דף הבית אימון אישי אימון עיסקי שפת גוף וזיהוי שקרים
שפת גוף וזיהוי שקרים
גלית פורמן 22/09/11 |  צפיות: 4135
זוז מולי, דבר אלי, הבט בי.. ואומר לך מי אתה !!

שפת הגוף היא השפה הראשונית והעיקרית איתה נולדנו והיא בעצם שפה נוספת בה כולנו משתמשים, לעיתים במודע ולרוב, ללא משים.

זוהי שפה מרתקת הטומנת בחובה עולם שלם של מידע וידע מהימן, כזה שלעיתים האדם שממול כלל אינו  מודע לו, ובטח שלא מתכנן לגלותו.

בבואנו לדבר עסקים, לחתום חוזים, לקיים שיתופי פעולה ובכלל להחליט החלטות העשויות להיות גורליות עבורנו כדאי שנהיה ערים ונפקחים עיניים לסימני הגוף, שהרי גופנו משדר מחשבות ורגשות, שהוכחו כאמינות ומשפיעות יותר מהמילים הנאמרות.מודעות ושליטה בשפת הגוף מאפשרות לנו להעביר ולקלוט מסרים בצורה נכונה ומובנת ולפרש מצבים תקשורתיים מעבר לנאמר.שפת הגוף היא כלי מרכזי בהשגת תקשורת בין-אישית אפקטיבית בין חברים, בהכרויות, במשפחה ובסביבת העבודה.

נכון שקריאת שפת גוף אינה דבר פשוט, אבל ביננו, גם לא מאוד מסובך וכל שעלינו לעשות הוא לשבת ולטרוח, לקרוא וללמוד.למידה, שהיא יתרון אדיר בחיים בכלל ובעסקיםבפרט. ומי שיגלה את סבלנות, יחקור ויתרגל, יצא נשכר ובגדול.

מי שיש לו את הכלים בקריאת שפת גוף של אנשים יכול לתקשר מבלי לדבר. מה עוד ששפת גוף היא צורת התקשורת הדומיננטית בין בני אדם אפילו יותר מדיבור. יש חשיבות גדולה יותר ביצירת רושם לאיך שהגוף "מדבר" יותר מלמה שאנו אומרים. לפעמים שמתכוונים לכימיה בין אנשים וקשה להסביר כיצד היא נוצרה שפת הגוף יכולה להיות חלק מרכזי בסיבה לכך וזאת מבלי שאף נרגיש זאת.

חוקרים, שחקרו את שפת הגוף גילו שכ 70% מדרך התקשורת  בין בני אדם, מתבצעת על ידי הברות ושפת גוף. האמריקני מהרביאן Mehrabian  מצא שכאשר מדובר בהפגנת רגשות הרי ש:55% מהתקשורת מתבצעת באמצעות שפת גוף38% מהתקשורת מתבצעת על ידי קול כלשהו 7% בלבד מהתקשורת בין בני האדם מתבצעת על ידי מילים.

שפת גוף -  כלי עזר במכירות, שיווק ובעבודה

אם נדע לנתח את שפת הגוף של העומד מולנו, נצליח לפענח אותו טרם פתח את פיו. במשא ומתן נצליח לעלות על הכוונות הנסתרות של הנושא ונותן מולנו. במכירות, נצליח על ידי ניתוח שפת גוף לזהות את ההתנגדויות הבלתי מילוליות או אלה שהלוח מנסה להסתיר מאיתנו. קריאת שפת גוף הנה כלי חשוב ביותר בכל אינטראקציה עם אדם אחר. המסוגל לקרוא שפת גוף של הצד השני הוא בעל יתרון משמעותי. מעין משחק עם קלפים פתוחים.

למי מאיתנו לא קרה שבמהלכה של שיחה הרגשנו משהו בבטן, איזה קול פנימי.. ולא ידענו לשים עליו עד האצבע.. כשבמקרה הטוב הלכנו עם זה הביתה והרהרנו בכך משך יומנו, ובמקרה הפחות טוב היעלמנו את תחושת הבטן וביטלנו אותה על הסף, ולא אחת הצטערנו על כך בידעבד.

במאמר הזה אציג טיפים, נקודות לתשומת לב, כאלו שיעזרו לכם לחשוף ולאבחן  שקרים, שקרנים והטעיות, דבר החשוב במיוחד בעולם העסקים – שכן בזירה העסקית נפגשים צדדים בעלי אינטרסים שונים, בעוד התועלת שמנסה להשיג כל צד יכולה להגיע לסכומי כסף לא מעטים וטובות הנאה אחרות:

מבט ישיר – מצביע על פתיחות. מבט מפוזר – מצביע על חשש או פזירות הדעת, או על דבר שקר. אצבע המורה המונפת אל על – מצביע על איום כנגד העומד או העומדים מולך. שימוש במשקפיים כאשר אין צורך – מצביע על הסתרה, על חשש או על עליונות מול הסביבה. עיניים ועפעפיים פתוחות לרווחה -  מצביע על רצון לקבל עוד אינפורמציה. גבה מורמת – מצביע על חוסר אמונה למדבר. נגיעה באף – מצביע על אי נוחות עם הדברים שהאדם עצמו אומר. נגיעה בפנים – מצביע על צורך להסתיר.נגיעה בסנטר – מצביעה על הקשבה תוך חשיבה ביקורתית, או חשיבה למציאת פתרון. . שילוב אצבעות – מצביע על מגננה. יד מושכת בצווארון – מצביע על אי נוחות, על לחץ. נגיעה בזרת -מצביע על הרגש, כלומר האדם רגיש לדברים שנאמרים, או מזדהה עימם. נגיעה בקמיצה – מצביע על רצון להגשים את עצמי בשיחה, לבטא את עצמי או לבטא את עצמי במימוש הדברים הנאמרים. משחק בחפץ – כגון עט או שרשרת על הצוואר, מצביע על חוסר ביטחון, על חשש, על עצבנות. שפשוף עיניים – מצביע על בעיה לגבי מה שרואות עינינו.

כמה מילים של שפת גופם של שקרנים..

שקרנים מתנהגים כמעט תמיד באופן מוזר וזאת מפני שהם עצבניים, אולי כי הם יודעים שהם משקרים וחשים לחוצים ואשמים... כשמקיימים שיחה עם אדם שבוחר לשקר לך, ברוב המקרים שפת הגוף מדברת בעד עצמה.. וגם כשהפה פולט מילים משכנעות ומסביר הסברים "מדויקים", הגוף לא עושה הנחות וחושף את האמת לכל מי שרק פתוח, יודע ורוצה לזהותה.

מכיוון ששקר הוא תופעה שאינה מאפיינת התנהגות אנושית. במצב בו נאמר שקר הגוף "מבטא התנגדות" ונוהג שלא כהרגלו. לאדם הרגיל קשה לשלוט בתגובות פסיכו-פיזיולוגיות מסוג כמו: רעידה בקול ובגוף, שינוי טון וקצב דיבור, מצמוץ תכוף, מתיחה ונשיכת שפתיים, טיפות זיעה על המצח, בליעה מאומצת, רצון לשתות (יובש בפה), שיעול קל (עקב עצבים), גמגום קל, נשימה בלתי סדירה ופיהוק (בשל חוסר בחמצן), שינוי בצבעי פנים (סומק, חיוורון או הופעת כתמים אדמדמים), התכווצויות קלילות בשרירי פנים (גבות, עפעפיים), דופק מהיר.

הנה לניכם כמה מן המאפיינים בולטים בשיחה עם אנשים שמשקרים:

עיניים – אם האדם שמולכם משקר לכם, בדרך כלל עיניו ינועו הרבה ומהר באופן חריג..

האדם שמשקר יטה להצליב את ידיו , דבר המעיד על הסתרתו וסגירותו.

עיניים של האיש המשקר יטו לצד לימין  (החלק היצירתי של המוח, המדמיין והממציא)

כמו כן יתמקדו עינייו בחפץ מסוים.

שפשוף עיניים- תנועה זו לרב באה להסתיר את פני השקרן עקב הבושה שהוא חווה.

רגליים שלובות בזמן ישיבה, עוד רמז להסתרה, סגירות והחבאה.

כפות הרגליים אינן יציבות על הרצפה בעת ישיבה.

החזקת חפץ, קרסול, ברך או חלק אחר של הרגל המוצלבת בעת ישיבה.

נגיעות באברי הפנים כגון, שפתיים, לחיים, צוואר, אף, פה וכדומה. משחק בשיער נגיעות באוזניים.

כמו כן שקרנים נוטים לחזור על שאלות שנשאלו וזאת בכדי להרוויח זמן ולחשוב על תשובה יצירתית.

אלא אם כן מדובר בשחקן מקצועי, שקרנים נוטים לגמגם או להסס מתוך אשמה או מחוסר יכולתם לאלתר.

לסיום, נסו תמיד להקשיב באמת ועם כל החושים. לא רק למילים, אלא גם למה שנאמר בינהן, לשפת הגוף של האדם והטון בו נאמרים הדברים.

ההקשבה היא בעצם יסוד מצויין לכל סוגי התקשורת ובטח שזה תלוי בעניינים עסקיים וסגירת עסקאות.

 

בברכת שבוע פורה ונעים

גלית פורמן - מדייקת עסקים

Biz Angels


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלית פורמן

מוזמנים לבקר באתר הבית שלי

http://www.biz-angels.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת גלית פורמן
 
מחשבה מייצרת מציאות
"דיסני שהה באחד הלילות יחד עם חברו בשטח ענק ורחב ידיים, והשניים שוחחו בעניינים שונים. זה היה ממש על קצה הגבעה כשלפתע חברו של דיסני ראה אותו רוכן מטה לכיוון הרצפה לאחר שהוא ראה שם משהו.... הוא ראה על גבי החולות גללים של פרה. הוא היה ממוקד ברגעים אלו כיצד להסיר את אותם הגללים מהאזור בו הם שהו. חברו של דיסני לא כל כך הבין אותו, הרי מדובר בסה"כ בגללים של פרה והרי הם יכולים לזוז והלהתרחק מהאזור בשניות בודדות. הוא פנה לדיסני ושאל אותו מדוע הוא כה מוטרד מכך ? דיסני ענה לו : "בשום פנים ואופן אני לא מוכן שבכניסה לקופות יהיו גללים של פרה ...... "

איך תגדיל את הכריזמה ?
אז מה יש בה בכריזמה שגורם לנו ללכת שבי.. להתרגש, מה יש בה בכריזמה שהופכת אנשים למרתקים ?

שפת גוף וזיהוי שקרים
שפת הגוף היא השפה הראשונית והעיקרית איתה נולדנו והיא בעצם שפה נוספת בה כולנו משתמשים, לעיתים במודע ולרוב, ללא משים. זוהי שפה מרתקת הטומנת בחובה עולם שלם של מידע וידע מהימן, כזה שלעיתים האדם שממול כלל אינו מודע לו, ובטח שלא מתכנן לגלותו.

רושם ראשוני
מדהים כמה השפעה יש להתנהגות הראשונית או מדויק יותר לתרגום שלה בעיניי המתבונן. אפילו פה ... אני מגלה כל פעם מחדש כמה לתמונות ולמילים שאני משאירה אחרי, יש משמעות וערך בעיני קוראיי וצופיי. ואיך על ידי התבוננות בתמונה או שתיים, אנשים מניחים עלי עולם ומלואו. ולראייה, דוגמא מצויינת לכוחו וחשיבותו של הרושם הראשוני, כשאלברט איינשטיין נכנס לאוניברסיטת פרינסטון כדי להרצות, הסטודנטים הבחינו שהוא נועל נעלי התעמלות לובש מכנסי שלושה-רבעים ולא גורב גרביים. הסטודנטים צחקקו למראהו ולא האזינו להרצאתו, ולכן החמיצו את מסריו החכמים. היו רק מעטים שהקשיבו לו בשקיקה.

נטוורקינג ועסקים
במיוחד לכם, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, האינטרנט משמש ככלי שיווקי חסר תקדים, ונראות "נכונה" בו, מייצרת חשיפה יום יומית של העסק למאות ואלפי לקוחות פוטניצאלים. קידום עסקים באינטרנט מסב תועלת רבה. שימוש ברשתות החברתיות ככלי שיווקי תאפשר לכם לגייס ביעילות לקוחות חדשים ולהזניק משמעותית את המכירות.

המדריך להקמת עסק חדש
האם נכון לפתוח את העסק? האם זה הזמן הנכון? האם יש לי את הכישורים המתאימים? האם יש שוק למוצר/שירות שאני מוכר? ועוד...

על יזמות, עסקים קטנים, בינונים ועוד
אני גאה לשתף אתכם בעובדה משמחת, מרגשת כמעט.. בשעה טובה ומוצלחת אירע מהפך של ממש ואפשר לומר בפה מלא כי בשנים האחרונות העולם הבין כי מקורה האמיתי של צמיחה כלכלית טמון באוירה עסקית ותרבותית, כזו המטפחת ומגלה ענין ביזמות עסקית.

אז מהו בעצם דיוק עסקי??
אתה רוצה לצמוח, להתפתח, לעשות את זה נכון, בדרך שלך, לאהוב את מה שאתה עושה. אתה רוצה שינוי, יותר חופש, יותר הכרה, יותר רווח. אתה רוצה להצליח ואתה רוצה את זה עכשיו. נכון ? מגיע לך !
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI