דף הבית אימון אישי אימון לאיכות חיים במה עליך להתמקד כדי להצליח ? וכיצד להצליח לעשות זאת גם אם קשה לך ?
במה עליך להתמקד כדי להצליח ? וכיצד להצליח לעשות זאת גם אם קשה לך ?
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 01/06/08 |  צפיות: 2995
במה עליך להתמקד כדי להצליח ? וכיצד להצליח לעשות זאת גם אם קשה לך ?

בחיים כדי להתקדם בכל תחום צריך תמיד להתמקד במה שאתה "כן" רוצה ולא במה שאתה "לא" רוצה. כדי לעשות משהו חיובי צריך קודם כל לעבור את השלב של לרצות לעשות את אותו הדבר החיובי. כל דבר חיובי באשר הוא מתחיל ברצון חיובי. מעולם לא מצאו וגם לא ימצאו פטנט לגרש חושך בלי אור. בפועל זה אומר כי עלינו תמיד להתמקד במה אנחנו כן רוצים להשיג ולא במה שאנחנו לא רוצים להשיג. מה שאנחנו רוצים להשיג יקרב אותנו ברבבות מונים אל החיובי יותר מאשר אם נתמקד במה שאנחנו לא רוצים. על פניו זה אולי נשמע אותו הדבר, כי אם לדוגמא אתה אומר שאתה לא רוצה להיות רעב הרי שאתה בעצם אומר שאתה רוצה להיות שבע (לא רעב) , אך בפועל אלו 2 דברים שונים. כאשר אתה מתמקד בכך שאינך רוצה להיות רעב, אתה בעצם מתמקד בבעיה ולא בפתרון שלה. כדי להיות לא רעב עליך למצוא אוכל וכדי למצוא אוכל עליך לחשוב על כך שאתה "כן" רוצה להיות לא רעב. זה שתתמקד במה שאתה "כן" רוצה להשיג, זה כן יעזור לך למצוא פתרונות. כאשר אתה מתמקד במה אתה כן רוצה, זה מקרב אותך למה שאתה רוצה הרבה יותר מאשר ההתמקדות במה שאינך רוצה. עליך כאדם להשתדל תמיד להתמקד בפתרונות ולא בבעיות, כי רק התמקדות בפתרונות תביא אותך למקום חיובי יותר.

נביא 2 דוגמא מחיי היום יום. 3 אנשים נכנסים למסעדה. ניגש אליהם המלצר ומשאיר להם תפריט כדי שיבחרו ממנו מה ברצונם להזמין. המלצר משאיר להם את התפריט ומודיע להם כי בעוד 10 דקות הוא יחזור לקחת מהם את ההזמנה שלהם. האדם הראשון מבין השלושה במשך כל ה 10 דקות עבר על התפריט והתמקד בדברים שאותם הוא לא רוצה לאכול ובעיקר חשב על למה הוא לא רוצה את אותם הדברים שהוא אינו אוהב. האדם השני לעומתו במשך 5 דקות חשב על דברים שהוא לא רוצה להזמין מהתפריט ובמשך 5 דקות נוספות חשב על דברים שהוא כן רוצה מהתפריט. האדם השלישי לעומתם התמקד במשך כל ה 10 דקות בדברים שהוא כן רוצה מהתפריט ובדברים שהוא כן אוהב. אחרי 10 דקות הגיע המלצר לקחת את ההזמנה וכל אחד מהם הזמין משהו לאכול. נשאלת השאלה, של מי הסיכוי הגדול ביותר להנות מאותה הארוחה ? מי כנראה הזמין את הדבר שמתאים לו ביותר ? התשובה על כך היא כמובן ברורה, האדם האחרון שבמשך רוב ככל הזמן התמקד בדברים שהוא כן רוצה הוא זה שכנראה הזמין את הדבר הטוב ביותר עבורו. לעומתו האדם הראשון שהתמקד ברוב הזמן במה שהוא לא רוצה, מאוד יתכן שמתוך בלבול הוא אפילו הזמין משהו שהוא לא רצה אותו והאדם השני שהתמקד רק כמה דקות במה שהוא כן רוצה, הוא כנראה הזמין משהו טוב אבל אם הוא היה מתמקד יותר זמן במה שהוא כן רוצה מאוד יתכן שהוא היה מזמין משהו טוב יותר. החיים שלנו הם בדיוק כמו תפריט של מסעדה עם המון אפשרויות בחירה. בכל רגע בחיים יש לנו אין סוף אפשרויות לבחור לעשות המון דברים שונים בצורות שונות, אנחנו בכל רגע בוחרים מחדש (לפחות בתת מודע) מה לרצות, מה לחשוב, איך לחשוב, מה לעשות, איך לעשות, כמה לעשות וכולי. ככל שאדם מתמקד יותר בדברים שהוא כן רוצה, כך זה הופך את הבחירות שלו לטובות יותר. כי כדי להגיע להחלטות נכונות צריך לדעת להתמקד בתכלית ומאחר שהתכלית היא שנשיג את מה שאנחנו כן רוצים, ממילא עלינו לדעת לחשוב בצורה חיובית על הדברים שאותם אנחנו כן רוצים.

ונביא דוגמא נוספת שתמחיש את הצורך בהתמקדות במה "כן" רוצים. מנהלים בארגון עורכים ישיבה שתכליתה היא לדעת באילו פרויקטים חדשים כדאי לחברה להשקיע כדי להגדיל את רווחי החברה. כמות האלטרנטיבות שקיימת עבורם היא אין סופית, ישנן אפשרויות רעות וישנן אפשרויות טובות וישנן גם אפשרויות שהן באמצע, אבל כמות האפשרויות היא אין סופית. מנהל טוב ימקד את רוב ככל השיחה באילו אפשרויות כן אפשר לעשות כדי להתקדם וכדי לקדם את החברה, מנהל פחות טוב יעביר את הזמן בלדון בלמה אי אפשר לעשות את הדברים הפחות טובים. כמובן שניתן לשבת שעות על גבי שעות ולדון במה לא רוצים לעשות, אך כדי להתקדם חייבים לדבר על מה כן רוצים לעשות, כי זה הדבר היחיד שיוכל לגרום לעשייה של משהו שכן רוצים אותו. וזה בדומה למה שהתבאר כי ניתן בצורה פשוטה לגרום לעובדים לעבוד טוב יותר על ידי מיקוד המחשבה של העובדים בפתרונות ולא בבעיות, כגון שבמקום לשאול "למה אנחנו לא עושים X" יש לשאול "איך אנחנו כן עושים X". חשיבה על התוצאה תביא אותנו אליה מהר יותר, כי בכל מקרה כדי להגיע למשהו חיובי חייבים לחשוב עליו מתי שהוא ולא מספיק רק לחשוב על מה שלא רוצים.

שאל את עצמך: נניח שהיית מוצא דג זהב שיכול להגשים לך כל משאלה אך יש לך רק 2 אפשרויות בחירה בלבד. אפשרות אחת אתה יכול להבין מדוע רע לך, למה זה קורה לך, למה אתה לא מצליח, ממה זה נובע וכולי. אפשרות שניה באפשרותך להצליח ולהשיג את הדברים שאתה כן רוצה. מה היית בוחר ? מי שכל הזמן מתמקד במה שהוא "לא" רוצה ושכל הזמן מסבך את עצמו בשאלות של למה זה קורה לי, אדם כזה בטעות יבחר באפשרות של להבין למה רע לו, כי הרי זה הרצון העיקרי שלו, להבין למה רע לו. ומה כמובן תהיה התוצאה ? התוצאה תהיה שהוא אכן אחת ולתמיד יבין למה רע לו, אבל האם זה הביא אותו אל הטוב ? האם עכשיו הוא כבר יודע כיצד להיות טוב יותר ? האם עכשיו הוא יודע כיצד להשיג את הדברים שהוא כן רוצה ? כמובן שלא. לעומת זאת, החכם שמתמקד כל הזמן במה שהוא כן רוצה להשיג, אדם כזה ידע לבקש את הבקשה הנכונה, הוא יבקש להשיג את הדברים שהוא כן רוצה. ומה שיקרה זה שהמשאלה שלו תתגשם והוא ישיג את מה שהוא כל הזמן רצה. אכן מאוד יכול להיות שלא יהיה לו הסבר לעולם מדוע היה לו רע בעבר, מאוד יכול להיות שלעולם הוא לא ידע מה גרם לו להיכשל, אבל מה כן חשוב ? חשוב שהוא השיג את הדברים שהוא כן רוצה. זה שהתמקד במה שהוא "כן" רוצה, ידע לנצל את ההזדמנות ולבחור במשהו שמקדם אותו, זה שמתמקד כל הזמן בלהבין את הבעיות שלו, הוא בטעות בוחר בלהבין את הבעיות שלו אבל הוא נשאר איתן, או בכל מקרה הוא לא ניצל את האפשרות שהיתה לו להצליח להתקדם בצורה מהירה. בחיים בכל רגע יש לנו דג של זהב שנותן לנו אפשרות לבחור האם לעשות פעולה חיובית יותר שתקרב אותנו אל הגשמת המטרות שלנו או לעשות פעולה פחות חיובית שתרחיק אותנו מהמטרות שלנו. החכם שמתמקד כל הזמן במה הוא כן רוצה, החכם הזה יודע לזהות הזדמנויות של הצלחה, כי הוא כל הזמן מתמקד במה הוא כן רוצה. הפחות חכם לא מזהה את הזדמנויות ההצלחה מאחר שהוא מתמקד בלהבין את הבעיות במקום בלהבין את הפתרונות.

כפי שכבר התבאר מאמן טוב הוא כזה שממקד אותך כל הזמן במה עליך לעשות כדי להתקדם. על ידי התמקדות בחיובי אתה מגיע לחיובי מהר יותר. לעומת זאת ישנם סוגי "טיפול" שונים שמטרתם היא לגרום לך להבין טוב יותר את הבעיות שלך. כפי שכבר התבאר כדי להיכשל בחיים אתה בסך הכל צריך להתעמק בבעיות שלך בעבר וכדי להצליח עליך להתעמק בעתיד שלך ובאיך אתה משיג אותו. מאמן שאינו חיובי אולי יעזור לך להבין מדוע אתה לא חיובי, הוא יעזור לך להבין טוב יותר את הקשיים שלך. אבל האם זה עוזר לך להבין איך אתה יכול לשנות את דפוסי ההתנהגות והחשיבה שלך ? לא בטוח. ההתמקדות שלך בכל סוג של טיפול אמורה להיות בפתרונות ובדרכי פעולה לעתיד ולא בכזה שכל הזמן דש בעבר. אחרי שתצליח להיות חיובי ולהגשים את עצמך, אם יישאר לך זמן פנוי ואם יעניין אותך, אז בזמנך החופשי אם לא יהיה לך דבר טוב יותר לעשות, תתעמק בלהבין את הסיטואציה הסוציו אקונומית שהביאה אותך בעבר להיכן שהביאה. כרגע עליך להתמקד באיך להתקדם ובמה אתה "כן" רוצה ולא במה הבעיות שלך. הבעיות שלך באמת לא מעניינות. לא רק שהן לא מעניינות אחרים כי זאת בעיה שלך ולא שלהם, הבעיות שלך לא אמורות לעניין גם לא אותך כי הן בעיות וכי הן לא מקדמות אותך לשום מקום. תתמקד בפתרונות ובמה שאתה כן רוצה כי זה יקדם אותך יותר. ובמאמר מוסגר יש כאן גם אנלוגיה להבדל שבין ביקורת בונה וחיובית לביקורת הורסת ושלילית. כי ביקורת בונה מתמקדת בלהבין את הפתרון וכיצד להיות טוב יותר בעתיד, לעומת זאת ביקורת הרסנית מתמקדת בלהבין את מה גרם לבעיה ועל ידי זה היא משרישה בך יותר את הבעיה מאשר לקרב אותך לפתרון. ולכן ניתן להבדיל בקלות בין מאמן טוב לפחות טוב, על ידי זה שתבדוק אחרי האימון האם אתה יותר מאמין ביכולת שלך להצליח או פחות. מאמן שממקד אותך בפתרונות גורם לך להאמין יותר ביכולות שלך, מאמן שמסביר לך מצוין את הבעיות שלך משיג את התוצאה ההפוכה כי הוא גורם לך לחשוב שהבעיות הן חלק ממך, הוא מסביר לך למה יש לך בעיות ועל ידי זה הוא עלול לגרום לך לחשוב בטעות כי הבעיות שלך הן משהו שהוא חלק בלתי נפרד ממך בגלל ההיסטוריה החברתית שלך וכיו"ב. אימון ויעוץ טוב מתמקד כמה שיותר באיך להתקדם וכמה שפחות בלהבין למה קרו הבעיות. הפתרונות מענייניים הבעיות לא.

"תשקיע בעד, אל תלחם נגד". אם ברצונך להניע את עצמך או אנשים אחרים למשהו, אמור אותו על דרך החיובי, תלחם בעד השלום זו מטרה שיכולה להחזיק לאורך זמן. אל תלחם נגד הטרור כי זו מטרה שתסתיים ברגע שיפסק הטרור. המטרה שבהפסקת הטרור היא השלום, השקט והביטחון, האמצעי הוא הפסקת הטרור. (אין בנ"ל שום התייחסות לאיך עושים מה, אלא רק להגדרה של המטרה) . כאשר אתה מגדיר מטרה באמצעות משהו שהוא "נגד", אתה בעצם כורת את הענף שעליו אתה יושב. מפלגה שנלחמת ב X היא כורתת את הענף שעליו היא יושבת, כי זכות הקיום שלה הוא X השלילי, ברגע שיחדל ה X תחדל גם זכות הקיום שלה. מפלגה שהיא בעד Y תמיד יש לה זכות קיום, כי תמיד ניתן לפתח ולהעצים את Y. זכור להגדיר את הרצונות שלך באמצעות הבעד ולא באמצעות הנגד. קל יותר למצוא אנרגיה חיובית ולהיאבק בעד משהו מאשר להלחם נגד משהו. בדוק עד כמה אתה במישור האישי חושב על מה אתה "לא" רוצה ועד כמה אתה חושב על מה אתה "כן" רוצה בצורה חיובית. זכור כי כדי להצליח בכל תחום יש להתמקד בתכלית. אינך רוצה משהו כי אתה רוצה משהו יותר טוב עבור עצמך. ככל שתתמקד יותר בתכלית של מה שאתה רוצה כך תשיג אותה מהר יותר.

כפי שכבר התבאר בן אדם לא מסוגל לחשוב על 2 דברים במקביל באותו חלקיק שניה. אי לכך ובהתאם לזאת כל מחשבה שלך על מה אתה "לא" רוצה היא במקום מחשבה על מה אתה "כן" רוצה. בדיוק כמו אותו דג זהב לעיל שמאפשר לך לבקש רק בקשה אחת בלבד, כך גם מוח האדם מאפשר לך לחשוב ולהשקיע אנרגיה רק בדבר אחד בזמן נתון. נצל את הרגע ואת המחשבה שלך כדי לחשוב על הדברים שאתה כן רוצה, כך תשיג אותם מהר יותר.

וכאן נשאלת השאלה הבאה: ישנם מקרים שבהם לא תמיד קל לאדם להתמקד במה שהוא "כן" רוצה, לפעמים קל יותר לאדם להתמקד יותר במה שהוא "לא" רוצה. הסיבה העיקרית לכך היא מאחר שלא תמיד יש לאדם מושג מהי האלטרנטיבה הטובה יותר שהוא יכול לרצות. מצד אחד הוא יודע שהוא לא רוצה את מה שיש לו אבל מצד שני קשה לו להגדיר מה הוא כן רוצה וזה קורה בדרך כלל במקרים שבהם מעולם לא היה לו לאדם את מה שאין לו ולכן הוא לא יודע להגדיר מה הוא רוצה חיובי במקום מצבו השלילי.

לדוגמא נניח שיש לפניך כוס מים ואינך רוצה אותה מסיבה כלשהי. אם אתה מכיר אלטרנטיבות אחרות אתה יכול לרצות אותן כגון מיץ/תה/קפה וכיו"ב. לעומת זאת אדם שמכיר אך ורק מים למרות שהוא יודע שהוא לא רוצה מים, הוא לא יודע להגדיר מה הוא כן רוצה. אז כיצד ניתן להשיג את החיובי גם אם אינך יודע להגדיר אותו כדי לרצות אותו. מה עושים במקרה כזה, כיצד מצליחים להגדיר מה כן רוצים למרות שאין לך מושג מה אתה רוצה אלא רק מה אתה לא רוצה ?

כפי שכבר התבאר במאמר קל לדבר קשה לעשות כאשר ברצוננו להשיג משהו וקשה לנו לעשות אותו, עלינו להתמקד תמיד במה כן קל לנו לעשות וממנו לקרב את עצמנו אל הדברים שקשה לנו לעשות. במקרה שלנו לאדם קל להגדיר מה הוא לא רוצה, מה הוא לא אוהב בעצמו, מהם הדברים שאותם הוא לא אוהב בחיים שלו. קשה לאדם להגדיר מה הוא כן רוצה להיות, כיצד הוא כן רוצה שהחיים שלו יהיו. ז"א קשה להתמקד בחיובי וקל להתמקד בשלילי. אבל כבר הבנו שאין שום דרך להגיע לחיובי שלא דרך חיובי וכדי להגיע למשהו חיובי חייבים להתמקד בחיובי. אז מה הפתרון לכך ?

והפתרון הוא כי אנחנו נשתמש במה שקל לנו לעשות דהיינו להגדיר מה אנחנו לא רוצים כדי להגדיר על דרך השלילה את מה שאנחנו כן רוצים. לדוגמא, נניח שאדם נמצא במערכת זוגית שאינה טובה לו. האידיאל והתכלית כמובן הם להיות במערכת זוגית אחרת שהיא כן טובה. ז"א המטרה היא לא רק לא להיות עם הקיים, אלא המטרה היא להיות עם משהו טוב יותר. כדי להיות בזוגיות טובה יותר על האדם להיות מסוגל להסביר לעצמו מה הוא כן רוצה ולהיות מסוגל לדמיין את מה שהוא כן רוצה. במקרה שלנו לפעמים קשה לאותו אדם לדמיין את עצמו בזוגיות חיובית ולפעמים וקשה לו אפילו להגדיר מהי זוגיות חיובית, מאחר שמעולם לא היתה לו כזאת. אז מצד אחד אנחנו יודעים כי כדי להגיע למשהו חיובי ולזוגיות חיובית חייבים להתמקד בה, אבל מצד שני מעולם לא היתה לו לאדם זוגיות חיובית אז איך בדיוק הוא יכול להיות מסוגל להתמקד בה כדי להגיע אליה ? וכאן צריך להפוך חסרון ליתרון ולכן על אותו אדם להשתמש בכך שכן קל לו להגדיר מה הוא "לא" רוצה כדי להגדיר מכך על השלילה את מה שהוא "כן" רוצה.

ואיך ניתן לעשות את זה בפועל ? בפועל לדוגמא עליך לקחת נייר ולעשות בו 2 עמודות, עמודה אחת הכותרת שלה צריכה להיות "עבר/שלילי/לא רוצה" ובעמודה הנגדית צריכה הכותרת להיות "עתיד/חיובי/כן רוצה". כתוב לפניך בעמודה השלילית את הדברים שאתה לא רוצה, כתוב מה בדיוק אתה לא רוצה, למה אתה לא רוצה את הדברים האלו, למה הם גורמים לך להרגיש רע וכולי. כתוב כמה שיותר את מה שאתה לא רוצה כי תכף אתה תשתמש בכל מה שכתבת כדי להפוך את זה למשהו חיובי. לאדם שאינו חיובי קל מאוד לכתוב את מה שהוא לא רוצה, כי הרי הוא כל הזמן מתמקד במה שהוא לא רוצה. וכאן אנחנו ממנפים את זה שקל להגדיר מה לא רוצים כדי להגדיר מזה את מה כן רוצים.

אחרי שסיימת לכתוב מה אתה לא רוצה, חזור לראש הרשימה שבה כתבת מה אינך רוצה ועל כל דבר שכתבת שאינך רוצה, כתוב את ההפך החיובי שלו בעמודה שבה אתה כותב מה אתה כן רוצה. עבור כל מקום שכתבת בו את הסיבה מדוע אינך רוצה את השלילי עכשיו כתוב בעמודה המקבילה את ההפך מדוע אתה כן רוצה את החיובי. לדוגמא נניח שכתבת שאתה לא רוצה לעשות פעולה כלשהי בגלל שהיא מכניסה אותך לעצבות, עכשיו כתוב בצד החיובי שאתה רוצה לעשות פעולה הפוכה חיובית כי היא תעשה לך מצב רוח טוב. ז"א תשתמש בכך שקל לך להגדיר אתה מה שאתה לא רוצה כדי להגדיר לעצמך מה אתה כן רוצה. זכור, כדי להשיג משהו לא מספיק שלא רוצים את ההפך שלו, חייבים גם לרצות את אותו הדבר החיובי שאותו כן רוצים להשיג. כדי להשיג מקום עבודה טוב, לא מספיק להתמקד בחסרונות של מקום העבודה הקיים, יש להתמקד ביתרונות של מקום העבודה החדש שאותו אתה רוצה למצוא. עליך להשתמש בכך שקל לך להגדיר את הדברים שאינך רוצה כדי להגדיר באמצעותם את הדברים החיוביים שאתה כן רוצה.

וכיצד תמצא את ההפך של הדברים שאינך רוצה ? אז ישנם כמובן מקרים שבהם מאוד קל להגדיר מה אתה "כן" רוצה על ידי שלילת ההגדרה השלילית. לדוגמא ההפך של ההגדרה "אני לא רוצה לכעוס" היא "אני רוצה להיות רגוע". ההפך של המשפט "הכעס גורם לי לעשות שגיאות" הוא "הרוגע יגרום לי לפעול בצורה יותר נכונה". מצד שני ישנם מקרים שבהם לא תמיד ברור לך מהו ההפך של הדבר שאינך רוצה בו. נניח שיש פעולה שאתה עושה ושאתה יודע שהיא אינה חיובית ואתה רוצה להפסיק לעשות את אותה הפעולה. לא תמיד יש לך את היכולת להגדיר מה אתה כן רוצה, כי לא תמיד ברור מהו ההפך של אותה הפעולה השלילית בעיניך. אז מה יש לעשות במקרים כאלו ?

במקרים שבהם אינך יודע להגדיר מהו ההפך החיובי של הפעולה שאינך רוצה לעשות, עליך לנסות להגדיר את מה שאתה "כן" רוצה באמצעות הגדרת התכלית והתוצאות החיוביות הרצויות לך שהן ההפך של התוצאות שיש לך כרגע מהשלילי שאינך רוצה. לדוגמא: נניח שאתה רגיל לעשות פעולה שאתה יודע שהיא אינה בריאה וברצונך להימנע ממנה. במקרה כזה לדוגמא במקום לשאול את עצמך מהו ההפך החיובי של הפעולה שאתה עושה, באפשרותך לנסות לכוון את עצמך אל הפעולה החיובית שעדיין אינך יודע מה היא, על ידי ההפך החיובי של התוצאות של הפעולה שממנה אתה רוצה להימנע. בדוגמא הנ"ל במידה ואינך יודע מה ההפך של לאכול אוכל רווי שומן, שאל את עצמך מדוע אני רוצה להימנע מהאוכל הזה, מה בעצם האוכל הזה גורם לי שאיני רוצה אותו. התשובה על כך כמובן היא שאתה רוצה להימנע מהפעולה הזאת מאחר שהיא גורמת לך לחוסר בריאות. כאן כבר קל יותר למצוא את ההפך, כי ההפך צריך להיות פעולה שגורמת לך לשיפור בבריאות. על ידי זה שתגדיר את המטרה של הפעולה ההפוכה שאתה רוצה להשיג, על ידי זה יהיה לך קל יותר לדעת להגדיר לעצמך את הפעולה החיובית שאתה כן רוצה לעשות. על ידי זה שתתמקד בתוצאות ובתכלית של מה שאתה רוצה לעשות, על ידי זה יהיה לך קל יותר לאתר את הדברים שאתה כן רוצה לעשות.

לסיכום: כדי להשיג כל דבר בחיים יש להתמקד במה "כן" רוצים להשיג ולא רק במה "לא" רוצים שיקרה. במקרים שבהם קשה לך לחשוב על מה אתה "כן" רוצה, באפשרותך להשתמש בדברים שאינך רוצה ולהגדיר באמצעותם את הדברים שאתה כן רוצה ע"י ההיפוך שלהם. אם בכל זאת קשה לך למצוא את ההפך החיובי של הדברים שאינך רוצה, תתמקד בתוצאה הסופית של הדברים שאינך רוצה ותהפוך אותה למטרה חיובית שאותה אתה כן רוצה. ככל שתשתדל יותר לחשוב על הדברים שאתה "כן" רוצה, על ידי זה תגדיל את הסיכוי שלך להשיג את אותם הדברים שאתה "כן" רוצה. בהצלחה.

קרא עוד על פתרון בעיות , התמקדות , מודעות , חשיבה חיובית , תת מודע , בחירה חופשית , אימון אישי קואצינג , הצלחה ועוד ...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI