דף הבית עסקים ייעוץ עסקי נטוורקינג ועסקים
נטוורקינג ועסקים
גלית פורמן 03/09/11 |  צפיות: 3440

מה לעשות שלא כולנו נולדנו להורים עשירים שיכולים לנדב מכספם ולתרום להצלחתנו וממש לא כולנו בעלי הון בלתי נדלה, כזה שיכול לממן מסעות פרסום ענקיים ומפוארים בשווי של מיליוני שקלים.

אז האמת דווקא מעודדת ויש הרבה לעשות !

במיוחד לכם, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, האינטרנט משמש  ככלי שיווקי חסר תקדים,

ונראות "נכונה" בו, מייצרת חשיפה יום יומית של העסק למאות ואלפי לקוחות פוטניצאלים.

קידום עסקים באינטרנט מסב תועלת רבה.

שימוש ברשתות החברתיות ככלי שיווקי תאפשר לכם לגייס ביעילות לקוחות חדשים ולהזניק משמעותית את המכירות.

זוהי עובדה שבימינו, פעולתו הראשונה של זה המחפש עסק, שירות או מוצר היא כניסה לגוגל והקלדתת שמו , או צירוף מילים רלוונטי של חיפושם.

מכוחו של האינטרנט אי אפשר ואסור להתעלם וכל בעל עסק המבקש לייצר חשיפה, לקדם את העסק שלו ולייצר לקוחות חדשים מוכרח להופיע ברשת.

לפי תוצאות הסקר שהתפרסם במדור הצרכנות 94% מהגולשים נוהגים לעיין באתר האינטרנט של בית העסק טרם פניה אליו.

מה הם בעצם מחפשים?הלקוחות מבקשים לדעת שהעסק הוא רציני ואמין, לראות את רשימת המוצרים או שירותים שהוא מציע, להתרשם מהלקוחות שלו.

הקמת אתר –

אם עוד אין לכם אתר אינטרנט, קדימה ומהר !

אתר הוא בגדר חובה, חשוב מאוד לבנות אתר בעל תשתית טובה ועיצוב מושך, אתר בעל ממשק ניהול ידידותי, בו תוכלו לעדכן לבדכם תמונות ותכנים על בסיס קבוע. זיכרו כי אתר הוא מעין כרטיס הביקור הראשוני של העסק שלך והוא הממתג אותך כפי שרצית.

אולם, לא מעט בעלי עסקים טועים לחשוב שברגע שהקימו אתר, תמה עבודתם והנה הם ברשת..זוהי טעות נפוצה ואיומה, וזאת מכיוון שאתר שאינו מתעדכן על בסיס קבוע דינו כדין אתר לא קיים והוא חדל מלהיסרק. מה גם שאין די באתר, דינאמי ככל שיהיה, ביקום האינטרנטי, בו קמות רשתות חברתיות חדשות באופן תדיר, פורטלים ומנועי חיפוש..

עליך להיות חשוף בכולם.

 

הפייסבוק –

פייסבוק הוא האתר הנצפה ביותר באינטרנט נכון לשנת 2011, הערכות שונות גורסות כי האתר מרכז 35% מכלל התעבורה באינטרנט הגלובלי.קצב הגידול המדהים של פייסבוק הוא חסר תקדים בהיקפו. מאז ראשית ימי האינטרנט לא היה אתר או שירות כולל גוגל שהצליחו למשוך כל כך הרבה גולשים רשומים בתקופה קצרה כל כך.

אז איך עושים את זה?? אני הייתי ממליצה להצטייד בחברה המנהלת ודואגת לחשיפת העסק שלכם והמוניטין ברשת, הם יודעים ומכירים את הפלטפורמה (שאגב משתנה תדיר ומי שלא נשאר מעודכן על בסיס קבוע, עשוי ללכת לאיבוד), שימוש נכון בדף האוהדים, ביוזר והגדלת הטראפיק אליכם, חברות  כאלה, הממתגות ומנהלות את מערך הפרסום והשיווק באינטרנט, לרוב אינן גובות תשלום גבוה במיוחד.

לאלה מכם שבכל זאת מלאי זמן ומעדיפים לבד.. אמליץ ללמוד היטב את התחום ואת דרכי הפעולה ולהישאר מעודכנים בכל המשתנה, על מנת שהעבודה המרובה שתשקיעו תהא אפקטיבית ונכונה ברמת התוכן והעניין שתייצר לקוראים שלכם.

רשתות חברתיות –

כיום, מוצעות לבעלי עסקים, רשתות החברתיות שונות ומגוונות המעניקות את האפשרות ליצור בלוג מקצועי בו תוכלו לעדכן תכנים ככל העולה על נפשכם ובכך לשמור את החברים בבלוג שלכם בעניינים,להציג  מבצעים, הנחות, חידושים ורעיונות.

ככל שתגייסו חברים רבים יותר, ותעשו חיתוך מדויק יותר, כך החשיפה תהא משמעותית יותר, ככל שתרבו לכתוב בצורה קולחת ומעניינת, כך ירבו החברים לשוב ולהתעדכן בנעשה אצלכם בעסק.

גם כאן, חשוב לדעת מה עושים, ולא לעשות רק כדי לומר "עשיתי", כדאי להיעזר באנשי מקצוע, או לחילופין "לעשות שיעורי בית" לקרוא וללמוד את התחום, איך לכתוב נכון, לשזור צירופי מילים רלוונטיות, דגשים והדגשות.

נטוורקינג

מילת הבאזז הלוהטת "נטוורקינג”, היתה ידועה בעבר בתור המונח הפשוט "מכיר אותו". אתם יודעים איך זה עובד - מתחילים עם חברים מהצבא או מחוג מיטיבי לכת, נפגשים פעם בשנה בבית הכנסת ביום כיפור, זורקים "מה העניינים" כשנפגשים ברחוב, ופעם בכמה שנים מגיע הרגע בו אתה שולף את קלף ה"יש לי חבר בחוג מיטיבי לכת שעובד ב-IBM, אולי הוא יוכל לסדר לך עבודה. אני אדבר אתו".

מפגשי ה-networking הינם כלי שיווקי הפועל בשיטת פלא מפה לאוזן ומשמש כמנוף לקידום עסקי, אישי וכלכלי, ומבוסס על הגישה שאנשים תמיד יעדיפו לעשות עסקים עם כאלה שהם מכירים, ולא עם זרים. מטרת מפגשי ה-networking ליצור הפניות, הזדמנויות וקשרים עסקיים. במפגש ה- networking ניתן להכיר בעלי עסקים ומנכ"לים מתחומים שונים, לפתח שיתופי פעולה וליצור קשרים וקישורים מניבים.  בדיוק על אותו בסיס מומלץ לעבוד על מערכת הפניות הדדיות בין אתרכם ואתרי ספקים ולקוחות, כך תדאגו להעברה איכותית של לינקים ושל לקוחות פוטנציאלים.

להתרשת –

כל מכר שלכם יכול לעזור בתחומים שבהם יש לו השפעה. אבל יש אנשים שיכולים להשפיע יותר, ושפגישה אתם תפתח לכם את הדלתות הגדולות. אפשר להגיע אל האנשים האלה. למעשה, אחת ממטרות של הנטוורקינג היא להגיע אל האנשים האלה.אם יש לכם חבר שעובד בגוגל ואתם רוצים להיפגש עם המנכ"ל מאיר ברנד, זה פשוט. אבל מה אם אתם רוצים להכיר את נוחי דנקנר, ולצרף אותו לרשת הקשרים שלכם? זה בכלל אפשרי?זה אפשרי. תחילה, נסו למצוא מכר משותף. לפי תיאוריה משנות השישים, בין כל שני אנשים בעולם מפרידות לכל היותר שש "דרגות היכרות”. כלומר אתם מכירים מישהו (דרגה 1), שמכיר מישהו (דרגה 2), שמכיר מישהו (3) שמכיר מישהו (4) שמכיר מישהו (5) שמכיר מישהו (6) שמכיר את מי שתרצו.בארץ צריך פחות מזה. רוב הסיכויים הם שיש לכם ולגאידמק איזשהו מכר משותף. ואם לא, אז לאחד מהמכרים שלכם יש, או לאחד המכרים שלו. כלומר, רוב הסיכויים הם שבשביל לפגוש את נוחי דנקנר תזדקקו לשלוש טובות משלושה אנשים: המכר שלכם, המכר שלו, והמכר של נוחי דנקנר

 

אנשים שחייבים להכיר:

עורך דין:ידיד עורך דין יוכל לסייע לכם בעצות פה ושם, ובעת הצורך ימליץ לכם על העו"ד הטוב ביותר לגירושין, דיני עבודה או סנגוריה פלילית – תלוי במה תסתבכו. העצות שלו לא יעזרו לכם לחסוך כסף, אבל להגיע אל איש המקצוע הנכון ביותר הוא אחד מהדברים הכי הטובים שאפשר להפיק מנטוורקינג.רופא: המלצה מרופא שאתם בוטחים בידידותו שווה שנות חיים. לפעמים את כולן.חבר מרכז ליכוד: הליכוד אולי נשמע קצת סטריאוטיפי, אבל ליכודניקים עדיין מנהלים חברות ציבוריות וחברות קבלן, מכהנים כמגשרים בבתי משפט, ומחזיקים קצר את הח"כים שלהם. אם אין לכם חבר מרכז ליכוד, התיידדו עם לוביסט מגוף עוצמתי. הם מנהלים את מה שחברי הליכוד משאירים מהמדינה.חבר מועצת העיר:בן ברית אחד בתוך העירייה יכול להזיז במהירות דברים שבימים רגילים צריך בשבילם את גיא מרוז ומיקי רוזנטל ביחד.אלוף משנה בצה”ל:אלוף משנה הוא זרועכם הארוכה בצה"ל. זו הדרגה שבה אפשר להתחיל לעשות פרוטקציות לילדים המתגייסים, לבדוק מה קורה עם המילואים, ולספר מה טננבוים באמת ידע. תזמינו את האל"מ הקרוב אליכם לארוחת יום שישי. עיתונאי:לפעמים זה יכול להועיל. אבל אל תגיעו למצב שבו אתם תלויים בנו.

לסיכום:

מה שאצלנו התחיל ונגמר ב"מכיר אותו", הפך באמריקה למדע מדוייק שמסביר איך להפיק מכל "מה העניינים אח שלו" מנוע צמיחה מקצועית, ורשימת אנשים שבעת הצורך ימליצו עליכם, יספרו לכם, ילוו לכם, ויעזרו לכם להגיע לאנשים אחרים שיוכלו לעזור לכם. ומאמריקה שב הנטוורקינג לארץ, עטוף בשם הנוצץ ובאריזה מסחרית של קורסי נטוורקינג, מפגשי נטוורקינג ואתרי-אינטרנט-נטוורקינג.הנטוורקינג הממוסחר הוא כמו הרומנטיקה הממוסחרת: זה עובד, ואפשר לפגוש בני זוג בערבי סינגלס ובאתרי היכרויות. אבל מי שיודע לעשות את זה בעצמו, מגיע רחוק יותר ונהנה יותר.

שיהיה שבוע מושלם

שלכם

גלית פורמן

Bizangels מדייקת עסקים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלית פורמן

מוזמנים לבקר באתר הבית שלי

http://www.biz-angels.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת גלית פורמן
 
מחשבה מייצרת מציאות
"דיסני שהה באחד הלילות יחד עם חברו בשטח ענק ורחב ידיים, והשניים שוחחו בעניינים שונים. זה היה ממש על קצה הגבעה כשלפתע חברו של דיסני ראה אותו רוכן מטה לכיוון הרצפה לאחר שהוא ראה שם משהו.... הוא ראה על גבי החולות גללים של פרה. הוא היה ממוקד ברגעים אלו כיצד להסיר את אותם הגללים מהאזור בו הם שהו. חברו של דיסני לא כל כך הבין אותו, הרי מדובר בסה"כ בגללים של פרה והרי הם יכולים לזוז והלהתרחק מהאזור בשניות בודדות. הוא פנה לדיסני ושאל אותו מדוע הוא כה מוטרד מכך ? דיסני ענה לו : "בשום פנים ואופן אני לא מוכן שבכניסה לקופות יהיו גללים של פרה ...... "

איך תגדיל את הכריזמה ?
אז מה יש בה בכריזמה שגורם לנו ללכת שבי.. להתרגש, מה יש בה בכריזמה שהופכת אנשים למרתקים ?

שפת גוף וזיהוי שקרים
שפת הגוף היא השפה הראשונית והעיקרית איתה נולדנו והיא בעצם שפה נוספת בה כולנו משתמשים, לעיתים במודע ולרוב, ללא משים. זוהי שפה מרתקת הטומנת בחובה עולם שלם של מידע וידע מהימן, כזה שלעיתים האדם שממול כלל אינו מודע לו, ובטח שלא מתכנן לגלותו.

רושם ראשוני
מדהים כמה השפעה יש להתנהגות הראשונית או מדויק יותר לתרגום שלה בעיניי המתבונן. אפילו פה ... אני מגלה כל פעם מחדש כמה לתמונות ולמילים שאני משאירה אחרי, יש משמעות וערך בעיני קוראיי וצופיי. ואיך על ידי התבוננות בתמונה או שתיים, אנשים מניחים עלי עולם ומלואו. ולראייה, דוגמא מצויינת לכוחו וחשיבותו של הרושם הראשוני, כשאלברט איינשטיין נכנס לאוניברסיטת פרינסטון כדי להרצות, הסטודנטים הבחינו שהוא נועל נעלי התעמלות לובש מכנסי שלושה-רבעים ולא גורב גרביים. הסטודנטים צחקקו למראהו ולא האזינו להרצאתו, ולכן החמיצו את מסריו החכמים. היו רק מעטים שהקשיבו לו בשקיקה.

נטוורקינג ועסקים
במיוחד לכם, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, האינטרנט משמש ככלי שיווקי חסר תקדים, ונראות "נכונה" בו, מייצרת חשיפה יום יומית של העסק למאות ואלפי לקוחות פוטניצאלים. קידום עסקים באינטרנט מסב תועלת רבה. שימוש ברשתות החברתיות ככלי שיווקי תאפשר לכם לגייס ביעילות לקוחות חדשים ולהזניק משמעותית את המכירות.

המדריך להקמת עסק חדש
האם נכון לפתוח את העסק? האם זה הזמן הנכון? האם יש לי את הכישורים המתאימים? האם יש שוק למוצר/שירות שאני מוכר? ועוד...

על יזמות, עסקים קטנים, בינונים ועוד
אני גאה לשתף אתכם בעובדה משמחת, מרגשת כמעט.. בשעה טובה ומוצלחת אירע מהפך של ממש ואפשר לומר בפה מלא כי בשנים האחרונות העולם הבין כי מקורה האמיתי של צמיחה כלכלית טמון באוירה עסקית ותרבותית, כזו המטפחת ומגלה ענין ביזמות עסקית.

אז מהו בעצם דיוק עסקי??
אתה רוצה לצמוח, להתפתח, לעשות את זה נכון, בדרך שלך, לאהוב את מה שאתה עושה. אתה רוצה שינוי, יותר חופש, יותר הכרה, יותר רווח. אתה רוצה להצליח ואתה רוצה את זה עכשיו. נכון ? מגיע לך !
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI