דף הבית חוק ומשפט משפחה עורך דין גירושין: עוד שאלות ותשובות על דמי מזונות
עורך דין גירושין: עוד שאלות ותשובות על דמי מזונות
אביב יועצים 06/08/11 |  צפיות: 4071

דמי מזונות הנם נושא מורכב, המביא עמו שאלות ותהיות רבות, גם לאחר שהסכם המזונות כבר נחתם בעזרתו של עורך דין גירושין. כינסנו כאן כמה מהשאלות שאנשים נוטים לשאול בנושא, וצירפנו אליהן תשובה עניינית, שתוכל לעזור לאנשים להפחית את המתח אשר הם שרויים בו, ולדעת לקראת מה הם הולכים.

1. האם דמי מזונות תלויים בגילם של הילדים?

לפי חוקי המדינה, כל אב חייב לשלם מזונות לילדיו, כדי לאפשר את מילוי צרכיהם. עורך דין גירושין מנוסה יכול להסביר לכם, שצרכיהם של הילדים מתחלקים על פי החוק לשני סוגים: צרכים בסיסיים קיומיים, כגון מזון, קורת גג, חשמל, מים וכדומה, וצרכים מסוג הנקרא "דין צדקה" הכוללים את איכות חייו של הילד, כגון גן הילדים או בית הספר, חוגים שונים, טיולים וכדומה. גילם של הילדים משפיע על תשלום דמי מזונות באופן הבא:

לילדים עד גיל 6, האב מחוייב באופן מוחלט לשלם דמי מזונות משני הסוגים. לילדים מגיל 6 עד גיל 15, האב מחוייב לשלם דמי מזונות העונים על צרכים בסיסיים קיומיים, ומזונות הילדים מסוג "דין צדקה" מתחלקים שווה בשווה בין האב לאם. מגיל 15 עד גיל 18, האב והאם מתחלקים שווה בשווה בכלכלת הילדים ובמילוי צרכיהם משני הסוגים. במהלך השירות הצבאי, האב חייב לשלם שליש מדמי המזונות ששילם עד אז. כאשר גילם של הילדים משתנה או כאשר חותמי על הסכם מזונות במהלך תהליך גירושין, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין גירושין מנוסה, שיעזור לשני הצדדים להבין את גובה המזונות ההגיוני עבורם.

2. האם אישה אשר בן זוגה נפרד ממנה לאחר שנכנסה להריון יכולה לתבוע ממנו מזונות, עוד במהלך הריונה?

קודם כל, חשב להדגיש שכל אב מחוייב בתשלום מזונות לילדי, גם אם אינו מכיר בהם ואינו חפץ בקשר עמם. למעשה, גם עם האב יחתום עם האם, בהסכמתה, על הסכם האומר שהיא פותרת אותו מתשלום דמי מזונות על הילד העומד להיוולד, בית המשפט יבטל את ההסכם משום שאיננו חוקי, ויחייב את האב בתשלום מזונות. שנית, תביעת מזונות רצוי להגיש, באמצעות עורך דין גירושין, לאחר הלידה ולא במהלכה. עם זאת, חשוב לדעת שחוק מזונות חל על האב רק מרגע קביעת ההסכם, ואינו משול רטרואקטיבית לימי ההריון.

3. האם ניתן לגבות דמי מזונות מאב שעזב את הארץ?

בין מדינת ישראל לבין כמה מדינות בחו"ל קיים מזכר הבנות בנושא אכיפת תשלום דמי מזונות. על פי מזכרי הבנות אלו, שתי המדינות יהיו אחראיות על גביית מזונות מהורה מהארץ השנייה המתגורר בשטחן. כלומר, אם למשל ניתן בישראל, באמצעות עורך דין גירושין, פסק דין המחייב הורה מסויים לשלם מזונות לילדיו, ואותו הורה עובר לארץ אשר יש לישראל מזכר הבנות עמה- הוא יחוייב בתשלום מזונות גם על ידי הארץ אשר אליה עבר, והיא תהיה אחראית להעברת התשלומים אל ילדיו בישראל. בעזרת עורך דין גירושין שטיפל בתיק הגירושין בעבר, יעבור העניין אל משרד המשפטים, ומשם אל הרשות המרכזית של הארץ השנייה- אשר תהיה אחראית לאיתורו של ההורה החייב בתשלום מזונות, ותוכל לפעול נגדו באמצעים שונים במקרה שהוא יעמוד בסרובו.

***מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI