דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב בית אבות: איך לחפש מידע
בית אבות: איך לחפש מידע
אביב יועצים 02/10/11 |  צפיות: 3211

הרבה נאמר כבר על כך שכדאי לעשות עבודת הכנה בכל הנוגע לבחירת בית אבות ולגבי כל מה שקשור למעבר אליו. כדי לעשות את עבודת ההכנה הזו אנחנו זקוקים למידע. היכן ניתן למצוא את המידע הזה? להלן כמה רעיונות בנושא.

הרשת החברתית

לפני שהרשת החברתית הפכה למילה נרדפת לפייסבוק, רשת חברתית הייתה כלל המכרים, החברים והאנשים שאליהם אנחנו קשורים בצורות שונות. הרשת הזו היא מקור מצוין למידע על בתי אבות כיוון שאנחנו תמיד יכולים למצוא אנשים ברשת החברתית שלנו שיש להם ניסיון – אישי או כבני משפחה – בכל הנוגע למעבר אל בית אבות.

כמו לגבי כל מקור מידע, חשוב לסייג מעט את ההסתמכות שלנו על הרשת החברתית. הרשת החברתית שלנו יכולה להמליץ לנו על בית אבות לתשושי נפש עבור קרוב משפחה שזקוק להשגחה ולטיפול אבל ייתכן שההמלצה הזו נובעת ממידע ישן שכבר איננו מעודכן והמקום המומלץ כבר איננו כפי שהוא היה פעם. יתר על כן, לא תמיד ההמלצה מתבססת על ידע מגוף ראשון או על הבנה אמיתית של מה שמתרחש באותו בית אבות שעליו ממליצים לנו. כל מידע שכזה מחייב אותנו לוודא עד כמה הוא מעודכן והאם הוא מדויק.

רשת האינטרנט

באמצעות חיפוש באינטרנט נעלה בחכתנו בקלות כמויות מידע עצומות לגבי כל מה שקשור בבתי אבות. זה הזמן להזכיר דבר מהותי: לא כל המידע שניתן למצוא באינטרנט הוא באמת מידע איכותי ואמין; צריך לדעת לברור מבין האתרים את הטובים שבהם ולגלות את האתרים הרציניים שמופעלים על ידי מומחים בעלי ניסיון בתחום וכאלה שצברו במהלך השנים את הידע הנדרש.

אנשי מקצוע

הפנייה אל אנשי מקצוע היא פיתרון מאוד יעיל עבור מי שמבקש לקבל מידע שניתן לסמוך עליו. אנשי מקצוע יודעים היטב את ההבדל בין בתי אבות רגילים לבין בתי אבות לתשושי נפש, למשל, וניתן לסמוך על המידע שברשותם. יתר על כן, אנשי מקצוע יכולים פעמים רבות לסייע לנו מעבר למידע עצמו כיוון שהם יודעים גם כיצד לנצל מידע מסוגים שונים, מהן הנקודות שאליהן יש לשים לב וכיצד ניתן למצוא את הפיתרון הטוב ביותר למצב נתון כלשהו.

המגע האישי

עד כמה שניתן ליהנות מעזרתם של אנשי מקצוע, בסופו של דבר אין תחליף לנו עצמנו בתהליך המעבר אל בית הורים. גם אם הידע והניסיון של אנשי המקצוע יכולים להיות מאוד שימושיים אל לנו לשכוח שאיש איננו יכול להבין באמת מה הכי טוב עבורנו ואיש איננו יכול לבחון את המצב בצורה טובה כמונו. צבירת מידע היא עניין חשוב אבל בסופו של דבר ההחלטה נתונה בידינו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI