דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר מחסן: סדר וניקיון או בלגן ואבק?
מחסן: סדר וניקיון או בלגן ואבק?
אביב יועצים 07/08/12 |  צפיות: 2570

נדמה לי שרובנו, האנשים שיש להם מחסן בבית או בחצר או בגינה, מתייחסים אליו בצורה שונה מאשר לבית שלנו. בעוד אנחנו מקפידים – לפחות כך אפשר לקוות – על הסדר ועל הניקיון בבית, המחסן הוא תמיד מקום פחות מסודר ופחות נקי מהבית שלנו.

אפשר להבין מדוע ברוב המקרים אנחנו לא ממש מקפידים לדאוג לכך שיהיה לנו מחסן נקי. אנחנו הרי לא גרים שם, אנחנו לא אוכלים שם ואנחנו לא מחזיקים שם דברים שצריכים להיות נקיים כמו בגדים וכיוצא בזה. מדוע להשקיע בניקיון של מחסן גינה שבסופו של דבר נמצא בגינה?

ייתכן וגם יש סיבה יותר עמוקה לכך שאנחנו לא שומרים על הניקיון של מחסן לגינה. אנחנו רוצים שהוא יהיה שונה, שהוא לא יהיה כמו הבית. אנחנו רוצים לעשות הפרדה בין הבית – עם כל מה שהוא מסמל עבורנו ומהווה בשבילנו – ובין המחסן שצריך להיות משהו אחר ושונה שאיננו בית. בין אם זה מחסן עץ או מחסן מתכת; אנחנו רוצים לעשות הפרדה בין הבית ובין המחסן כדי שהחיים שלנו יהיו מסודרים. במובן מסוים חוסר הסדר במחסן הוא חיוני כדי שיהיה לנו סדר בחיים.

עם זאת המצב יכול להיות שונה. ישנם רבים שכן מקפידים על סדר במחסן. הסיבות לכך הן רבות וטובות. קודם כל, מחסן מסודר הוא מחסן שקל למצוא בו דברים. יותר מדי פעמים אנחנו מתייחסים למקום הזה יותר בתור תחנת אחסון או כמעט-פח ולא מקום שנועד לאחסן דברים שבהם יש לנו צורך. אם המקום מבולגן הרי שאנחנו פשוט ממלאים אותו בכמעט-זבל ואין לנו יכולת להשתמש בו באמת.

סדר במחסן הוא הכרחי גם כדי שיהיה ניצול טוב יותר של השטח. בניית ערימות ודחיסת חפצים ודאי נראית יותר פשוטה אבל אם רק נדאג לסדר במחסן נוכל לנצל את השטח שלו הרבה יותר טוב. התקנת מדפים איננה פרויקט עצום ממדים שנמצא מעבר ליכולות הממוצעות של האדם מן הישוב .שיטוט פשוט באינטרנט יניב לנו מגון גדול של פתרונות אחסון שנועדו לסייע לנו להגיע לניצולת מקסימאלית של השטח שברשותנו על ידי  שימוש בקירות ואפילו בתקרה עצמה.

אך לא די בפתרונות אחסון מוצלחים. אם לא נקפיד על סידור המחסן באופן קבוע, הפתרונות הכי טובים לא יהיו שווים כלום. סידור קבוע מורכב משני חלקים: הכנסה מסודרת של ציוד למחסן וסידור הציוד הקיים באופן שגרתי כדי שדברים לא יגלשו ממקומם וכדי לשמור על גמישות בארגון המקום שמאפשרת הכנסה של ציוד חדש והיפטרות מציוד מיותר.

ניקיון נראה פחות חשוב אבל יש לו למעשה חשיבות גדולה. אין צורך לנקות את המחסן כאילו הוא מעבדה אטומית אבל עדיין צריך לשמור על ניקיון מינימאלי וזאת משתי סיבות עיקריות:

  1. שמירה על הציוד והחפצים המאוחסנים מפניהצטברות גדולה מדי של אבק ולכלוך שיכולים להזיק לכל מה שמאוחסן במקום.
  2. מחסן מלוכלך ומוזנח יכול למשוך כל מינימזיקים, מתיקנים ועד חולדות. על ידי שמירה על ניקיון המחסן אנחנו יכוליםלמנוע את ההתרבות של המזיקים הללו שבוודאי לא יגבילו את עצמם לשם ואולי יבקשולבוא ולבקר גם בבית שלנו.

גם המחסן זקוק לסדר וניקיון; אל תזניחו אותו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI