דף הבית בית משפחה וזוגיות בית משפחה וזוגיות - אחר גירושין: פיצויים על נישואים אומללים
גירושין: פיצויים על נישואים אומללים
אביב יועצים 14/04/13 |  צפיות: 3266

נישואים כושלים הם מצב טראומתי ומכאיב. לא קל לקבל בשלוות נפש את העובדה, שבזבזתם (ועודכם מבזבזים) את שנות צעירותכם היפות והרעננות על האדם-הלא-נכון. מה גם שלעיתים, פירוק החבילה באמצעות עו"ד גירושין הוא פשוט לא ריאלי בשל סיבות כלכליות, היעדר אומץ וכוח נפשי ועוד.  

כדי לברוח מנישואים מעיקים, אנשים נוטים להטביע עצמם במגוון הרגלים שונים ומשונים, שנועדו לפצות על תחושת חוסר האונים שהם מרגישים:

שופינג משולח רסן - שופינג הוא אידיאלי לנשים שמרגישות דחויות ע"י בעליהן. כשאת עצובה וממורמרת בגלל בעלך, את מפצה את עצמך ורוכשת איזו שמלה יפה/זוג מכנסיים, שגורמים לך להרגיש "פגז". הבגדים היפים עושים בקלות את מה שבעלך האטום לא הצליח לעשות: לגרום לך לחוש נשית, נחשקת ומהממת. מה הפלא שנשים רבות חושבות, ששופינג הוא התרופה הטובה ביותר לדיכאון, אפילו יותר מפסיכולוג. (אם כי זו הוצאה שמתווספת על העלות של עורך דין גירושין...)

הרגלי אכילה פרועים - לעיתים, התחושה של להרגיש דחוי ולא רצוי ע"י הבעל/האישה מתבטאת בבליסה חסרת מעצורים. כמובן, אנחנו לא מדברים כאן על אכילה שקולה של ירקות חתוכים וטריים, אלא על מרתון של גלידות-פיצות-עוגות-עוגיות-חטיפים-המבורגרים, תוך צפייה בתוכניות ריאליטי, שהן ג'אנק בפני עצמו.כן, התאמה מושלמת. ההיגיון שמאחורי טחינת זבל עתיר שומן הוא פשוט: "גם כך הבעל/האישה לא מעוניין/ת בי, אז מה יש להפסיד אם אני אעלה 5/10/20 קילו ואזניח את גופי?"

הבעיה היא שמדובר במעגל שקשה לצאת ממנו. פחמימות ריקות (שמצויות בשפע בסוכרים וממתקים) מעלות את האדרנלין ואת מצב-הרוח למשך עשרים דקות תמימות. לאחר מכן רמת הסוכר בדם צונחת, הדיכאון ותחושת הרעב מתחדשים במלוא עוצמתם ומובילים להתנפלות מחודשת על המקרר.

בגידות - בעל עלול למצוא מפלט מנישואים אומללים ע"י תחזוק רומן מהצד עם בחורה צעירה עם חיוך מתוק ועיניים מעריצות. היא לעולם לא מביטה בו בביקורתיות. היא הפיצוי המושלם לאשתו החוקית והחמוצה שתמיד זועפת (שהוא לא זרק זבל/שטף כלים/אסף את הילדים מהגן וכו'). למאהבת, לעומת זאת, אין שום בקשות "מעיקות" כאלו. הרומן כמובן נשמר בדיסקרטיות כדי למנוע מהאישה החוקית לפנות ברוב זעמה אל עורך דין גירושין. בניגוד למה שמקובל לחשוב, לא רק בעלים בוגדים. גם נשים "חוטאות" ברומנים. כאשר הייאוש מהנישואים הולך וגדל - העיניים מתחילות לפזול לצדדים ולחפש מועמדים.

בגידות הן סיטואציה שכיחה מאוד ואחת הסיבות העיקריות לכך, שידיו של כל עורך דין גירושים מלאות עבודה.

אלכוהול/סיגריות - כל אדם מתמודד עם עצבים בדרך אחרת. ישנם כאלו שמגיעים לשלווה פנימית ע"י מדיטציה, יוגה וכו'. אחרים פונים לסמים, מרוקנים כוסות וודקה או מתנפלים על קופסת סיגריות.

***

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI