דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר כל מה שרצית לדעת על הדברת עכברים ומניעת כניסתם
כל מה שרצית לדעת על הדברת עכברים ומניעת כניסתם
אליעזר שור 03/09/11 |  צפיות: 1829

כניסתם של מכרסמים הביתה, היא לצערנו תופעה שכיחה ומטרידה. איך נפטרים מהבעיה מהשורש? אלו סוגים קיימים להדברת עכברים? איך שומרים על בית נקי מעכברים? ומה תפקידה של חברת ניקיון מקצועית בעניין זה? הכול בכתבה הבאה.

לפני שנתחיל להרחיב על הדברת עכברים ו-הדברת חולדות, ניזכר באותם הרגעים המבעיתים של גילוי העכבר. הרגע השקט והרגוע בבית, שבו לפתע, בלי שום הודעה מוקדמת, אנו מבחינים בדמות אפורה וזריזה אשר עושה את דרכה היישר מן אחורי המקרר לאחורי הספה. את רגעי האימה הללו אנו רוצים למנוע. אז איך עושים זאת נכון ? הדברת עכברים – הנה מתחילים.

הדברת עכברים בשיטה ידידותית לסביבה ולמשתמש

השיטות הישנות להדברת מכרסמים, כגון: מלכודות קפיץ, מלכודות דבק או מטאטא בפדחתו של העכבר, כבר פינו את מקומם לשיטות הומאניות וממוקדות יותר. כיום, המגמה היא לחסום את כניסתם של העכברים לביתנו, על ידי גילוי מקור כניסתם וחסימתו. אנו כבר לא נוהגים לפזר רעל, אלא לפזר חומרים אשר מרחיקים את המכרסמים מסביבתנו ואם זאת, לא מרעילים את עצמנו או את הסובבים אותנו.

כשמדובר בהדברת עכברים מהדור החדש - הרחוק הוא המתוק. המדבירים עושים שימוש בהדברה ביולוגית, כימית ואף אלקטרוניות, להרחקת המכרסמים מביתכם בעתיד. לאחר שחברת ההדברה תדביר ותלכוד את המכרסמים, במקרים רבים יש באפשרותם להרחיק אותם מבתינו להחזירם לטבע. שיטה זאת, אינה פוגעת בסביבה או מתאכזרת בהם.

שימוש של חברת הניקיון או ההדברה בחומרים ידידותיים לסביבה המאושרים על ידי משרד הבריאות הוא חובה לאיכות ההדברה ולבריאות המשפחה.

על הקשר בין ניקיון הבית והדברת עכברים

בית שאינו נקי מהיסוד, ימשוך אליו עכברים מכרסמים וחולדות. לכן, חשוב לדאוג לניקיון יסודי של הבית לפחות פעם בשנה ותחזוק שבועי של הניקיון השוטף.

רצוי לשם כך להיעזר בחברות ניקיון, המספקות שירותי הדברה ושירותי ניקיון בעת ובעונה אחת. באופן זה, אנחנו גם מנקים את הבית מהיסוד וגם מונעים כניסתם של עכברים או חולדות למרחב הביתי.

חולדה היא מכרסם הנחשב יותר מסוכן לבני אדם, מעכבר. זאת מפני, שהחולדה מפיצה מחלות והיא מסוכנת לילדים ולמבוגרים. לכן, חשוב פעם בשנה, בכניסה לדירה חדשה או לאחר שיפוצים להקפיד על ניקיון יסודי והדברה של כל חלקי הבית.

כיצד מונעים כניסה חוזרת של עכברים וחולדות?

לאחר ההדברה והניקיון היסודי, רצוי לשמור לחמים בקירור ולא בחלל הפתוח, לאטום אוכל יבש בקופסאות עם וואקום, ולשמור על שיש ריק מאוכל ונקי.

מכרסמים נמשכים למאכלים כגון: נקניקים, קטניות, ושעועית. לכן, יש להרחיק את האוכל מהמזווה ולאטום אותו או להקפיאו. רצוי לאטום בנוסף, את כל הפתחים בבית אשר יכולים לשמש כניסה למכרסמים ולהתקין רשתות בחלונות או בדלתות הנשארות פתוחות זמן רב.

איתור של איש המקצוע מחברת ההדברה, של מקור או משכן העכברים הוא מצוין. אם נמצא המקום, בקשו מאיש המקצוע להרחיק אותם מאזורם ולהעבירם למקום רחוק יותר מבלי לגרום לנזק מיותר – לא למכרסמים ולא לבני הבית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אליעזר שור

אקסטרה פוליש:
ניקיון בתים
הדברת חרקים

הדברת טרמיטים
הדברת נמלים



 


מאמרים נוספים מאת אליעזר שור
 
כל מה שרצית לדעת על הדברת עכברים ומניעת כניסתם
כניסתם של מכרסמים הביתה, היא לצערנו תופעה שכיחה ומטרידה. איך נפטרים מהבעיה מהשורש? אלו סוגים קיימים להדברת עכברים? איך שומרים על בית נקי מעכברים? ומה תפקידה של חברת ניקיון מקצועית בעניין זה? הכול בכתבה הבאה.

איך לבחור חברת ניקיון איכותית?
העצות והטיפים והכלים שיעזרו לכם למצוא חברת ניקיון איכותית שתעזור לכם בבעיות הנקיון שלכם, ותפתור לכן אותה.

הדברת מזיקים – כל הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת הדברה
רוצים לדעת איך הדברת מזיקים מקצועית עובדת? הדברת מזיקים מתייחסת לכל מזיק באופן נפרד: לכל טפיל התכונות שלו ולכל טפיל שיטת ההדברה הנכונה עבורו. הדברת מזיקים – בכתבה שלפניכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI