דף הבית בידור ופנאי עיצוב פרגולה צמודה לבית
פרגולה צמודה לבית
לירון 06/01/09 |  צפיות: 3495

בנוף העירוני ובנוף הכפרי צץ בשנים האחרונות אלמנט חדש שנוסף לבתים ולחצרות - פרגולה הצמודה לבית או פרגולה הניצבת בחצר או בגינה. מה הוא מקור המבנה הזה, המכונה פרגולה בפינו? ובכן, פרגולות נראו לראשונה בווילות רומאיות בעת העתיקה. פרגולות אלה היו בנויות בפשטות מקורות עץ תומכות ועליהן מונחים פסי עץ צרים, עשויים מענפים דקים, במבנה שמכסה חלקית פרגולה כזאת. לרגליה של אותה פרגולה ניטעו בדרך כלל צמחים מטפסים, כגון גפנים, שעלו והשתרגו על העמודים עד שכיסו את הגג של אותה פרגולה ושימשו לצל. גם כיום משמשות פרגולות בעיקר לצל, אך קיימות פרגולות מעל מרפסות שהן חלק אינטגרלי של הבניין ומהוות גם גורם קישוטי בעיצוב הכללי של הבניין. במקרה זה ניתנה תשומת לב בזמן תכנון הבניין ליצירת צל עבור המשתמשים במרפסת ולבניית פרגולה או להקצאת מקום לבניית פרגולה בשטח המרפסת או החצר.

פרגולות מסוג אחר הינן פרגולות המוצבת בחצר באופן עצמאי שמנותק באופן פיסי מן הבית. כאן יש אפשרות להתרחק מעט מן הבית - בהרחקת פעילות אל פרגולה הנפרדת מעט מן הבית אין צורך לשמור על שקט, אפשר לקיים בה כל פעילות שהיא מבלי להפריע לבני הבית האחרים. מצד שני, פרגולות כאלה מאפשרות התרחקות מן הפעילות בבית - מי מבני הבית שרוצה להתבודד מעט יכול לשהות בחוץ במקום מוגן: פרגולה שהיא "בית מחוץ לבית". ניתן גם להציב פרגולות באמצע הגינה וליצור פינה מבודדת ואזור מוצל שיכול לשמש לפיקניק מבלי לעזוב את הבית. פרגולות כאלה מעניקה תחושה של מרחב ופרטיות בעת ובעונה אחת. לבעלי המזל שבחצר ביתם יש בריכה, פרגולה מהווה פתרון אידאלי של יצירת צל בסמוך לבריכה.

אולם בדרך כלל בניית פרגולה היא תוספת שנבנית על ידי הדיירים אחרי שהבניין כבר מוכן. כאן קיימות כמה אפשרויות. פרגולה יכולה להיות צמודה לבניין וליצור המשך טבעי לסלון הבית. צורה זו של פרגולה ניתן למצוא גם בבתים משותפים וגם בבתים צמודי קרקע. במקרים אלו, תוספת פרגולה יוצרת למעשה שטח מגורים נוסף המשמש בעיקר בעונות החמות, אף כי קיימות גם פרגולות מכוסות שהיושבים מתחתן מוגנים מפני גשם. במקרה זה, שבו פרגולה צמודה לבית, היא משמשת לעתים קרובות למטרות אירוח. גודלה של פרגולה כזאת והמבנה שלה צריכים להתאים לאיכלוס מספר מינימלי של אנשים. פרגולה מסוג זה צריכה להיות גדולה דיה כדי להכיל בתוכה שולחן ומספר כיסאות. פרגולה כזאת מתאימה מאוד למשפחה עם ילדים - פרגולה צמודה לבית מאפשרת להעביר את הפעילות של ילדי המשפחה ואורחיהם, על הלכלוך והבלגן שהם עלולים להשאיר אחריהם, אל מחוץ לבית, אבל בו בזמן מאפשרת הקירבה של פרגולה שמירה על קשר עין ואוזן איתם.

פרגולה מאבן או מבטון - פרגולה מאבן היא בדרך כלל בעלת מראה מסיבי יותר, אך מתאימה באופן אינטגרלי למבנה שאליו היא צמודה.

פרגולה קלה הבנויה מקני במבוק - פרגולה הבנויה מקני במבוק היא בעלת מראה קליל ומתאימה במיוחד לאזורים מוגנים מרוחות חזקות, למשל ליצירת פינות צל נסתרות בגינה. פרגולה היא אלמנט של נוי ומוסיפה חן לגינה.

הוספת פרגולה לבית משלבת אפוא את הנאה עם המועיל ומהווה גורם משלים לאזורי המחייה של הבית הישראלי.

פרגולה מודרנית יכולה להיות עשויה ממיגוון של חומרים:
פרגולה קלאסית, עשויה עץ - כשבונים פרגולה מעץ קיים עושר של צורות וחומרים, החל בשימוש בקורות עץ גסות ובלתי מעובדות וכלה בבניית פרגולה שתקרתה קורות עץ דקות ואלגנטיות.

פרגולה ממתכת ומאלומיניום - פרגולה משילוב של עמודי מתכת וקורות אלומיניום מעניקה למבנה מראה עכשווי ועדכני. פרגולה מסוג זה יכולה להיות גם פרגולה המאפשרת לכוונן את פסי הכיסוי של הגג באמצעות מנגנון חשמלי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לירון


 


מאמרים נוספים מאת לירון
 
פרגולה צמודה לבית
06/01/09 | עיצוב
בנוף העירוני ובנוף הכפרי צץ בשנים האחרונות אלמנט חדש שנוסף לבתים ולחצרות – פרגולה הצמודה לבית או פרגולה הניצבת בחצר או בגינה. מה הוא מקור המבנה הזה, המכונה פרגולה בפינו? ובכן, פרגולות התחילו בווילות רומאיות בעת העתיקה. פרגולות אלה היו בנויות בפשטות מקורות עץ תומכות ועליהן מונחים פסי עץ צרים, עשויים מענפים דקים, במבנה שמכסה רק בחלק פרגולה כזאת

רכב משומש, השכרת רכב
06/01/09 | רכב
השכרת רכב הפסיקה מזמן להיות אירוע נדיר או מיוחד, השמור רק לתיירים אמידים או לאנשי עסקים בכירים – השכרת רכב הפכה להיות פעילות שגרתית, כמעט יומיומית, בקרב ציבורים נרחבים של אנשים. כמובן, הגרעין העסקי של פעילות השכרת רכב נשען עדיין ברובו על אותם תיירים המבצעים השכרת רכב לשם תיור וטיול, כמו גם על אותם אנשי עסקים שאצלם השכרת רכב היא חלק בלתי נפרד מהנסיעה העסקית

בניית אתרים וקידום אתרים
תחום האינטרנט הוא אחד התחומים היותר תחרותיים בשנים האחרונות. מספר רב של בתי עסק, חברות ואנשים פרטיים פונים לקהל הגולשים העצום על ידי בניית אתרים שדרכם הם מנסים לשכנע את הגולש לקנות, לקרוא או לדעת יותר על בית העסק או על רעיון מסוים. בניית אתרים בצורה טובה עוזרת לפונה בין אם הוא חברה או יזם פרטי למשוך יותר תנועות לאתר שלו. בניית אתרים קשורה בכמה פרמטרים חשובים כמו: עיצוב, תוכן, ייחודיות בתחום וקידום האתר בצורה יעילה. בעת בחירת חברת בניית אתרים יש לקחת את האלמנטים האלה בחשבון. תהליך בניית אתרים הוא ארוך ולא פשוט. הרעיון שעומד מאחורי בניית אתרים הוא האלמנט הרווחי.

מה ההבדל בין מוזאיקה לפסיפס
30/12/08 | עיצוב
בהשאלה, המילה פסיפס מציינת אוסף מגוון של פרטים קטנים שיוצרים ביחד תמונה, או ציבור, או מבנה לוגי כלשהו. מטרתו של מאמר זה איננה לדון באומנות של יצירת פסיפס אלא דווקא במונח פסיפס כפי שהוא מושאל לתחומים אחרים.

ספא, בריאות הגוף והנפש
28/12/08 | ספא
חברתי אלה ובעלה חוגגים יום נישואים. בחוץ גשום וקר ואין חשק לטיולים בחיק הטבע. ובכל זאת אלה רוצה להעניק לבעלה חוויה מיוחדת שתתאים לבילוי משותף. אלה חיפשה ומצאה את המתנה האידאלית להפתיע בה את בעלה: ביקור באתר ספא – ולא סתם, אלא ספא במרכז הארץ – שמציע פינוקים שונים ובהם טיפולים זוגיים המתאימים במיוחד כדי לחגוג את היום.

ריהוט משרדי כולל גם ארונות הזזה
28/12/08 | ריהוט
עסקים רבים ועוסקים רבים עובדים כיום מביתם בנוחיות רבה ואינם נזקקים כלל למשרד, אך כל מערכות השלטון, המערכות הציבוריות והמערכות המסחריות הגדולות (ופעמים רבות גם הקטנות) עדיין מתנהלות מתוך משרדים ומעסיקות עובדים במשרדים. כאז כן עתה, ריהוט משרדי הוא עמוד השדרה של המשרד

החלקה ברזילאית-החלקת שיער
28/12/08 | עיצוב
החלקה ברזילאית זהו הטרנד התורן בתחום החלקות השיער של ימינו. החלקה ברזילאית מקורה בברזיל, החלקה ברזילאית היא טיפול שקיבל את אישור משרד הבריאות בישראל. החלקה ברזילאית משתמשת בננו- טכנולוגיה חדשה המסייעת לאנשים המעונינים להחליק את שיערם ויחד עם זאת לשמור על בריאות השיער .
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI