דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר טיפול בגלי הלם: איך מקלים על כאבי רגליים וכאבי גב?
טיפול בגלי הלם: איך מקלים על כאבי רגליים וכאבי גב?
אביב יועצים 28/03/13 |  צפיות: 2916

כאבי גב וכאבי רגליים (דורבן בעקב) הם תלונה שכיחה למדי. מה אפשר לעשות כדי להקל על הכאבים בבית? לפניכם כמה דרכים להקל זמנית על הכאבים. הן אמנם לא אפקטיביות כמו טיפול בגלי הלם, אך עדיין עדיפות על כלום.

כאבי רגליים:
נעליים אורטופדיות ומדרסים - כשאתן סובלות מכאבי רגליים, הדבר האחרון שאתן צריכות לעשות הוא לנעול נעלי עקב. נעליים אלו רק יחמירו את הכאבים. עדיף לנעול נעליים אורטופדיות ונוחות עם מדרסים מיוחדות עבור דורבן. את המדרסים אפשר לרכוש בחנויות אורטופדיים או במרכזי טיפול של גלי הלם.

מנוחה - הרשו לעצמכם לנוח מידי פעם, לשכב על הגב ולהרים את הרגליים למעלה. בנוסף, מאוד חשוב שתנסו שלא לעמוד זמן רב על הרגליים. עמידה ממושכת מגבירה את הכאבים ואת העומס על השרירים שלכם. אם אתם מחפשים עבודה - הימנעו מעבודות שמצריכות עמידה רבה ללא תזוזה.

מצד שני, גם ישיבה מרובה לא ממש אידיאלית עבור דורבן בעקב. אם אתם עובדים בעבודה משרדית, עדיף שלא תשבו ברגליים משולבות. בכל שעה קומו על הרגליים, לכו והסתובבו. כך זרימת הדם ברגליים תתחדש.

לבוש אוורירי - עדיף להימנע ממכנסיים הדוקות וחונקות, שרק עוצרים את זרימת הדם עוד יותר. גם גרביים הדוקות מידי עלולות להזיק. הן עוצרות את זרימת הדם שלכם. כך גם תחתונים הדוקים וגרביונים חונקים. לבשו בגדים מאווררים ורחבים מהמותן ולמטה.

שנו עם רגליים למעלה - כשאתם הולכים לישון, מקמו את הרגליים על חפץ גבוה יותר, כך שהן תהיינה למעלה. במשך היום, הרימו את הרגליים לעיתים תכופות, כך שהן תהיינה לפחות באותו גובה של הירכיים. כך לגופכם יהיה קל יותר להזרים דם לרגליים.

התפנקו במסאז' - מסאז' לרגליים יפחית משמעותית את הכאבים. תוכלו גם לעסות את כפות רגליכם בעצמכם, אם לא נעים לכם לבקש מאדם אחר. שכבו על הגב כשהרגליים כפופות למחצה. החזיקו את כף הרגל ועסו אותה בתנועות מעגליות מהבסיס ועד החלק העליון.

איך מקלים על כאבי גב בבית:
בפעמים רבות, כאבי גב נגרמים בגלל עבודה ממושכת. לפניכם כמה טיפים להקלה על כאבים:

לכו לישון על הצד - כדאי לישון על הצד ולא על הגב. שכיבה על הגב מפעילה עליו לחץ.

מנוחה - קחו כמה ימי מחלה מהעבודה ונוחו. כמובן, אל תרבצו במיטה כל היום, אלא המשיכו לזוז כדי לשמור על זרימת דם תקינה.

שנו את סביבת העבודה שלכם - החליפו את הכיסא שלכם לנוח יותר, ארגונומי, שמעניק תמיכה ויציבות לגב.

השתמשו בכרית חום - כריות אלו ניתנות לרכישה בחנויות הפארמים. מחממים אותן במיקרוגל ומניחים על האזור הכואב.  החום משפר את זרימת הדם.
התאמנו - חזקו ועבדו גם על שרירי הרגליים שלכם. ככל שהשרירים יתחזקו, הרגליים יוכלו לתמוך בגב שלכם טוב יותר. כמובן, מאוד חשוב להתייעץ עם הרופא שלכם, כדי לא להסב נזק לגב שלכם.

התכופפו בחוכמה - אל תכופפו את הגב. רדו למטה עם הברכיים.

בכל מקרה - שיטות אלו זמניות בהחלט וכדאי לחפש פתרון רציני יותר כמו טיפול בגלי הלם או  פיזיותרפיה.

***

מוגש בחסות טיפול בגלי הלם - הטיפול בגלי הלם הינו טיפול חדשני, מוכח מדעית ואפקטיבי ביותר, אך עם זאת הוא חייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע. הטיפולים מתקיימים "במרפאת מומחים משולבת" המתמחה בכאב ומאגדת בתוכה את מיטב הרופאים המומחים בצפון הארץ, ביניהם אורתופדים מומחים, נוירולוגים, כירופרקטים ועוד מטפלים רבים ושונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI