דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים האפשרות לשינוי
האפשרות לשינוי
יעקב אלבז 19/07/13 |  צפיות: 3381

כמה פעמים הגעתם למבוי סתום בחיים שלכם בהבנה אחת ברורה שאתם זקוקים למשהו מרענן שיגרום לכם שוב לקום בבוקר עם חיוך? אני מאמין שכולנו הגענו למצב הזה שבו עד כמה שמנסים, קשה לנו למצוא את עצמנו אם זה מבחינה זוגית, הגשמה עצמית, קריירה לא מספקת ועוד. הבעיה הכי גדולה היא שרוב האנשים לא עושים שינוי מהותי בחיים שלהם כי קשה להם לצאת מאזור הנוחות, ולמרות שהוא סוגר ומעיק כל כך הם מעדיפים להישאר בתחום המוכר והידוע מאשר לחפש הרפתקאות חדשות. כאן בעצם נכנסת לתמונה האומללות שמלווה אותם מהבוקר שבו הם קמים עד הלילה, והרבה פעמים שאנשים לא מאושרים אז הם בוגדים מהצד, מהמרים ומחפשים כל מני ריגושים חדשים שימלאי להם את החלל שנוצר.

במשך יותר מ40 שנים נתתי את עצמי לחברות, מפעלים, קבלנים והרבה מנהלים קפריזיונירים שחשבו שאם אני עובד אצלם אז אני חב להם את חיי. כשהוצאתי תעודה של חשמלאי מוסמך, ממש לאחר סיום השרות הצבאי, פתיחת עסק היה דבר מסוכן ולא ברור. כמובן שלא היו סביבי אנשים שעשו את זה, ולא גוגל שידריך אותי כיצד עושים זאת נכון. בשלב מסוים בחיי הרגשתי כיצד החוסר הגשמה עצמית ממלא את חיי, האומללות החלה להראות את אותותיה ולא מצאתי את עצמי בתחום שכה אהבתי מלכתחילה. פה הבנתי שאני חייב שינוי מקצועי מהיר.

אז בגיל 62, לאחר לבטים לא קלים כשאי עומד מעל המקפצה לוא בטוח אם כדאי לצלול למים העמוקים, קיבלתי דחיפה קטנה מבני משפחתי והקמתי עסק של חשמלאים בבאר שבע. לא ידעתי בדיוק לאן אני נכנס אבל לאט לאט התמונה התבהרה והתחלתי לשחות במים. הכי מצחיק שאנחנו פוחדים ממה שאנחנו לא מכירים אך ברגע שאנחנו עושים אותו בדיעבד רואים שהשד לא נורא בכלל. בהתחלה הרגשתי קצת חרטה על כך שלא עשיתי את המהלך הזה כמה שנים קודם לכן אבל מיד לאחר מכן התמלאתי בהנאה לתקן תקלות, לאבחן ולהתקין מוצרי חשמל שונים בבתים של אנשים. אין על ההרגשה הזאת שאני בוס לעצמי. במידה ועבודה לא נראית לי אין לי צורך לתת דין וחשבון למישהו מעליי. רק לעצמי וללקוח כמובן.

נכון שלהיות חשמלאי בבאר שבע מביא עימו הרבה תחרות אך אני לא חושש. אחרי שיצאתי לעולם העצמאים אני אוהב להתמודד עם האתגרים שניצבים ממולי והכי חשוב להרגיש שאני חי ללא חרטות. עובד נטו בשביל החשבון בנק שלי, בשביל ההגשמה העצמית שלי. בשבילי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעקב אלבז


 


מאמרים נוספים מאת יעקב אלבז
 
מיקוד או פיזור
כל בעל עסק מצליח שואל את עצמו כיצד כדאי לו להתרחב והם העדיפות היא להתפזר לתחומים שונים או להישאר מאסטר בתחומו. יש פתגם יפה שאומר שעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות.

שם העסק- כמה הוא חשוב
07/11/13 | מיתוג
כשאנשים שואלים אותי מדוע בחרתי לקרוא לשם העסק שלי דווקא בשם הזה, אני מסביר להם כמה זה חשוב לקרוא לעסק שלכם בשם קליט ויותר מזה, אמין.

האשליה
מדי פעם אנחנו נותנים לדמיון להשתלט עלינו ומתאהבים באשליה שמוכרים לנו. כשמדובר בעסקים זה יכול להיגמר בחור בכיס ואובדן הביטחון.

מהי הצלחה
הראייה שלי לגבי הצלחה התחדדה מאוד בשנים האחרונות. מאז שפתחתי עסק, אני חש תחושה של סיפוק עצמי גדול והוא גורם לי להרגיש מוצלח. אז מהי הצלחה בעיניכם?

פרסום באינטרנט
הקדמה, החדשנות והשוני של הפרסום של פעם בהשוואה להיום. כיצד עצמאים מתמודדים איתו ולוקחים אותו כמה שלבים קדימה.

חשמלאי בבאר שבע
יותר מדי פעמים יצא לי לשמוע מאנשים את משנתם, בה הם אמרו לי שלא אעז לפתוח עסק בתור חשמלאי בבאר שבע. המזל הגדול שלי הוא שלא הקשבתי להם.

משא ומתן כהלכה
הישראלי הממוצע הוא לקוח קשה שמרגיש שמגיע לו מקסימום שרות במינימום כסף. כיצד מתמודדים איתו ואיך גורמים לו להיות מרוצה?

האפשרות לשינוי
בני האדם חוששים מהלא נודע. חונכנו ללכת על הבטוח והודאי. האם זה נכון? כמה מזה מתאים למאה ה21? אני מאמין שלא הרבה.

דילמת האדם בעולם המערבי
כיום, כששום דבר לא בטוח בתחום הכלכלי, כשמדינות אירופאיות כמו ספרד ויוון שוקעות לבוץ של חוסר וודאות ומחזיקות במספר שיא של 27% אבטלה, כשאצלנו בארץ הכלכלה יחסית יציבה אך שוחקת את מעמד הביניים עד אין סוף האדם צריך לשאול את עצמו האם כדאי לו לפתוח עסק עצמאי או להישאר ב"אזור הבטוח" של השכירים.

אמינות ויושרה כנכס
מהו הנכס הכי גדול של עצמאים ואיך הוא יכול להשפיע על המשך עבודתם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI