דף הבית רפואה ובריאות רפואה שיתוק מוחין: הטיפול בילד החולה
שיתוק מוחין: הטיפול בילד החולה
אביב יועצים 08/04/13 |  צפיות: 3147

פרופסור ויליאם אולסר גילה בשנת 1888 את שיתוק המוחין. שיתוק מוחין זהו מכלול של הפרעות ניורולוגיות הגורמות לנכות וקושי בתפקודים המוטורים השונים ברמת קושי שונה.

הנכות נגרמת כתוצאה מפגיעה במוח, בין אם היא התרחשה במהלך הלידה או בזמן הקצר שלאחריה. למרות מחקרים רבים שנעשו בעולם, עד היום לא נמצאה תרופה לשיתוק המוחין וילד שחולה במחלה ישא אותה עימו עד לסוף חייו.

הטיפול בילד החולה בשיתוק מוחין איננו טיפול קל. כפי שציינו קודם, ילד החולה במחלה יהיה בעל נכות בדרגת קושי שונה החל מנכות ביד אחת או רגל אחת ועד לשיתוק בכל הגפיים העליונות והתחתונות, והם יסבלו לרוב גם מבעיות ראיה, שמיעה או דיבור. יחד עם השיתוק מתלווים למחלה עוד סימפטומים נוספים כמו בעיות בשיווי משקל של הילד, בעיות בקוארדינציה, התקפי אפילפסיה, בעיות במערכת הנשימה ועוד.

ילד החולה במחלת שיתוק מוחין מצריך טיפול במספר מסגרות שונות ומעבר לטיפול הרפואי המקצועי כמו רופא ילדים, רופא עיניים, רופא שיניים ועוד, יזדקק הילד לטיפול תומך נוסף  על ידי אנשי מקצוע כגון פיזיוטרפיסטים, קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק. הטיפול הזה יתייחס לכל הצרכים של הילד ושל משפחתו כגון הצרכים החברתיים, הפיזים, הרגשיים והחברתיים. לאנשי המקצוע שיטפלו בילד יש מספר גישות שונות לטיפול בו וכל אחד מהם יבחר ככל הנראה בגישה המתאימה לילד ביותר.

מאחר ותחומים אלה אינם תחומים המוכרים לכל אדם, נכיר את תחומי הטיפול של אנשי המקצוע שדברנו עליהם קודם:

ריפוי בעיסוק: תחום הטיפול של המרפא בעיסוק יתמקד בטיפול בתחומים הבאים:

1. פיתוח מיומנות סביבתית: המרפא בעיסוק יטפל בשיפור יכולת המשחק של הילד, טיפוח תחביבים ודברים נוספים אותם הילד אוהב לעשות.

2. פיתוח מיומנות תפקודית: המרפא בעיסוק יפתח מיומנויות יומיומיות כגון היכולת להתלבש, להסתרק, להתקלח, לאכול, לשתות ועוד.

3. פיתוח מיומנות לקידום הילד: המרפא בעיסוק יפתח מיומנויות חשיבה שיכולות לקדם את יכולת הלימוד של הילד תוך עזרה ותמיכה בפתרון בעיות.

פיזיותרפיה: תחום הטיפול של הפיזיותרפיסט יתמקד בשיקום ושיפור התפקוד בחיי היומיום של הילד על מנת לפתח אצלו עצמאות תפקודית מקסימלית, כל זאת כמובן בהתאם לגילו ולרמת המוגבלות שלו ולכן הטיפול בו יתמקד בשלוש מערכות בגוף: מערכת העצבים, השרירים והשלד.

קלינאי תקשורת: תפקידו של קלינאי התקשורת הוא לטפל ולהתמודד עם בעיות התקשורת אצל המטופל, לכן אצל ילד החולה בשיתוק מוחין ראשית יהיה על הקלינאי צורך לזהות את הלקות הקיימת ואז יוכל להתחיל ולטפל בתשורת המילולית של הילד. הקלינאי ינסה לפתח את יכולת הגיית המילים בצורה הטובה ביותר שניתן על מנת שהילד יובן ככל האפשר לסביבה.

לסיכום, שיתוק מוחין זוהי מחלה המצריכה טיפול אינטנסיבי הן מבחינת המשפחה והן מבחינת הגופים התומכים הסובבים אותה. חשוב לדעת כי ישנו טיפול מקל למחלה על מנת להפוך את חיי הילד ומשפחתו לחיים קלים יותר.

***

מוגש בחסות ביונס - החופש לנוע. המערכות המתקדמות בעולם לשיקום התנועה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI