דף הבית אינטרנט והחיים ברשת קידום אתרים קידום בגוגל והפחד משינוי
קידום בגוגל והפחד משינוי
אביב יועצים 23/08/11 |  צפיות: 2134

מה מאפיין היום את העידן של קידום אתרים בגוגל? אין ספק שהתקופה שלקידום אתרים בגוגל מתאפיינת בהרבה מאוד רגשות של היסוס ופחד מביצוע שינויים באתר. אתם בוודאי שואלים, איך קשורים הרגשות ההססניים האלו אל קידום אתרים בגוגל?

קידום אתרים בגוגל הוא עניין עדין. אחרי שהאתר כבר מקודם והוא הגיע לראש התוצאות בעמוד הראשון של גוגל, לפעמים אנו מפחדים לעשות בו שינויים. אותו קידום נעשה בעבודה שחורה, ידע וניסיון רב וכמובן סבלנות.

הרבה אנשים בתעשייה של אתרי אינטרנט חושבים על קידום אתרים בגוגל כמו על מגדל קלפים. הזזת בטעות קלף אחד, והכול עלול להתנדנד ולקרוס ברוח, כמו עלה נידף...קידום בגוגל הוא נושא רגיש במיוחד כשמדובר בשינוי של תכנים. התכנים הם אלה שדחפו את האתר למקומו המכובד, כל שינוי שלהם יכול להיות מהותי.

אפשר להפליג במחשבות ולחשוב, אולי קידום בגוגל מעכב את הצמיחה של אתרי אינטרנט. אין ספק שתעשיית בנייה ועיצוב אתרים כל הזמן משתנה, כל הזמן מתפתחת, אבל אולי קידום בגוגל הוא כמו מקל בגלגלים? כל ההיסוס, כל המחשבות האלו, כל שינוי קטן שמצריך התייעצות עם ראש מחלקת קידום, אולי קידום בגוגל הוא מה שעוצר את עולם האינטרנט ומקבע אותו מבחינה וויזואלית וטקסטואלית?

מבחינה ויזואלית, האתר כמובן כפוף להרבה מאוד חוקים, והוא למעשה נועד לשרת את הקידום. העיצוב הוא כבר לא ישות אוטונומית שמתקיימת בזכות עצמה. היום, לקוחות שרוצים לבנות אתר צריכים לשלם לא רק עבור תכנות האתר, עיצוב, כתיבת תכנים שיווקיים, אחסון, דומיין ואתר פייסבוק, הם צריכים גם לשלם סכום רב עבור קידום. ואם לא יטרחו לשלם עבור קידום? מי בכלל ייכנס לאתר שלהם, איך הם יקבלו חשיפה? החשיפה היא הרי כל הרעיון שעומד מאחורי ה"טרחה" וההשקעה של בניית אתר מושקע ומרשים.

מצד שני, עם כל הקיבעון הזה, הפחד לדרוך על ביצים, ההיסוס וההתלבטות - אסור לשכוח, קידום בגוגל הוא תעשייה שמעסיקה המוני אנשים. מקדמי אתרים, כתבי תכנים, מחליפי קישורים, מכל הסוגים והמינים, כל הגילאים, ברמות שונות ומגוונות של ידע. יש את ה"נמלים הפועלות", שכל עבודתן שחורה ומונוטונית, עובדים שבמשך ימים שלמים עושים "העתק הדבק" אל פורומים ואתרי מאמרים. עובדי קידום אחרים אחראיים על מלאכת השכתוב המתישה והמעייפת ועל הימנעות מוחלטת מכפל תכנים, שכידוע לא חביבה בכלל על גוגל. עובדים אחרים ניחנו בידע מעמיק יותר ובהבנה רחבה ואסטרטגית של נושא הקידום, ראייה שנבנתה בזכות לא מעט ניסיון ועבודה שחורה. כן, תעשיית הקידום מחזיקה על כתפייה המון אנשים, חלקם מפרנסים משפחות. זו אחריות גדולה, ואולי היא מצדיקה את הקיבעון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI