דף הבית עסקים ייעוץ עסקי יעוץ עסקי – המון יתרונות ומכשול אחד
יעוץ עסקי – המון יתרונות ומכשול אחד
מיכל ז 08/08/13 |  צפיות: 3227

כבר כמה שנים שתחום היעוץ העסקי פורח ומשגשג, והוא עוזר לעסקים רבים, קטנים וגדולים ומכל התחומים, להתקדם, לצמוח, לצאת ממשברים כלכליים, להתגבר על תקופות של מיתון וכן הלאה.

ייעוץ עסקי הוא חשוב כי צריך לקבל תמונת המצב של העסק לפני שעושים פעולה כלשהי, ולא משנה מה מנסים להשיג. כל צמצום בכוח העבודה, הדרכות לצוות העובדים הקיים, הטמעה של חוקי עבודה חדשים וכדומה- כל אלה ועוד צריכים להיעשות רק אחרי שמתקבלת תמונת מצב כללית של העסק, וליתר דיוק כמה הכנסות יש לעסק וכמה הוצאות, ואיך בעצם העסק מתנהל.

יועץ עסקי מנוסה, שיש לו הבנה וידע בתחומים שונים, כגון משאבי אנוש וכלכלה, יכול להדריך את העסק לעבר השינוי שהוא צריך לעשות על מנת להתרחב, לצאת מהבוץ הכלכלי וכו'. היועץ מתווה מפה של העסק כפי שהוא כעת וכפי שהוא צריך להיות, והוא כולל גם את העצות וההמלצות שלו לגבי איך ליישם את השינויים הנחוצים.

האבחון שעושה היועץ העסקי יכול הרבה פעמים לגלות תמונת מצב כואבת מאוד, והרבה פעמים הבעלים והמנהלים של העסק לא היו מודעים לחומרת המצב. מצב שכזה, של חוסר ידיעה והתפלאות לאור המצב העגום, הוא חמור ומעיד על אוזלת הידיים של מקבלי ההחלטות.

מה המכשול של יעוץ עסקי ? האם בעלי ומנהלי העסקים יצליחו לשרוד לבד, או שמא הם יצרו תלות ביועץ העסקי? יועץ עסקי מקצועי צריך לדעת לתת למנהלים ולבעלים של הלקוחות שלו לעבוד באופן עצמאי כמה שיותר וכשזה אפשרי. יועץ מנוסה ידע איך לעשות את זה.

אבל כמובן שלא הכל תלוי ביועץ, הרי התלות מתחילה במקבלי ההחלטה, והם אלה שצריכים להיזהר לא לפתח את התלות הזו, כי היא שתביא לקריסה של העסק בשנית כאשר היועץ יעזוב את הקן. במקרים שבהם ציינו, שבהם מי שבראש העסק לא מודע למצב, יש סיכוי גבוה לתלות. מצד שני, ברגע שראש העסק מבין את חומרת המצב, זה הזמן שבו הוא יכול לנער עצמו, ואחרי שיצא מההלם יוכל להתחיל להתנהל טוב יותר.

עוד מכשול הוא אי הבנת המצב או אי הבנה לגבי אופן יישום השינויים שהעסק צריך לעבור. כדי למנוע צרות נוספות לעסק או צרות חדשות, כדאי ואפשר להיוועץ עם היועץ עד לסוף תהליך השינוי בעסק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל ז


 


מאמרים נוספים מאת מיכל ז
 
החששות בהם כרוך ביצוע קידוח וניסור בטון
17/01/16 | שיפוצים
כל בנייה דורשת שימוש פעיל במרכיב של בטון ההכרחי לשלבים שונים של הבנייה. למשל, פעמים רבות בסיסים של בניינים דורשים משטח גדול של בטון לייצוב. בנוסף, רוב הבתים כיום מבוססים על בטון, כאשר רק קירות פנימיים ניתן ליצור מגבס. עם כל השינויים שעברו על התעשיות השונות במאה האחרונה, בטון בתמהילים שונים נשאר דומה לצורתו המקורית ומאפשר לקבל צורה רצויה.

מתי לפנות לטכנאי מחשבים – הסימנים הקטנים
רבים מאתנו לא מספקים למחשב האישי שלנו את התחזוקה הנדרשת, וכך גם קורה פעמים רבות עם מחשבים במשרד. וזה מתוך מחשבה שהכל תקין. הנה לפניכם סימנים שיגידו לכם מתי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי שיעזור לכם.

צילום הריון – עם או בלי הבעל
21/10/14 | צילום
בין אם את רוצה להצטלם עם הבעל שלך ובין אם לא, צילום הריון בקריות או בכל אזור אחר הוא דרך נהדרת להרגיש יפה וסקסית יותר ולהשיג תמונות יפהפיות ומרגשות.

צילום ימי הולדת – אלבום לכל החיים
08/10/14 | צילום
אי אפשר לחגוג יום הולדת מבלי לעשות מזכרת לכל החיים- אלבום תמונות. אבל לא כל אלבום יספיק, אלא רק צילום ימי הולדת שנעשה באופן מקצועי.

השלבים בפיתוח קריירה בתעשיית הבידור
אם אתם רוצים קריירה בתעשיית הבידור, יש כמה שלבים שתצטרכו לעבור כדי להגיע למעמד של אמנים עובדים. לא בטוח שתראו מזה הרבה כסף, אך כן תוכלו להתפרנס בכבוד.

חופשה בים התיכון בסוכות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

צילום ניו בורן לאלבום מקצועי ומעוצב
17/09/14 | צילום
אם אתם רוצים אלבום תמונות מקצועי ויפה לבייבי החדש שלכם, הדרך הכי טובה להשיג את מבוקשכם היא למצוא צלמים מקצועיים, ואך רצוי שאלה יהיו צלמות...

דוגמנות – מחלום למציאות
החלטת שאת רוצה להיות דוגמניות? אם עדיין לא מאוחר מדי ועדיין לא הגעת למה שנחשב בעולם הדוגמנות לגיל הבלות, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לך לקדם את הקריירה שלך.

אמרגנים לאמנים – הדרך הכי טובה להשיג עבודה
אמנים הם אנשי מקצוע שלא זוכים למספיק הערכה וגם אין להם היצע גדול מספיק של עבודות, ולכן הם "אמנים מורעבים". בעזרת משרד לייצוג אמנים אפשר לשנות את המצב ולהתחיל להשיג יותר עבודות שמתאימות לכישורים.

חופשה בורנה – היכרות עם אזור הבלקן
אחת החופשות הפופולריות ביותר בקרב הישראלים היא חופשה בורנה. ורנה , אחד האזורים המבוקשים והידועים בגלל הספא המפורסם שבה. החופשה בורנה, היא זולה, ולכן יש בה כ2.5 מיליון תיירים בשנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI