דף הבית אינטרנט והחיים ברשת מסחר אלקטרוני מסחר באיביי: על מה אנחנו מדברים?
מסחר באיביי: על מה אנחנו מדברים?
אביב יועצים 16/01/13 |  צפיות: 3299

מה זה איביי? הנה כמה שאלות תשובות שאולי יעזרו לכם להבין על מה כולם מדברים.

מה זה איביי?

איביי הוא אתר מכירות פומביות. זהו אתר שבו גולשים מרחבי העולם מציעים למכירה פריטים שונים ומשונים: משרוכי נעליים עד מנועים של ספינות חלל.

מתי זה התחיל?

את האתר הקים בשנת 1995 פייר אומידייאר, מתכנת איראני מארצות הברית שנולד בכלל בצרפת. אחד מהדברים הראשונים שהוא הצליח למכור באיביי (שאז עוד לא נקרא, בעצם, איביי)  היה מציין לייזר שבור – מה שגרם לו להבין את הפוטנציאל הגדול של האתר.

כמה זה גדול האיביי הזה?

בשנת 2011 הועסקו על ידי האתר יותר מ-27,000 עובדים. ההכנסות של האתר התקרבו לעשרים ושבעה מיליארד דולרים והרווח הנקי היה קצת יותר משלושה מיליארד דולר.

איך מוכרים באיביי?

יש שתי שיטות מכירה באתר:

מכירות פומביות – המוצר מוצע במחיר מינימאלי ומי שמציע את הסכום הגבוה ביותר בשעת סגירת המכירה הוא הקונה.

מכירה במחיר קבוע: מוצרים שלהם יש תג מחיר כמו לכל מוצר בחנות רגילה.

ממה האתר מרוויח כל כך הרבה כסף?

כל מי שמבקש למכור מוצר כלשהו משלם ל איביי עמלה קבועה עבור הצעת המוצר למכירה. כמו כן, אחוז מסוים מהמכירה של המוצר הולך לאיביי – המחיר הסופי שאותו מקבל המוכר. ישנם עוד מקורות רווח לאתר: המוכר יכול לשלם תמורת חשיפה גדולה יותר של המוצר שלו, תמורת העלאת תמונות ועוד תוספות שיכולות לשפר את סיכויי המכירה של המוצר ולהעלות את המחיר שלו.

איך יודעים ממי כדאי לקנות?

אחד מהמרכיבים החשובים ביותר של אתר המכירות הפומביות הוא מערכת המשוב שלו. כל קונה יכול בסיום המכירה להשאיר משוב על המוכר ועל המוצר: חוות דעת חיובית או שלילית. כך ניתן לעקוב אחרי המשוב הכולל של המוכרים ולדעת איזה מוכר זכה לאמינות גבוהה בקרב הלקוחות שלו ומאילו מוכרים כדאי להתרחק.

איך נהיים סוחר מצליח באיביי?

עובדים קשה. כמו בכל דבר אין פתרונות קסם ומי שרוצה להצליח במסחר באיביי צריך להשקיע זמן ומחשבה. חשוב מאוד להכיר את הכלים השונים של האתר, להבין איך הוא עובד וכיצד בונים את המוניטין הכול-כך הכרחי להצלחה באתר.

מה אני יכול למכור באיביי?

התשובה הפשוטה היא שכל אחד יכול למכור הכול. במקביל לעליית הפופולאריות של האתר התפתחה מעין תת-תרבות של מכירות מוזרות באיביי. אתם יכולים למצוא סיפורים משעשעים רבים על המוצרים המוזרים שנמכרו באיביי ונדמה שיש אנשים שזהו התפקיד שלהם בחיים – למצוא את הדברים המוזרים ביותר שנמכרו באתר המכירות הפומביות.

אלא שמי שבאמת רוצה להצליח במסחר באיביי לא יכול סתם למכור את כל מה שהוא אסף בבית במשך השנים. חשוב לגלות מה אנשים מחפשים מצד אחד ומה ניתן למכור לאנשים באינטרנט מצד שני. בסופו של דבר, איביי הוא כלי – מעין כיכר שוק מודרנית שבה משוטטים לקוחות מכל רחבי העולם. כל אחד מהם הוא לקוח פוטנציאלי אבל זה לא אומר שכל אחד מהם הוא אוטומטית לקוח שלך.

***

מוגש בחסות hoplaebay - מקפיצים אותך באינטרנט. על מה שרצית לדעת על מסחר רווחי באיביי במקום אחד. בואו לבקר!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI