דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים מיקוד או פיזור
מיקוד או פיזור
יעקב אלבז 11/11/13 |  צפיות: 3649

לעיתים קרובות הייתי שואל את עצמי האם אני מגביל את עצמי לתחום אחד בתיקוני חשמל והאם כדאי לי להתרחב למקומות שאני פחות מכיר והם לא באזור הוחות שלי. לאדם עצמאי יש נטייה להתפזר לכמה תחומים ואני כחשמלאי בבאר שבע, התעסקתי בתחום תיקוני תקלות חשמל כבר שנים אך לא רציתי להיכנס לתחום התשתיות. מה שזה אומר בעצם זה לקחת פרוייקט ממהנדס חשמל, לראות את תכניות הביצוע שלו, לבחון אותן מקרוב ולתפקד כקבלן ולבצע את העבודה. עכשיו מצד אחד יש בזה הרבה יותר כסף מתחום התקלות הקטנות שאנשים קוראים לי, אך מאידך הכאב ראש בתכנון עלול להיות עצום.

מה שעשיתי זה לשבת מול מחברת ולכתוב יתרונות מול חסרונוץ, שלדעתי אני תמיד מוצא בזה פתרון יעיל לדילמות שעולות במהלך החיים. אז למה לא בעצם? כי אני חשבתי להקים עסק קטן שרק אני עובד בו ומקסימום עוד עובד אחד, לא חיפשתי להתעשר מהעסק ולהתחיל להעסיק עובדים זה הדבר האחרון שרציתי לעשות. סיבה נוספת היא התעסקות עם ספקים חיצוניים כמו קבלני חשמל, מהנדסים ובעלי בתים קפריזיונרים שמחפשים פרפקציוניזם מוגזם בעבודה. סיבה אחרונה חביבה היא השוטף פלוס שישים. ככה שאם אני עושה עבודה היום, רק בעוד חודשיים במקרה הטוב אראה את הכסף בחשבון בנק. לא לשם זה נכנסתי לעסק.

היתרונות הם בראש ובראשונה הכסף הגדול שקיים בתחום, בנוסף לכך שאין כמות גדולה של חשמלאים בבאר שבע שמתעסקים בו כך שיש מקום להרוויח כסף נראה מהעבודות. עוד יתרון שקיים הוא הרחבה מהאזור נוחות האישי שלי וניסיון לעשות משהו שעוד לא עשיתי עד כה. הרי זה ידוע שלזוז מעט מהיכן שאני נמצא יכול להביא אותי לגבהים אישיים חדשים. פרוייקטים כאלה יכולים לקחת לא מעט זמן וזה אומר שאהיה עסוק וזה מה שאני אוהב.

בסופו של דבר ישבתי והחלטתי שעדיף לי להישאר בתחום תיקוני התקלות הקלות ולא להתפזר לכל עבר כי מבלי לשים לב אני עלול להתפזר לעוד תחומים שאני לא מבין בהם והדרך ליפול לא תהיה ארוכה. אז יעקב החשמלאי נשאר עסק לתיקון תקלות חשמל מיידיות, התקנות רגילות ומיוחדות אך לא מעבר לזה. אז העצה שלי היא להתמקד במשהו אחד ובמקסימום כשיהיה לי משעמם, אקח עוד צעד אל הלא נודע ואתרחב לתחומים אחרים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעקב אלבז


 


מאמרים נוספים מאת יעקב אלבז
 
מיקוד או פיזור
כל בעל עסק מצליח שואל את עצמו כיצד כדאי לו להתרחב והם העדיפות היא להתפזר לתחומים שונים או להישאר מאסטר בתחומו. יש פתגם יפה שאומר שעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות.

שם העסק- כמה הוא חשוב
07/11/13 | מיתוג
כשאנשים שואלים אותי מדוע בחרתי לקרוא לשם העסק שלי דווקא בשם הזה, אני מסביר להם כמה זה חשוב לקרוא לעסק שלכם בשם קליט ויותר מזה, אמין.

האשליה
מדי פעם אנחנו נותנים לדמיון להשתלט עלינו ומתאהבים באשליה שמוכרים לנו. כשמדובר בעסקים זה יכול להיגמר בחור בכיס ואובדן הביטחון.

מהי הצלחה
הראייה שלי לגבי הצלחה התחדדה מאוד בשנים האחרונות. מאז שפתחתי עסק, אני חש תחושה של סיפוק עצמי גדול והוא גורם לי להרגיש מוצלח. אז מהי הצלחה בעיניכם?

פרסום באינטרנט
הקדמה, החדשנות והשוני של הפרסום של פעם בהשוואה להיום. כיצד עצמאים מתמודדים איתו ולוקחים אותו כמה שלבים קדימה.

חשמלאי בבאר שבע
יותר מדי פעמים יצא לי לשמוע מאנשים את משנתם, בה הם אמרו לי שלא אעז לפתוח עסק בתור חשמלאי בבאר שבע. המזל הגדול שלי הוא שלא הקשבתי להם.

משא ומתן כהלכה
הישראלי הממוצע הוא לקוח קשה שמרגיש שמגיע לו מקסימום שרות במינימום כסף. כיצד מתמודדים איתו ואיך גורמים לו להיות מרוצה?

האפשרות לשינוי
בני האדם חוששים מהלא נודע. חונכנו ללכת על הבטוח והודאי. האם זה נכון? כמה מזה מתאים למאה ה21? אני מאמין שלא הרבה.

דילמת האדם בעולם המערבי
כיום, כששום דבר לא בטוח בתחום הכלכלי, כשמדינות אירופאיות כמו ספרד ויוון שוקעות לבוץ של חוסר וודאות ומחזיקות במספר שיא של 27% אבטלה, כשאצלנו בארץ הכלכלה יחסית יציבה אך שוחקת את מעמד הביניים עד אין סוף האדם צריך לשאול את עצמו האם כדאי לו לפתוח עסק עצמאי או להישאר ב"אזור הבטוח" של השכירים.

אמינות ויושרה כנכס
מהו הנכס הכי גדול של עצמאים ואיך הוא יכול להשפיע על המשך עבודתם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI