דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין ומכשולים בחיי נישואין
גירושין ומכשולים בחיי נישואין
אביב יועצים 23/09/12 |  צפיות: 2367

זוגות רבים נאלצים להתמודד עם מכשולים רבים בחיי הנישואין שלהם. המכשולים נערמים ולעיתים אף מובילים אל עו"ד גירושין ולפירוק המשפחה. מהם אותם מכשולים המחבלים בנישואים?

ניסיון לשנות את הצד השני
אין שום טעם לנסות לחנך את הבעל או האישה, שכן, הסיכויים נמוכים למדיי. לאנשים קשה מאוד לשנות את אופיים, ולעיתים, תכונות אופי רק הולכות ומוקצנות עם השנים. במקום לנסות ולשנות כל הזמן את הצד השני, נסו לחשוב כיצד אתם הופכים לפרטנר טוב ומוצלח יותר.

להביא את העבודה הביתה

שעות רבות בעבודה, פקקים איומים ובוס שתלטן אינם מתכון למצב רוח נפלא. אנשים רבים מסיימים לעבוד, מחתימים כרטיס ועוזבים את המשרד ולרוע המזל, מביאים עימם את התסכול והמרירות מהעבודה הביתה. הם רגישים מאוד וכל וויכוח קטן וחוסר הסכמה יכולים להוביל במהירות למריבה מכוערת ולעיתים, גם אל עורך דין גירושים. כך, במקום להרגיש ש"ביתו של אדם הוא מבצרו", הם מרגישים שהבית וחיי הנישואין רק שואבים מהם וזוללים אנרגיות, בדומה לעבודה.

חוסר הסכמה תמידי
חיי נישואין מספקים שפע של נושאים, שבעל ואישה יכולים לריב עליהם ללא הפסקה, החל מחינוך הילדים ועד לאיפה נבלה את החג בחגים. כאשר אתם לא מוכנים להתפשר על דבר ואין סיכוי למשא ומתן - הנישואים שלכם בבעיה וכנראה אתם בדרך אל עו"ד גירושין.

"זה לא אני אשם - זה את"
אנשים רבים שמרגישים אומללים, מאשימים את בן הזוג. הם מטילים עליו את כל האחריות לאושרם (או יותר נכון, היעדר אושרם) והופכים אותו לאויב. בפועל, יתכן שבן/בת הזוג אשמים רק בחלק קטן מהסיטואציה ואתם משליכים עליהם בעיות נוספות. ובכן, האשמות תובעניות לא יעזרו לאיש ולא יביאו אתכם לשום מקום. במקום לבוא בהאשמות ובביקורות כל הזמן, עצרו רגע. חשבו על רגשותיו של הצד השני. אין זה נעים להיות מושא לביקורת 24 שעות ביממה.

נטירת טינה
כעסים על העבר רק יערימו קשיים נוספים ביניכם. נסו להיות סלחניים ופתוחים ותראו את השינוי בנישואיכם. אין טעם להיסחב עם מטענים רגשיים ובהחלט צריך לעבור הלאה. סלחנות חשובה מאוד לנישואים הרמוניים ומאושרים.

לוותר על הנישואים
אנשים רבים מעדיפים לוותר על נישואיהם במקום להשקיע בהם. הם מתחילים לחשוב על עורך דין גירושין, חולמים על חיים חדשים, על אהבה חדשה שתסחוף ותסחרר אותם. אך כדי למנוע מנישואין להתפרק, יש להתמודד איתם בעיקשות ולא לוותר לטובת חלומות וורודים. אחרי הכל, אין זה סוד כי רבים מהזוגות שמתגרשים לראשונה, יתגרשו גם בפעם השנייה והשלישית. אין נסיך על סוס לבן ואין נסיכה במגדל שן.

לכן, כשהעניינים נהיים קשים ביניכם, נסו להיזכר בכל הרגעים המתוקים והנפלאים שחלקתם ביחד ולהחזיר את מערכת היחסים לפסים חיוביים.

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI