דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין בקרב זוגות שהתחתנו בגיל צעיר
גירושין בקרב זוגות שהתחתנו בגיל צעיר
אביב יועצים 23/09/12 |  צפיות: 2542

כולנו מכירים זוגות כאלו: כאלו שהתאהבו זה בזו בתיכון, התחתנו ונמצאים יחד מאז. אהבות ראשונות שהתמסדו לנישואין.

אין ספק שישנם יתרונות לנישואים מוקדמים. התמיכה של בן או בת הזוג בפיתוח הקריירה, הבגרות הנפשית המהירה, האחריות הנלמדת. אך למרות זאת, לא מעט זוגות שהתחתנו בגיל מוקדם, מתגרשים. מדוע? כדי לענות על שאלה זו, התייעצנו עם עו"ד גירושין:

תחושה של נעורים מבוזבזים - עורך דין גירושין מספר, כי אחרי הצבא, צעירים רבים מבלים בנעימים, מטפחים חיי חברה עשירים ותוססים, יוצאים עם בני/בנות המין השני ומתנסים בחוויות שונות. לכל ההתנסויות האלו תפקיד חשוב בעיצוב אופיים והשקפת עולמם.

אך נישואים בגיל מוקדם, עלולים להטיל על צעירים מחויבות גדולה מידי. במקום לקרוע את העיר בלילה, הם נאלצים להיות צמודים לעולל קטן ולענות על כל גחמה שלו. כן, המחויבות שבתחזוק נישואין ובגידול ילדים, עלולה להיות כבדה מידי לצעירים אלו, שיודעים היטב, שבזמן זה יכלו לבלות בנעימים וללא דאגות.

לימודים אבודים - בלא מעט מקרים, נישואים מוקדמים והרחבת המשפחה באים על חשבון לימודים במכללה/באוניברסיטה. ברור, שעם 45 שעות לימודים בשבוע, תתקשו לכלכל את משפחתכם, שלא לדבר על להקדיש לה תשומת לב. אך לימודים גבוהים פותחים בפני צעירים אפשרויות מקצועיות. בנוסף, הם מספקים להם שפע של הזדמנות להכיר חברים חדשים, ליהנות מחיי קמפוס תוססים ועוד. כל תחושת ההחמצה הזו אינה מועילה לחיי הנישואים. בנוסף, אנשים רבים נאלצים להתפשר על משרות סתמיות ובשכר נמוך, מכיוון שאין להם תואר מבית ספר גבוה.

שעמום בין הסדינים - אנשים רבים שהתחתנו בגיל מוקדם, התנסו רק עם הבעל או האישה ומרגישים שיש להם חסכים. הם סקרנים לדעת איך החיים ייראו עם מישהו אחר. אין ספק, כי רומנים מהצד הם אחת הסיבות העיקריות לפנייה אל עורך דין גירושין.

קשיים כלכליים - חבר'ה צעירים בדרך כלל לא צריכים לממן את עצמם והם גרים בבית ההורים. אך כאשר מדובר בזוג נשוי, המגורים הצמודים להורים עלולים להוביל במהירות אל עורך דין גירושים. אחרי הכל, אין הרבה אנשים שישמחו לגור עם חמותם, במיוחד כאשר מדובר בטיפוס שתלטני. זוג צעיר צריך לעמוד במחירי השכירות המטורפים, לשלם ארנונה ולעמוד באלף ואחד קשיים כלכליים.

אימהות בשלב מוקדם מידי
- נשים שמתחתנות בגיל מוקדם מידי נאלצות לעמוד במתח רב, בשל חוסר יכולתן להיכנס להריון. גם ההיריון עצמו מלווה בלחצים רבים, שמשפיעים על הבריאות הנפשית, הפיזית וגם על הזוגיות והנישואין. יתכן שבגיל מאוחר יותר, הן היו באות ממקום בשל יותר, מנוסה ונינוח יותר.

בנוסף, ילדים קטנים עלולים להפריע לאם צעירה להתפתח בקריירה, מכיוון שאינה יכולה להקדיש למשרה את אותן שעות, שרווקה בגילה מקדישה.

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI