דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר לכל חומר יש את הצבע שלו
לכל חומר יש את הצבע שלו
מיכל ז 29/08/12 |  צפיות: 1951

החלטתם שהגיע הזמן להעניק לבית קצת צבע אבל אין לכם מושג איך בדיוק לעשות את זה? קודם כל, תדאגו לרכוש את כל הכלים שצריך כדי לעשות את המלאכה בצורה הכי בסיסית שלה, כמו מברשות או רולרים, סולם וכדומה. אבל לפני שאתם ממהרים לקנות צבעים, כדאי שתדעו שיש צבע נפרד לכל חומר שאתם רוצים לצבוע- צבע למתכת, צבע לעץ וצבע לקיר.

צבע לעץ, צבע למתכת וגם צבע לקיר מגיעים כולם במגוון רחב של גוונים שאפשר לבחור מהם, כל אחד על פי טעמו האישי. עם זאת, לעולם אין להשתמש בצבע לחומר אחד כדי לכסות חומר אחר, כי לכל צבע יש את המרקם והייעוד שלו. אז לפני הכל, תחשבו בדיוק מה אתם רוצים לצבוע בבית.

בוא נתחיל להסביר לכם על כל אחד מהצבעים. צבע לקיר אמור לתת לקיר לא רק גוון מסוים אלא גם הגנה, בידוד ואיטום כלשהם, כיוון שהקירות הם מבין היסודות של הבית. הצבעים יכולים להגיע גם כצבע אקרילי או סינתטי, כאשר הראשון יקר יותר אך מצוין לחדרים שיש בהם נצרת והשני זול יותר וכדאי להשתמש בו רק בחדרים שלא בקרבת צנרת, כדי שלא יירטבו.

צבע למתכת גם הוא צריך להעניק יותר מאשר צבע; צבע לחומר מתכתי צריך להעניק גם הגנה מפני חלודה. בעבר, היינו צריכים לעבוד קשה כדי להסיר את החלודה מהדבר המתכתי שהיינו רוצים לצובע טרם הצביעה. כיום, יש צבעים של חברות מובילות שאפשר לצבוע איתם ישירות על החלודה והם מעניקים כיסוי מושלם.

צבע לעץ גם הוא עבר כמה חידושים. בעוד שבעבר היינו חייבים לשים על שכבת הצבע לכה מיוחדת, היום יש צבעים לעץ שמספקים גם את ההגנה שהלכה מעניקה. למרות זאת, עדיין יש הרבה שמעדיפים לצבוע את העץ ואחר כך לשים לכה. מה לעשות, לפעמים השיטה הישנה היא הטובה ביותר.

הדבר היחיד שלא שונה מצבע אחד לאחר הוא העובדה שצריך למרוח צבע לקיר והן צבע לעץ ולמתכת רק כאשר המשטחים מוכנים לכך. אומנם ציינו כי אפשר לצבוע ביעילות עם צבע למתכת גם את החלודה שמכסה אותה, אך אם החלודה בולטת עד כדי יצירת גבשושיות גדולות, ואתם רוצים שהמשטח ייראה חלק, תצטרכו לעבוד מעט עם הידיים כדי להוריד גבשושיות אלה. לגבי הקיר, חשוב שהוא יהיה ישר ונקי כדי שלא יהיו גבשושיות מלכלוך או טיח שאיתו סותמים חורים. ובאשר לעץ, לפני שלוקחים את הצבע ומתחילים בעבודה, יש לשייף מעל העץ את הלכה ולדאוג שאין נסורת עץ ושהמשטח חלק וכמה שפחות מחוספס.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI