דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין בהריון
גירושין בהריון
אביב יועצים 14/04/13 |  צפיות: 3161

הריון הוא ללא ספק בשורה משמחת לזוגות נשואים. מצד שני הוא עלול להגיע בעיתוי בעייתי למדי: בדיוק כשהנישואים שלכם מתחילים להתפרק ואתם מתחילים לפזול אל עו"ד גירושין. במאמר זה ננסה להבין מה עובר על הבעל ועל האישה, כל אחד מנקודת מבטו שלו.

מנקודת מבטו של הבעל
אתה הבעל נאלץ להתמודד עם שתי עובדות: האחת, שאשתך בהריון. השנייה, שאתה לא יכול לסבול אותה ומיום ליום היא דומה יותר לאמא שלה.

עם הזמן, העניינים ביניכם מחמירים ונהיים גרועים יותר ויותר. ההורמונים שלה משתוללים והיא בוכה וצועקת מכל שטות. גם אתה לא יכול שלא להתעצבן כשהיא הופכת לאובססיבית בנושא העובר ומתחילה כבר בחודש שני את השיחות על "קקי-פיפי-חיתולים-עגלות."

אבל עם כל התסכול והעצבים, כדאי לחכות לפני שאתה רץ אל עורך דין גירושין. מדוע? מפני שיתכן שאשתך מתנהגת בצורה בלתי נסבלת בגלל ההורמונים שמשגעים אותה (ולא, אסור לך להגיד לה שהיא מושפעת מהורמונים של הריון). אולי גם תחשוב רגע על התינוק שעומד להיוולד? מה הוא אשם? לא כדאי לתת עוד צ'אנס לפני שממהרים לפרק את החבילה? שלישית, תמיד כדאי לשקול את המצב הכלכלי שלך. אם הוא עגום במיוחד, יתכן שהדבר האחרון שאתה צריך, בנוסף להוצאות העו"ש החונקות, הוא תשלום חודשי של דמי מזונות.

מנקודת מבטו של האישה
לפני שאת ממהרת לחרוץ את גורל נישואייך, חשוב שתדעי שאת מושפעת מהורמונים רבים ויתכן שאינך בשלה כרגע להחלטה רצינית על גורל נישואייך.

מצד שני יתכן שתהיי חייבת להתרחק לזמן מה מבעלך. שאלי את עצמך את השאלות הבאות: האם הנוכחות שלו מכניסה אותך לסטרס ולקריזות רציניות? אם כן, המתח הזה עלול להזיק לך ולעובר ויתכן שעדיף לקחת "טיים-אאוט" של שבוע שבועיים, לראות איך ההפוגה משפיעה על היחסים שלכם. כך תוכלי לדעת האם את מתגעגעת אליו או שמחה שלא לראות את הפרצוף המאוס שלו.

בנוסף, עד כמה שהאפשרות של גירושין יכולה לקרוץ לך, עלייך לזכור כי הם  כרוכים בהוצאות כלכליות, שכירת עורך דין גירושים וכו'. גם לגדל את התינוק בכוחות עצמך יצריך ממך כוחות נפשיים רבים וכמובן משאבים כלכליים. האם את חושבת שתוכלי להיות אם חד הורית? האם יש מסביבך רשת ביטחון של אנשים אוהבים ותומכים, שיעזרו לך לגדל את התינוק?  האם מבחינה כלכלית תוכלי לחיות ולהסתדר עם משכורת אחת בלבד?

את כל השאלות האלו עלייך לשאול את עצמך לפני שאת ממהרת להתגרש, שכן יש מצבים בחיים, שמהם קשה מאוד לחזור אחורה.

***

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI