דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים סאונה: כמה טיפים בנושא בטיחות וזהירות
סאונה: כמה טיפים בנושא בטיחות וזהירות
אביב יועצים 24/12/12 |  צפיות: 2678

הרבה מאיתנו כבר ידועים שחוויית הסאונה היא חוויה ששווה לחוות ולו פעם אחת. לא מעטים – כאלה שלא מסתפקים בביקור נדיר ורוצים ליהנות מהחוויה באופן קבוע – דואגים להתקין סאונה בבית. כדי ליהנות באופן מלא מהחוויה חשוב להכיר כמה כללי בטיחות. הקפדה על הכללים הללו תמנע פגיעה בחוויה.

למנוע מפגעים בטיחותיים

כדי להגיע לטמפרטורה הרצויה בחלל של סאונה – בין אם זו סאונה יבשה או סאונה רטובה – יש צורך בחימום רב עוצמה מסוג כלשהו. חשוב לוודא שאלה הם גופי חימום מוגנים שלא ניתן להיפגע מהם. אם יש מתקן עם אבנים שעליהם ניתן לשפוך מים – צריך לוודא שהוא במקום גלוי לעין, מאפשר מרחק ממנו ולא מתיז מים רותחים על חלקי גוף לא מוגנים. לא לשכוח לבדוק את חיבורי החשמל הקיימים ולראות שאין סכנת התחשמלות.

המלצה נוספת היא להקפיד על דלת שנפתחת מבחוץ ומבפנים ללא מכשולים. כמו כן יש להקפיד שלא לנעול את הדלת. הסיבה לכך היא שישנם מקרים של חולשה ואפילו התעלפות בתוך הסאונה כתוצאה מחוסר הכרות עם המקום או מסיבות אחרות. חשוב לאפשר כניסה ויציאה מהסאונה כדי שלא להיחשף זמן רב לתנאים במקום.

פעם ראשונה? תדרוך למתחיל

ככלל, מי שעומד להיכנס בפעם הראשונה לסאונה צריך לקבל הסבר ותדרוך כך שהוא ידע לקראת מה הוא הולך וממה הוא צריך להיזהר. כיוון שלעיתים החום הגבוה והלחות יכולים לגרום להלם למי שלא מצפה לכך. בנוסף, בעיקר בסאונה רטובה, האוויר לח וערפילי חשוב לדעת שהראות לא מושלמת ולהתכונן לכך.

שמור על הניקיון

כמו בכל מקום שיש בו רטיבות, חשוב להקפיד על הניקיון כדי למנוע התפתחות של פטריות ובקטריות. אם אתה הבעלים של הסאונה, עליך מוטלת האחריות שהמקום יהיה נקי – במיוחד אם יש לך אורחים. אורח שאיננו בטוח ברמת ההיגיינה של מקום מסוים מוטב לו להימנע מלהיכנס לשם וכך לא לקחת סיכונים בריאותיים מיותרים.

לשתות מים

סאונה, מעצם מהותה, היא מקום שבו הטמפרטורה גבוהה מאוד. כתוצאה מהחום יש הזעה מרובה, במיוחד כאשר מדובר בסאונה רטובה. החום הגבוה והגברת קצב ההזעה יכולים לגרום להתייבשות מהירה. חשוב מאוד לשתות מים לפני הכניסה לסאונה ואחרי היציאה ממנה כדי למנוע התייבשות.

לא להגזים

ההגזמה מתבטאת בשתי דרכים:

אורך השהות: לא מומלץ לשהות בסאונה יותר מחמש-עשרה דקות בכל פעם. ההמלצה הזו ניתנת כתוצאה ממחקרים שונים שמלמדים ששהות ארוכה יותר עלולה לפגוע בבריאות.

התמכרות: מסתבר שהשהות בסאונה כל כך נעימה (יש תהליך של שחרור אנדורפינים בגוף שיוצר תחושת הנאה ברורה) שיש שמתמכרים לחוויה. כדאי להימנע מביקורים דחופים יתר על המידה.

סובל מבעיות בריאות? התייעץ עם רופא

השהיה בסאונה ממריצה את קצב הלב ואת הזרימה במחזור הדם. היא גם גורמת  לאימוץ הנשימה. בעוד לאנשים בריאים מדובר בתהליכים טובים, למי שסובל ממחלות לב ו/או ריאות מומלץ להימנע מביקור בסאונה. בכל מקרה של ספק ובכל מקרה של בעיות בריאותיות שונות מומלץ מאוד לפנות לרופא ולהתייעץ איתו אם כדאי לשהות בסאונה או לוותר על החוויה, למרבה הצער.

***

מוגש בחסות איסמור - איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI