דף הבית עסקים מכירות ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ
ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ
אביב יועצים 31/07/11 |  צפיות: 2924

אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי, כלומר יועצי שיווק, הם אנשים שמטרתם לעזור ללקוחותיהם להבין את טבע השוק שבו הם מנסים לעשות עסקים. המטרה של חברות יעוץ שיווקי מסוג זה הנה לסייע ללקוחותיהם בזיהוי השווקים המתאימים לשיווק העסק שלהם, להחליט כיצד להגיע אל השווקים הללו בצרה יעילה, וללמוד כיצד להגדיל את המכירות של הלקוחות בתוך השווקים הללו.

חברות ייעוץ שיווקי יכולות לעצב עבור ללקוחותיהם קמפיין שיווקי מלא, או לתת ייעוץ שיווקי למחלקת השיווק הקיימת של הלקוחות. חברות של יעוץ שיווקי מכינות ומבצעות תוכניות ואסטרטגיות עבור הלקוחות שלהם, במטרה לעזור להם למכור מוצר או שירות מסויימים. חברות פרסום אינן זהות לחברות ייעוץ שיווקי, משום שפירסום הנו רק חלק אחד מהמכלול הכללי של השיווק. המכלול הכללי של השיווק מתייחס גם לקביעת המחיר של המוצר, לעיצוב האריזה שלו, להפצה שלו, לקידום המכירות של ולמכירות שלו בפועל. המכלול השיווקי תלוי גם בתעשייה בה מיוצר המוצר או השירות, בקהל היעד של המוצר ובמוצרים או השירותים הנוספים שהחברה מציעה. לכן, עבודתן העיקרית של חברות ייעוץ שיווקי הנה לייעץ ללקוחות לגבי האסטרטגיה הטובה ביותר, שתעזור להם למכור את המוצר או השירות שלהם.

ההבנה של התנהגותם של קהל הצרכנים, כלומר- מה יכול לגרום להם לפעול בצורה הרצויה לחברה ולרכוש את המוצר שלה, הנה מיומנת הכרחית עבור חברות ייעוץ שיווקי. חברות ייעוץ שיווקי מקצועיות חייבות להיות מסוגלות לזהות קהלי יעד מתאימים עבור כל מוצר או שירות, וחייבות לדעת כיצד להגיע אל כל קהל באמצעות דרכי תקשורת משכנעות. אנשים אשר עובדים בחברות ייעוץ שיווקי, חייבים להיות בעלי דמיון ומעוף ובעלי ידע וניסיון רבים, כדי למצוא עבור כל חברה דרכים חדשות לעיצוב ושיווק המוצר או השירות שלה.

יעוץ שיווקי נחשב לעסק יצירתי מאוד, מאחר שהוא מחייב העלאת רעיונות חדשים ורעננים על בסיס יומיומי כמעט. חברות ייעוץ שיווקי חייבות להיות בעלות חשיבה פרקטית אך מלאת דמיון, משום שתחום השיווק מתבסס במידה שווה על דמיון ועל תוצאות בשטח. חברות שונות שוכרות חברות של יעוץ שיווקי בתקווה לקבל את התוצאות הטובות ביותר שתקציב השיווק שלהם יכול להשיג. בכל חברת ייעוץ שיווקי יכולים להיות אנשים אשר מתמחים בתחומים שונים, כמו למשל שיווק רישתי או שיווק טלפוני, לכן כל לקוח יקבל את העזרה הספציפית המתאימה לו. חברות ייעוץ שיווקי רבות מתמחות גם בכתיבת פרסומות (קופירייטינג) ובעיצוב אתרים, ומציעות את התחומים הללו כעוד שירות שלהם. חברות יעוץ שיווקי גדולות יכולות גם לכלול מחלקות שונות, כמו למשל שירות לקוחות, הפקה, הפצה ומחלקת קריאייטיב- כלומר מחלקה שתפקידה הוא להתרכז בצד היצירתי יותר של השיווק. ישנם גם אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי באופן פרטי, אך גם במידה והלקוח פונה לחברת ייעות שיווקי- הוא מקיים תקשורת עם קבוצה קטנה של אנשים (מנהל תיקי הלקוחות, מנהל השיווק ומנהל הקריאייטיב, למשל)- ולא עם חברה גדולה ללא פנים.

גם חברה שיש לה את המוצר או השירות הכי טובים בשוק, לא יכולה להצליח אם היא לא מצליחה לעורר את מודעות הציבור למוצר או השירות הזה. חברות יעוץ שיווקי הן אלו אשר יכולות לקחת את החלום של החברה- ולהפוך אותו למציאות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI