דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים האשליה
האשליה
יעקב אלבז 07/11/13 |  צפיות: 3405

הרבה אנשים לא מצליחים להבין למה העסק שלהם לא מצליח להתרומם מעלה ומדשדש. לפעמים זה עוד יותר גרוע כשהם לא יכולים לגמור את החודש בגלל העסק הכושל. ניקח לדוגמה את ניסים שם בדוי, שלקח זיכיון על מכונות אספרסו משווקות במשרדים. ניסים קיבל לכאורה הצעה שתשנה את חייו: קנה 20 מכונות אספרסו, שווק אותם ללא בעיות לאזור תעשייה גדול, תמלא להם קפסולות בכל שבוע וכל מה שנשאר לך זה לשבת רגע על רגל על הספה החדשה מעור איטלקי ולספור את הכסף. נשמע חלומי לא? אז זהו שלא. מה שניסים לא שאל בגלל הרצון המסמא להתעשר, היה למה האדם שמוכר לו את מכרה הזהב הזה לא עושה זאת בעצמו ומתעשר? הוא עד כדי כך נדיב?

זוהי רק דוגמה אחת קטנה עלינו, הישראלים, שמחפשים כל צ'אנס קטן כדי לצאת מהבינוניות ולהגיע לאלפיון העליון, להפוך לנובוריש ואם אפשר בעבודה קלה ומהירה כמובן. ברגע שאנחנו מסונוורים מהמטרה המוזהבת אנחנו מתאהבים באשליה שלא קיימת וכך איבוד האחיזה בעסק עצמו הופך מוחשי ומסוכן יותר. כך אנו יכולים ליפול לתרמיות מכל מיני סוגים.

דוגמה יותר טובה היא שיטת הפרמידה או בשמה היפה יותר- שיווק רשתי. למי שלא מכיר שיטה זו דוגלת בחבר מביא חבר. יותר נכון חבר מפיל חבר. ברגע שמישהו נכנס פנימה, על מנת למזער נזקים הוא חייב להכניס חברים שלו בשביל לקבל עליהם רווחים ולא להישאר בלי התחתונים. מישהו חכם אמר פעם: "אם זה נראה, מרגיש ונשמע טוב מדי, כנראה שזה לא אמיתי".

כשהקמתי עסק כחשמלאי בבאר שבע, ניסיתי לא להסתנוור מהכסף ולשאול את עצמי האם אני מתאים להיות עצמאי. בדקתי פעם אחר פעם תוך ניסיון להתעלם מהאמוציות הכספיות שכרוכות בכך.

רק לאחר שהקמתי תכנית פעולה מפורטת ובדקתי כמה באמת חשמלאים בבאר שבע מרוויחים, רק אז פתחתי את העסק. נכון, גם אני אדם כמו כולם אך יחד עם זאת אני יודע שאם לא אזהר ואפעיל את המוח, אסיים גם אני בדיוק כמו ניסים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעקב אלבז


 


מאמרים נוספים מאת יעקב אלבז
 
מיקוד או פיזור
כל בעל עסק מצליח שואל את עצמו כיצד כדאי לו להתרחב והם העדיפות היא להתפזר לתחומים שונים או להישאר מאסטר בתחומו. יש פתגם יפה שאומר שעדיף להיות ראש לשועלים מאשר זנב לאריות.

שם העסק- כמה הוא חשוב
07/11/13 | מיתוג
כשאנשים שואלים אותי מדוע בחרתי לקרוא לשם העסק שלי דווקא בשם הזה, אני מסביר להם כמה זה חשוב לקרוא לעסק שלכם בשם קליט ויותר מזה, אמין.

האשליה
מדי פעם אנחנו נותנים לדמיון להשתלט עלינו ומתאהבים באשליה שמוכרים לנו. כשמדובר בעסקים זה יכול להיגמר בחור בכיס ואובדן הביטחון.

מהי הצלחה
הראייה שלי לגבי הצלחה התחדדה מאוד בשנים האחרונות. מאז שפתחתי עסק, אני חש תחושה של סיפוק עצמי גדול והוא גורם לי להרגיש מוצלח. אז מהי הצלחה בעיניכם?

פרסום באינטרנט
הקדמה, החדשנות והשוני של הפרסום של פעם בהשוואה להיום. כיצד עצמאים מתמודדים איתו ולוקחים אותו כמה שלבים קדימה.

חשמלאי בבאר שבע
יותר מדי פעמים יצא לי לשמוע מאנשים את משנתם, בה הם אמרו לי שלא אעז לפתוח עסק בתור חשמלאי בבאר שבע. המזל הגדול שלי הוא שלא הקשבתי להם.

משא ומתן כהלכה
הישראלי הממוצע הוא לקוח קשה שמרגיש שמגיע לו מקסימום שרות במינימום כסף. כיצד מתמודדים איתו ואיך גורמים לו להיות מרוצה?

האפשרות לשינוי
בני האדם חוששים מהלא נודע. חונכנו ללכת על הבטוח והודאי. האם זה נכון? כמה מזה מתאים למאה ה21? אני מאמין שלא הרבה.

דילמת האדם בעולם המערבי
כיום, כששום דבר לא בטוח בתחום הכלכלי, כשמדינות אירופאיות כמו ספרד ויוון שוקעות לבוץ של חוסר וודאות ומחזיקות במספר שיא של 27% אבטלה, כשאצלנו בארץ הכלכלה יחסית יציבה אך שוחקת את מעמד הביניים עד אין סוף האדם צריך לשאול את עצמו האם כדאי לו לפתוח עסק עצמאי או להישאר ב"אזור הבטוח" של השכירים.

אמינות ויושרה כנכס
מהו הנכס הכי גדול של עצמאים ואיך הוא יכול להשפיע על המשך עבודתם?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI