

ההחלטה על גירושין יכולה להיות צעד קשה וכואב, אך היא יכולה להיות הפיתרון הנכון. לפעמים המצב הרבה יותר מסובך כאשר ישנם גם ילדים בגילאים צעירים, אשר במצב זה מלבד העניין של פרידה בין בני הזוג צריך גם לחשוב על טובת הילדים והדאגה לגידול והחינוך שלהם. לפעמים יכולים להיות ויכוחים לגבי עם מי הילדים נשארים או עוברים לגור, לפעמים יש ויכוחים לגבי הסדרי הראייה של אחד מבני הזוג (פעם בשבוע, פעם בשבועיים, סופי שבוע, וכו'), או לגבי תשלום המזונות. המקרים הללו יכולים לגרום לסכסוכים גדולים בין בני הזוג וצריך להיזהר שהמקרים הללו לא יפגעו בילדים, או לפחות יגרמו להם את הפגיעה הקטנה ביותר האפשרית.

בכל מקרה, אם מחליטים על גירושין ויש דברים שנראים בלתי פתורים או שככל הנראה תהיה סביבם מחלוקת, כדאי להתייעץ עם עורך דין גירושין. כמובן שעדיף להימנע מכך שהעניין יגיע לבית משפט אבל ההתייעצות עם אנשי מקצוע בתחום יכולה לפתור הרבה מהעניינים הללו מבעוד מועד ללא צורך במשפט. לפני ההחלטה על גירושין מומלץ גם לנסות את האפשרות של טיפול זוגי אצל מטפל מוסמך או פסיכולוג אשר יכול פעמים רבות להעלות על פני השטח דברים שמפריעים לאחד או לשני בני הזוג אשר הם לא יכלו או לא רצו להעלות אותם בפני בני הזוג השני ורק בעזרת מטפל הם ירגישו חופשיים לעשות זאת. בדרך כלל החלטה על גירושין היא ההחלטה האחרונה שבני הזוג היו רוצים לקבל והיא מגיע כמוצא אחרון למצב שאין לו פתרון. אם עשיתם כבר הכול והחלטתם כי זה הפתרון הנכון, בהצלחה בדרכם החדשה. לפעמים אין מה לעשות, וזה באמת הפתרון הנכון. גירושין הם לא סוף העולם והרבה אנשים עוברים את זה בשלום.

***מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI