דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר סאונה: נא להתנהג בהתאם
סאונה: נא להתנהג בהתאם
אביב יועצים 28/11/12 |  צפיות: 2478

בין אם יש לכם סאונה בבית, הוזמנתם אל מישהו הביתה והסאונה היא שלו או שאתם מבקרים במקום ציבורי – ישנם כללי נימוס שיש להקפיד עליהם במקום הזה. חלק מהכללים הללו הם חלק מכללי הנימוס שקיימים בכל סיטואציה חברתית אבל חלק מהם נוגעים באופן ייחודי למקום הזה. בשורות הבאות לא תמצאו מדריך לנימוסים והליכות אלא רק מספר הערות שכדאי לזכור כשאתם נכנסים לסאונה עם אנשים אחרים.

מקום רגיש

סאונה – בין אם זו סאונה רטובה ובין אם זו סאונה יבשה – היא מקום שונה, לא רגיל, מקום שדורש תשומת לב מיוחדת להתנהגות שלנו. אנחנו לא לבושים במקום הזה והדבר יוצר סיטואציה בעלת רגישויות ברורות. עבור רבים מאיתנו מדובר בחוויה שאיננה שגרתית – האדים, החום התפאורה – והדבר מוסיף על הרגישות של הסיטואציה. דברים שמסייעים לנו בסיטואציות חברתיות רגילות לא באים לעזרתנו במקום הזה – אין לנו את בגדי היום-יום שמאפשרים לנו להתגונן בהרבה נסיבות חברתיות ולכן אנחנו מרגישים פגיעים יותר במקום הזה – והדבר הזה נכון לכל מי שנמצא איתנו בסיטואציה הזו.

לכן חשוב לנהוג בזהירות וברגישות כשאתם בסאונה ולדעת שהמצב איננו פשוט – הוא נחמד, הוא חוויתי, הוא מהנה, אבל הוא גם מצב חברתי שדורש רגישות גבוהה לרגישות של הזולת.

דע עם מי אתה נמצא

כשאנחנו לא לבד בסאונה, עלינו להתאים את ההתנהגות שלנו לאנשים שחולקים איתנו את המקום. התנהגות שמתאימה לחברים קרובים איננה מתאימים למכרים ו/או לאורחים שאינם מכירים אותך היטב. במדיה ואנחנו נמצאים עם זרים – כפי שקורה במרכזי ספא למשל – עלינו לנהוג בנימוס מתאים ולזכור עם מי אנחנו נמצאים. כפי שכבר צוין, המצב החברתי הזה רגיש ולכן חשוב להקפיד שבעתיים על התנהגות מתאימה למצב.

חשוב לזכור שההתנהגות שלנו במקום הזה לא יכולה להסתתר מאחורי מגננות רגילות אם אנחנו עם אורחים עסקיים בסאונה אנחנו יכולים – בגלל חוסר רגישות, גסות שאיננה במקום וכן הלאה – לפגוע קשות ביחסים העסקיים שאנחנו מבקשים לרקום.

מוטב להיזהר מלהצטער

הכלל הזה הוא הכלל שצריך לכוון אותנו בהתנהגות שלנו בסאונה: אם אנחנו לא בטוחים אם משהו מסוים עלול לפגוע הרי שעלינו להימנע ממנו וזהו.

אורח? תתנהג בהתאם

בתור מארחים עוד ניתן לחשוב שהתנהגות לא נאותה מצידנו תיסלח אבל בתור אורחים הרי שעלינו לכבד את המארח ולכבד את הכנסת האורחים  לו.

מארח? אל תנצל את זה

זה שאתה בעל הבית לא אמור להניח לך לנהוג בגסות כלפי האורחים שלך ולנצל את המצב שבו אתה לכאורה בעל הכוח.

אל תהרוס את החוויה

ביקור בסאונה צריך להיות חוויה מהנה ומיוחדת. האנשים שנמצאים איתנו במקום באו ליהנות מהחוויה עצמה והם לא מצפים שאנחנו נשעשע אותם ונגנוב את ההצגה מהחוויה עצמה. אל תנסו להיות מסמר האירוע ואל תפגעו בהנאה של האחרים בהתנהגות שלכם. מוטב להיות בשקט ולא למשוך תשומת לב אל הקיום שלנו: הסאונה היא הכוכבת ואנחנו רק צריכים לשבת, להירגע וליהנות מהחוויה.

***

מוגש בחסות איסמור - איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI