דף הבית בניין ואחזקה ריהוט ריהוט משרדי כולל גם ארונות הזזה
ריהוט משרדי כולל גם ארונות הזזה
לירון 28/12/08 |  צפיות: 3253

עסקים רבים ועוסקים רבים עובדים כיום מביתם בנוחיות רבה ואינם נזקקים כלל למשרד, אך כל מערכות השלטון, המערכות הציבוריות והמערכות המסחריות הגדולות (ופעמים רבות גם הקטנות) עדיין מתנהלות מתוך משרדים ומעסיקות עובדים במשרדים. כאז כן עתה, ריהוט משרדי הוא עמוד השדרה של המשרד. במונח ריהוט משרדי אין אנו מתכוונים עוד לשולחנות וכסאות בלבד – במונח ריהוט משרדי אנו כוללים את כל מגוון המתקנים שמכיל המשרד כיחידה עובדת. ריהוט משרדי כולל כמובן את שולחנות העבודה ה"קלאסיים" והכסאות שלפניהם; ריהוט משרדי כולל שולחנות ייעודיים (לישיבות, לשרטוט, לקבלת קהל, למחשב); ריהוט משרדי כולל מגוון ארונות לאחסון ציוד, ארונות מגירות קטנים וגדולים, ארונות הזזה ועוד; ולמעשה, ריהוט משרדי כולל גם רהיטים שאינם נראים "משרדיים" כלל אך נמצאים במשרדים רבים – כורסאות לאזורי המתנה, פינות מיוחדות לפעילויות נלוות, שידות וארונות משולבים, ואפילו פינות טלוויזיה ורהיטי מטבח. ריהוט משרדי הוא אם כן שם כולל לכל סוג ריהוט שמשרד מודרני זקוק לו.

ריהוט משרדי נבדל מריהוט רגיל בכמה תכונות: קודם כל, ריהוט משרדי מיוצר בדרך כלל בסדרות גדולות. הסיבה לכך היא פרקטית – חברות ומשרדים גדולים רוצים עיצובים של ריהוט משרדי אחיד במראהו ובתכונותיו. משרד גדול או איזור עבודה גדול שבו ריהוט משרדי בצורות שונות, עיצובים שונים ובצבעים שונים עלול לגרום תחושת "אי שקט", וזו עלולה להפריע לעבודה יעילה; על כן יעדיפו מעצבי המשרד ריהוט משרדי בעל עיצובים שקטים ואחידים. הדבר תורם גם לתחושת השוויון – כאשר לעובדים שונים יש ריהוט משרדי דומה, הדבר מונע קנאה וחיכוכים מיותרים. גם שינוי משרדים והזזתם קלים יותר כאשר נמצאים בהם ריהוט משרדי דומה או אפילו זהה.

החזקת שטחי משרד גדולים מהווה מעמסה תקציבית גדולה על כל חברה, ולכן נעשים מאמצים גדולים לצמצם שטחים אלו וליעל את השימוש בהם. כאן באים לידי ביטוי יתרונותיהם של ארונות הזזה לסוגיהם השונים: ארונות הזזה קטנים שמתלוים לשולחן העבודה לשם אחסון מסמכים וחפצים; ארונות הזזה לחדרי ישיבות שצמודים לקירות ואינם גוזלים שטח רב; ארונות הזזה שטוחים למסדרונות שחוסכים מקום רב; ארונות הזזה למטבחים ולחדרי שירות שמאפשרים החסנה מסודרת ויעילה של חומרים שונים; ארונות הזזה לחדרי מנהלים שמעוצבים בצורה מכובדת יותר מאשר ארונות הזזה פשוטים; ואפילו ארונות הזזה גדולים וניידים לחדרי ארכיב וארכיון. כמו שאר הסוגים של ריהוט משרדי למינהו, גם ארונות הזזה חייבים להשתלב במראה הכללי ולשדר מסר כללי של איכות, אמינות ויעילות. ריהוט משרדי מתאפיין אם כן ביעילות, בשימושיות, בעיצוב פונקציונלי, במודולריות, בקשיחות מבנית ובעלות נמוכה; יחד עם זאת, ריהוט משרדי אינו חייב להיות קודר ואינו חייב להיות אחיד – ריהוט משרדי למשרד המודרני משלב את כל התכונות הללו עם מראה נאה ומושך את העין.

ריהוט משרדי שונה מריהוט ביתי גם באיכותו: מצד אחד, אין טעם להשקיע כסף רב בקניית ריהוט משרדי שיחזיק מעמד עשרות שנים ויעבור בירושה מדור לדור, כפי שנעשה בריהוט ביתי; מהצד האחר, ריהוט משרדי חייב להיות חזק ועמיד בצורה שתתאים לעבודה אינטנסיבית, שכן שום משרד איננו רוצה להשקיע זמן ואנרגיה בתיקון ובהחלפה מתמדת של ריהוט משרדי שהתקלקל. הפתרון לדילמה הזאת נמצא בשימוש בחומרים זולים וחזקים לבניית ריהוט משרדי עמיד ויפה, ובעיקר בשילוב של עץ ומתכת.

ריהוט משרדי מתאפיין במגוון פתרונות מודולריים לצרכים המיוחדים של המשרד: ריהוט משרדי למנהל שונה במהותו מזה של הפקיד הזוטר או העובד הפשוט, שכן עליו לשדר יוקרה ואמינות; ריהוט משרדי לחדר הישיבות שונה מזה המיועד לחדר רגיל, שכן עליו לשרת מספר רב של אנשים ולאפשר מצגות ודיונים; ריהוט משרדי לצורכי קבלת קהל שונה מזה המיועד לעובד העצמאי; וכן הלאה - כל סוג של ריהוט משרדי חייב להתאים לשימוש המיועד לו, ויחד עם זאת חייב ריהוט משרדי לסוגיו ליצור תחושת אחידות ויצירתיות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לירון


 


מאמרים נוספים מאת לירון
 
פרגולה צמודה לבית
06/01/09 | עיצוב
בנוף העירוני ובנוף הכפרי צץ בשנים האחרונות אלמנט חדש שנוסף לבתים ולחצרות – פרגולה הצמודה לבית או פרגולה הניצבת בחצר או בגינה. מה הוא מקור המבנה הזה, המכונה פרגולה בפינו? ובכן, פרגולות התחילו בווילות רומאיות בעת העתיקה. פרגולות אלה היו בנויות בפשטות מקורות עץ תומכות ועליהן מונחים פסי עץ צרים, עשויים מענפים דקים, במבנה שמכסה רק בחלק פרגולה כזאת

רכב משומש, השכרת רכב
06/01/09 | רכב
השכרת רכב הפסיקה מזמן להיות אירוע נדיר או מיוחד, השמור רק לתיירים אמידים או לאנשי עסקים בכירים – השכרת רכב הפכה להיות פעילות שגרתית, כמעט יומיומית, בקרב ציבורים נרחבים של אנשים. כמובן, הגרעין העסקי של פעילות השכרת רכב נשען עדיין ברובו על אותם תיירים המבצעים השכרת רכב לשם תיור וטיול, כמו גם על אותם אנשי עסקים שאצלם השכרת רכב היא חלק בלתי נפרד מהנסיעה העסקית

בניית אתרים וקידום אתרים
תחום האינטרנט הוא אחד התחומים היותר תחרותיים בשנים האחרונות. מספר רב של בתי עסק, חברות ואנשים פרטיים פונים לקהל הגולשים העצום על ידי בניית אתרים שדרכם הם מנסים לשכנע את הגולש לקנות, לקרוא או לדעת יותר על בית העסק או על רעיון מסוים. בניית אתרים בצורה טובה עוזרת לפונה בין אם הוא חברה או יזם פרטי למשוך יותר תנועות לאתר שלו. בניית אתרים קשורה בכמה פרמטרים חשובים כמו: עיצוב, תוכן, ייחודיות בתחום וקידום האתר בצורה יעילה. בעת בחירת חברת בניית אתרים יש לקחת את האלמנטים האלה בחשבון. תהליך בניית אתרים הוא ארוך ולא פשוט. הרעיון שעומד מאחורי בניית אתרים הוא האלמנט הרווחי.

מה ההבדל בין מוזאיקה לפסיפס
30/12/08 | עיצוב
בהשאלה, המילה פסיפס מציינת אוסף מגוון של פרטים קטנים שיוצרים ביחד תמונה, או ציבור, או מבנה לוגי כלשהו. מטרתו של מאמר זה איננה לדון באומנות של יצירת פסיפס אלא דווקא במונח פסיפס כפי שהוא מושאל לתחומים אחרים.

ספא, בריאות הגוף והנפש
28/12/08 | ספא
חברתי אלה ובעלה חוגגים יום נישואים. בחוץ גשום וקר ואין חשק לטיולים בחיק הטבע. ובכל זאת אלה רוצה להעניק לבעלה חוויה מיוחדת שתתאים לבילוי משותף. אלה חיפשה ומצאה את המתנה האידאלית להפתיע בה את בעלה: ביקור באתר ספא – ולא סתם, אלא ספא במרכז הארץ – שמציע פינוקים שונים ובהם טיפולים זוגיים המתאימים במיוחד כדי לחגוג את היום.

ריהוט משרדי כולל גם ארונות הזזה
28/12/08 | ריהוט
עסקים רבים ועוסקים רבים עובדים כיום מביתם בנוחיות רבה ואינם נזקקים כלל למשרד, אך כל מערכות השלטון, המערכות הציבוריות והמערכות המסחריות הגדולות (ופעמים רבות גם הקטנות) עדיין מתנהלות מתוך משרדים ומעסיקות עובדים במשרדים. כאז כן עתה, ריהוט משרדי הוא עמוד השדרה של המשרד

החלקה ברזילאית-החלקת שיער
28/12/08 | עיצוב
החלקה ברזילאית זהו הטרנד התורן בתחום החלקות השיער של ימינו. החלקה ברזילאית מקורה בברזיל, החלקה ברזילאית היא טיפול שקיבל את אישור משרד הבריאות בישראל. החלקה ברזילאית משתמשת בננו- טכנולוגיה חדשה המסייעת לאנשים המעונינים להחליק את שיערם ויחד עם זאת לשמור על בריאות השיער .
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI