דף הבית תחבורה ורכב רכב רכב משומש, השכרת רכב
רכב משומש, השכרת רכב
לירון 06/01/09 |  צפיות: 3293

השכרת רכב כבר לא אירוע נדיר או מיוחד, השמור רק לתיירים אמידים או לאנשי עסקים בכירים - השכרת רכב הפכה להיות פעילות שגרתית, כמעט יומיומית, בקרב ציבורים נרחבים של אנשים. כמובן, הגרעין העסקי של פעילות השכרת רכב נשען עדיין ברובו על אותם תיירים המבצעים השכרת רכב לשם תיור וטיול, כמו גם על אותם אנשי עסקים שאצלם השכרת רכב היא חלק בלתי נפרד מהנסיעה העסקית. אולם, לאוכלוסיות אלה נוספו סוגים אחרים של לקוחות: חברות שזקוקות לרכב לצורך פעילותן השוטפת (למשל, חברות שירות) ומעדיפות השכרת רכב מחברה קבועה על פני רכישה ותחזוקה של צי רכב משלהן; אנשים פרטיים שזקוקים לרכב לעתים מזומנות ונוכחו מזמן לדעת כי השכרת רכב בעת הצורך עדיפה כלכלית על פני רכישת רכב; מתכנני טיולים שזקוקים לרכב גדול ונוח יותר מרכבם הפרטי ומבצעים לצורך הטיול השכרת רכב מתאים; אנשים שזקוקים לרכב להובלות (למשל, בעת מעבר דירה) ועבורם השכרת רכב היא הפתרון המתבקש; אנשים שמסיבות שונות רוצים להופיע בציבור או בחברה כשברשותם רכב חדש ונוצץ ומשיגים זאת בקלות באמצעות השכרת רכב כזה; ועוד ועוד דוגמאות - כולן של לקוחות שמשיגים את מטרתם, אם עסקית ואם פרטית, בדרך של השכרת רכב שמתאים לצרכיהם.

חברות השכרת רכב יודעות ומכירות את כל הצרכים האלה ודואגות להחזיק צי רכב מגוון שיענה על דרישות השכרת רכב של ציבור הלקוחות שלהן. כל חברה עסקית יודעת כי שימור לקוחות חשוב מאוד ותנאי להצלחת החברה, וחברות השכרת רכב אינן שונות במובן זה. לכן, חברות השכרת רכב מוכנות להתגמש ולגוון את צי הרכב שלהן בהתאם לדרישות של ציבור הלקוחות שמבצע השכרת רכב אצלן. חברות השכרת רכב גם מכירות מקרוב את התחרות העזה בענף השכרת רכב ומנסות לשמר את לקוחותיהן ולמשוך לקוחות השכרת רכב חדשים בדרך של מתן הנחות, הטבות, שדרוגים, שירותים נוספים ללא תשלום וכדומה. חברות השכרת רכב גם יודעות, כי השכרת רכב בלבד איננה בסיס רחב מספיק ומרוויח מספיק על-מנת להחזיק חברת השכרת רכב במצב של רווחיות מתמשכת. על כן גדלות חברות השכרת רכב בדרך של הצעת שירותים נוספים ללקוחות: השכרת רכב בדרך של ליסינג לזמן קצוב, השכרת רכב בדרך של ליסינג תפעולי לתקופה ארוכה (בדרך כלל 3 שנים), השכרת רכב בדרך של מיני-ליסינג, ליסינג גמיש או ליסינג מותאם, ועוד תכניות השכרת רכב שתפורות לפי צורכי הלקוח. המטרות של כל תכניות השכרת רכב אלו דומות - לשמר את הלקוחות, לגדול בדרך של הצעת שירותים חדשים, ולהגדיל את רווחיהן של חברות השכרת רכב ואת רווחיותן.

חברות השכרת רכב חייבות לחדש ולהחליף את צי הרכב שלהן, ועושות זאת בדרך של מכירת רכב ששימש את פעילות השכרת הרכב שלהן וקניית חדש תחתיו. מכירת רכב "מהשכרה", או מכירת רכב "מליסינג", הפכה לאחת מאבני הפינה של שוק המכוניות המשומשות, ובמידה רבה מכירת רכב מסוגים אלו מכתיבה את רמת המחירים של שוק תוסס זה. מכירת רכב משומש כזה מתבצעת על ידי החברות אם באופן שוטף ואם באופן מרוכז (למשל, לקראת התחלפות שנת הדגם) ומעוררת תמיד עניין רב בשוק המכוניות המשומשות. מכירת רכב משומש מחברת השכרת רכב זוכה תמיד לקהל לקוחות גדול, שמצפה לקנות "מציאות" - רכבים משנתונים גבוהים במצב מצויין, שמאחוריהם השגחה מקצועית וטיפולים קפדניים "לפי הספר". ואמנם, מכירת רכב כזה היא בדרך כלל עסקה מצויינת לשני הצדדים. יתרה מזאת, מכירת רכב חדש על ידי יבואני הרכב מושפעת תמיד מנתוני מכירת רכב של חברות ההשכרה, מכירת רכב מהשכרה מושפעת גם היא מנתוני המכירה של היבואנים, וההשפעה ההדדית הזאת מעצבת את השוק הער והתוסס של מכירת רכב בארץ.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לירון


 


מאמרים נוספים מאת לירון
 
פרגולה צמודה לבית
06/01/09 | עיצוב
בנוף העירוני ובנוף הכפרי צץ בשנים האחרונות אלמנט חדש שנוסף לבתים ולחצרות – פרגולה הצמודה לבית או פרגולה הניצבת בחצר או בגינה. מה הוא מקור המבנה הזה, המכונה פרגולה בפינו? ובכן, פרגולות התחילו בווילות רומאיות בעת העתיקה. פרגולות אלה היו בנויות בפשטות מקורות עץ תומכות ועליהן מונחים פסי עץ צרים, עשויים מענפים דקים, במבנה שמכסה רק בחלק פרגולה כזאת

רכב משומש, השכרת רכב
06/01/09 | רכב
השכרת רכב הפסיקה מזמן להיות אירוע נדיר או מיוחד, השמור רק לתיירים אמידים או לאנשי עסקים בכירים – השכרת רכב הפכה להיות פעילות שגרתית, כמעט יומיומית, בקרב ציבורים נרחבים של אנשים. כמובן, הגרעין העסקי של פעילות השכרת רכב נשען עדיין ברובו על אותם תיירים המבצעים השכרת רכב לשם תיור וטיול, כמו גם על אותם אנשי עסקים שאצלם השכרת רכב היא חלק בלתי נפרד מהנסיעה העסקית

בניית אתרים וקידום אתרים
תחום האינטרנט הוא אחד התחומים היותר תחרותיים בשנים האחרונות. מספר רב של בתי עסק, חברות ואנשים פרטיים פונים לקהל הגולשים העצום על ידי בניית אתרים שדרכם הם מנסים לשכנע את הגולש לקנות, לקרוא או לדעת יותר על בית העסק או על רעיון מסוים. בניית אתרים בצורה טובה עוזרת לפונה בין אם הוא חברה או יזם פרטי למשוך יותר תנועות לאתר שלו. בניית אתרים קשורה בכמה פרמטרים חשובים כמו: עיצוב, תוכן, ייחודיות בתחום וקידום האתר בצורה יעילה. בעת בחירת חברת בניית אתרים יש לקחת את האלמנטים האלה בחשבון. תהליך בניית אתרים הוא ארוך ולא פשוט. הרעיון שעומד מאחורי בניית אתרים הוא האלמנט הרווחי.

מה ההבדל בין מוזאיקה לפסיפס
30/12/08 | עיצוב
בהשאלה, המילה פסיפס מציינת אוסף מגוון של פרטים קטנים שיוצרים ביחד תמונה, או ציבור, או מבנה לוגי כלשהו. מטרתו של מאמר זה איננה לדון באומנות של יצירת פסיפס אלא דווקא במונח פסיפס כפי שהוא מושאל לתחומים אחרים.

ספא, בריאות הגוף והנפש
28/12/08 | ספא
חברתי אלה ובעלה חוגגים יום נישואים. בחוץ גשום וקר ואין חשק לטיולים בחיק הטבע. ובכל זאת אלה רוצה להעניק לבעלה חוויה מיוחדת שתתאים לבילוי משותף. אלה חיפשה ומצאה את המתנה האידאלית להפתיע בה את בעלה: ביקור באתר ספא – ולא סתם, אלא ספא במרכז הארץ – שמציע פינוקים שונים ובהם טיפולים זוגיים המתאימים במיוחד כדי לחגוג את היום.

ריהוט משרדי כולל גם ארונות הזזה
28/12/08 | ריהוט
עסקים רבים ועוסקים רבים עובדים כיום מביתם בנוחיות רבה ואינם נזקקים כלל למשרד, אך כל מערכות השלטון, המערכות הציבוריות והמערכות המסחריות הגדולות (ופעמים רבות גם הקטנות) עדיין מתנהלות מתוך משרדים ומעסיקות עובדים במשרדים. כאז כן עתה, ריהוט משרדי הוא עמוד השדרה של המשרד

החלקה ברזילאית-החלקת שיער
28/12/08 | עיצוב
החלקה ברזילאית זהו הטרנד התורן בתחום החלקות השיער של ימינו. החלקה ברזילאית מקורה בברזיל, החלקה ברזילאית היא טיפול שקיבל את אישור משרד הבריאות בישראל. החלקה ברזילאית משתמשת בננו- טכנולוגיה חדשה המסייעת לאנשים המעונינים להחליק את שיערם ויחד עם זאת לשמור על בריאות השיער .
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI