דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין: שאלות שצריך להתכונן לקראתן
גירושין: שאלות שצריך להתכונן לקראתן
אביב יועצים 17/04/12 |  צפיות: 2317

גירושין מסיימים את תקופת הנישואין, לעיתים לאחר שנות זוגיות רבות. גירושין אינן קלים ויכולים להיות מורכבים מאוד עבור האנשים המעורבים בהם. אך גירושין אינן חייבים להיות קשים מנשוא. ישנן דרכים שונות להתמודדות, אשר יכולות להקל מאוד על התהליך, ולהפוך אותו לפשוט יותר. הדבר העיקרי שיש לעשות עבור ניהול תהליך גירושין נכון הוא למצוא עורך דין גירושין טוב ומנוסה.

בפגישה הראשונה עם עו"ד גירושין, תישאלו מספר שאלות קבועות למדי. שאלות אלו יספקו יעזרו לעורך הדין שלכם מידע חשוב, אשר יעזור לו להחליט כיצד לנהל את התיק שלכם, ולאילו תוצאות אתם יכולים לשאוף. במאמר זה מובאות השאלות העיקריות שישאלו בפגישה הראשונה עם עורך דין גירושים, כדי שתוכלו להתכונן לקראתן.

1. האם אתם ובן או בת זוגכם גרים ביחד כרגע? עורך דין גירושין צריך לדעת האם בני הזוג גרים תחת אותה קורת גג, כדי לתכנן את מהלך העניינים.

2. האם יש לכם ילדים משותפים? אם אין ילדים שנולדו לשניכם בתוך הנישואים, תוכלו להתעלם מנושא זה ולעבור הלאה. עורך דין גירושים יבקש מידע נוסף על ילדים משותפים, כדי שיוכל להמשיך בתהליך. השאלה- "האם יש לכם ילדים מתחת לגיל 18?" הינה שאלה חשובה במיוחד, משום שנושאים כגון משמרות, שעות ביקור, דמי מזונות וכדומה עשויים להפוך לבסיס המשא-ומתן ביניכם לבין הצד השני. הנושאים הללו הם לעיתים קרובות רגשיים ומורכבים ויכולים להאריך את זמן התהליך, לכן חשוב לכל עו"ד גירושין לקבל עליהם תשובה.

3. תארו את מערכת היחסים שלכם עם בן או בת הזוג. על עו"ד גירושין להבין היטב את מערכת היחסים הנ"ל, לפני שהוא פותח בניהול התיק.

4. האם אתם פרודים, ואם כן- כמה זמן? עורך דין גירושים ירצה לדעת פרטים חשובים על הנושא הזה, כדי לקבוע למשל האם אחד מבני הזוג מתקשה להסתדר לבד ויש לפסוק לו דמי תמיכה גבוהים.

5. מתי בערך נפרדתם? זהו תאריך חשוב עבור עורך דין גירושין. אינכם חייבים לדעת את היום ואפילו לא את השבוע המדויק, אך צריך להיות לכם מושג כללי על זמן הפרידה.

6. מי עזב את מי? שאלה זו היא לא תמיד חשובה, אך עורך דין גירושין אשר יהיו בידיו כל הפרטים הדרושים, יוכל לזרז את התהליך ולהשיג תוצאות טובות יותר עבורכם.

7. האם הייתה בבית אלימות, פיזית או מילולית? התשובה לשאלה זו היא הכרחית. עורך דין גירושין יכול לבקש למשל צו מעצר או צו הרחקה נגד בן הזוג, במידה והוא מסכן את אשתו. בנוסף, זהו מרכיב חשוב ועקרוני בהחלטתו הסופית של השופט לגבי חלוקת הרכוש והמשמרות על הילדים.

כפי שניתן לראות, בפגישה עם עורך דין גירושין יכולות לצוץ שאלות רבות. שאלות אלו עשויות להראות כלא חשובות בשעה שהן נשאלות, אך הן חיוניות לניהול תיק גירושין בצורה הטובה ביותר. עורך דין גירושים יכול לשאול שאלות נוספות רבות אשר אינן מופיעות במאמר זה, מפאת קוצר היריעה. המפתח לנתינת תשובות על שאלות אלו היא להיות כנים ופתוחים. אל תסתירו כלום, אל תנסו לייפות את הדברים, וענו על השאלות כמיטב יכולתכם. כך, יוכל עו"ד גירושין טוב להשיג בשבילכם את התוצאות הרצויות עבורכם.

***מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI