דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים סאונה: לחשוב על העיצוב ולא רק על האדים
סאונה: לחשוב על העיצוב ולא רק על האדים
אביב יועצים 07/08/12 |  צפיות: 2532

האדם מן הישוב, כשהוא ניגש למלאכה הלא פשוטה של רכישת והתקנת סאונה בביתו, ודאי שוקל את ההחלטה בהתאם למספר שיקולים חשובים בעיניו. ההיבטים הטכניים של מרחץ האדים אינם דבר של מה בכך אבל גם הפן האסתטי של הרכישה צריך לזכות לתשומת הלב שלה הוא ראוי.

מה המטרה של סאונה? מדוע אנחנו רוכשים אותה ויושבים בתוכה, מזיעים ונאנחים? בוודאי תוכלו למצוא לא מעט הסברים על התכונות הבריאותיות הנהדרות שבה מתהדרת כל סאונה יבשה או על סגולות הריפוי המוכחות של כל סאונה רטובה. הרבה אנשים מסבירים את ההחלטה על רכישת המוצר הזה בתועלת שיש בו לגוף האדם. אי אפשר להתווכח עם העובדות וייתכן שיש באמת יתרונות רפואיים גופניים לישיבה בתוך מרחץ אדים.

היבט אחר של היתרונות הבריאותיים – או הדיבידנדים לגוף האדם שמספקת רכישת מרחץ אדים כזה או אחר – הוא ההיבט הנפשי: ישיבה בחומם של האדים מטהרת את הנפש, משחררת את הנשמה ומרגיעה את הרוח. לחץ החיים המודרניים מחייב אותנו למצוא דרכים לשחרר קיטור והישיבה בין אדי קיטור היא דרך מצוינת לשחרר קיטור.

ההיבט הפסיכולוגי-תראפוטי של מרחץ אדים הוא זה שמוביל אותנו אל שאלת העיצוב של הסאונה. כיוון שאחת המטרות שלנו – אחד הדברים שאותו אנחנו רוצים להשיג מישיבה בחום ובאדים – היא הרגעת הנפש ומציאת שלווה במקום הרי שברור שהעיצוב מהווה חלק מכך. האם באמת נוכל להירגע אם העיצוב של המקום איננו מרגיע? האם הנפש שלנו תוכל למצוא את השלווה המקווה אם העיניים – השער לנפש – נאלצות לראות מראה שאיננו נעים לנשמה?

חשוב להבין שסאונה היא לא רק מפרט טכני, אדים ומגבת. האווירה שיש במקום מהווה מרכיב מאוד חשוב בחוויה וכדי שנוכל ליהנות באמת מהחוויה עלינו להקדיש תשומת לב מספקת לכל ההיבטים האסתטיים. למרבה המזל, הפוטנציאל קיים. הרבה דגמים שמוצעים למכירה הם נאים למראה ומעוצבים היטב. יש הרבה שימוש בעץ ובאריחים מעוצבים כך שמי שבאמת רוצה למצוא משהו יפה יכול להיות בטוח שהמבחר קיים ושיש מתוך מה לבחור.

כשאנחנו בוחנים דגם זה או אחר מהזווית האסתטית אנחנו צריכים לזכור שיופי הוא בעיני המתבונן. אנחנו לא צריכים לשאול את עצמנו: "מה הסאונה היפה ביותר?" אלא לשאול את עצמנו "מהי הסאונה שבה נרגיש הכי בנוח?" אם אנחנו מתכוונים להזמין הרבה אורחים ליהנות מהאדים אז אנחנו יכולים גם לחשוב על עיצוב שייראה יפה בעיני אנשים אחרים אבל נדמה לי שבסופו של דבר הטעם שלנו הוא הקובע.

הטעם האישי משחק תפקיד חשוב בבחירה האסתטית שלנו אבל אנחנו יכולים למשוך אותו לכיוונים שונים. יש כמה סוגים של יופי בעולם, אפילו מבחינה אינדיבידואלית. העיצוב הנכון מבחינה אסתטית הוא העיצוב שמשיג את המטרה שלשמה אנחנו מתכנסים בסאונה: התרגעות. מובן מאליו שאם ההעדפה שלנו הא להרגיש משהו אחר – סוער יותר ודרמטי יותר – הרי שנבחר באסתטיקה מתאימה שיכולה להיות מודרנית ומקורית ונועזת. אבל נדמה לי שרובנו רוצים דווקא אווירה שלווה בסאונה ולכן כדאי להעדיף עיצובים שקטים יותר בצבעים רגועים ובחומרים בעלי השפעה מרגיעה על הרוח ועל הנפש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI