דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין וחרטות - חלק א'
גירושין וחרטות - חלק א'
אביב יועצים 18/03/13 |  צפיות: 3063

גירושין הם סיטואציה קשה, שמלווה בהרבה מאוד רגשות סותרים. בין כל התחושות של זעם, תיעוב ותסכול, יש גם הרבה חרטה על כך שדברים לא התנהלו אחרת. אולי אם הייתם עושים דברים בצורה שונה עדיין הייתם נשואים, או שלפחות היה לכם קל יותר להתמודד עם נושא הגירושין.

לפניכם כמה מהחרטות השכיחות ביותר המאפיינות גירושין:

לוותר על קריירה - אפילו היום, בעידן ה"שוויון", לא מעט נשים מוותרות על קריירה לטובת גידול הילדים וכרכור אחר הבעל. הן שמות את עצמן במקום האחרון, אחרי הבעל והילדים. הן הורגות את עצמן בניסיון להיות סופר-וומן, להחזיק בית מתוקתק ונקי למופת עם מקרר שתמיד מלא, בישול ארוחה חמה כל יום, הכנת סנדוויצ'ים לילדים וחולצה מגוהצת לבעל בבוקר. מה הפלא שבסוף הן מתמוטטות ופונות אל עורך דין גירושים. לרוע המזל, קשה להן לחזור לשוק העבודה התחרותי, במיוחד במציאות הגרוטסקית שבה אישה בת 40 כבר נחשבת ל"מבוגרת".

לוותר על חיי משפחה לטובת קריירה
- גם הקיצוניות השנייה שכיחה למדי: נשים וגברים שהקריבו את חיי המשפחה והזוגיות על מזבח הקריירה. וורקהוליות בהחלט עלולה להביא את הנישואים אל עו"ד גירושין. אנשים שוקעים בעבודה עד מעל הראש ושמים הכל בצד. אבל להזנחה של בן/בת הזוג והיעדר זמן משותף עם הילדים יש מחיר כבד. האם הוא שווה את הקריירה המפוארת שטיפחתם? לא בטוח.  

להתחתן עם האדם הלא נכון או מהסיבות הלא נכונות - נוחיות כלכלית, לחץ חברתי, גיל מבוגר, רצון לעשות ולגדל ילדים, הן רק חלק מהסיבות שדוחפות אנשים להתחתן, למרות שהם בכלל לא מאוהבים בצד השני.

לבגוד - בגידות הן אחת הסיבות השכיחות לכך שנישואים מסתיימים אצל עורך דין גירושין. לפעמים, כשהרומן החדש לא עולה יפה, אי אפשר שלא לתהות: איך יכולתם להקריב את הנישואין עבור אדם כזה?

להישאר בנישואים אומללים בשביל הילדים - לשני בני הזוג אין ספק כי הנישואים צריכים להסתיים ויש לפנות אל עורך דין גירושין. למרות זאת הם ממשיכים להישאר יחד לטובת הילדים. אך כשהילדים גדלים ופורחים מהקן, טסים להודו לחצי שנה או שוכרים דירה והולכים ללמוד באוניברסיטה, הבית מתרוקן וההצגה מתפרקת. כבר אי אפשר לברוח מהאמת: ממש לא נעים לגור עם אדם זר תחת קורת גג אחת.  

לא להיות מעורבים כלכלית - לנשים רבות אין שמץ של מושג מה קורה בחשבון העו"ש שלהן. הן מוצאות עצמן חסרות אונים כשהן גרושות ונאלצות להתמודד כלכלית עם המצב הפיננסי החדש, שלא לדבר על עלויות עבור עו"ד גירושין.
***
המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI