דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים כיצד פותחים חנות פרחים?
כיצד פותחים חנות פרחים?
דיווה 23/09/13 |  צפיות: 4911

למי שיש כישורים וניסיון בעיצוב פרחים, ראש טוב לעסקים וכוונה לפתוח חנות פרחים, מומלץ שינקוט בפעולות הבאות בדרך  להגשמת המיזם.

חקר וניתוח שוק במטרה לקבוע את סוג ומיקום החנות - לחנויות פרחים שונות יש מאפיינים שונים. למשל דוכן פרחים בקניון, שונה מחנות פרחים עצמאית ושניהם שונים ממשתלה כפרית. מטרת החקר וניתוח השוק לאתר את פלח השוק (מיקום וקהל היעד) שזקוק לשירותי אספקת פרחים ושצורך זה לא בא על סיפוקו על ידי חנויות וספקים קיימים.

איתור מקום מתאים לחנות הפרחים - לפי ממצאי חקר השוק יש לקבוע את סוג החנות האופטימלי לקיום השירות. האם מתאים להקים דוכן פרחים בקניון, בבית חולים או בבית קברות? האם מתאים להקים בוטיק פרחים בבית מלון? האם נחוץ להקים חנות פרחים בשוק, ברחוב עירוני מרכזי או במקום צדדי בפרברי העיר? בשלב הבא, יש לבדוק אם ניתן לאתר מקום שמתאים לחנות הפרחים לפי הדרישות הנ"ל. כמו כן ולפי סוג החנות יש לבדוק אם בחנות יש מספיק שטח לאחסון הפרחים כולל מקרר יעודי לנושא, שטח לעבודת השוזרות להכנת זרי פרחים, מערכת ביוב טובה לניקוז עודפי המים ומערכת לסילוק פסולת העלים והענפים. וכמו ברוב העסקים, רצוי שתהיה נגישות קלה ולא יקרה ללקוחות שבאים עם כלי רכבם.

קבלת אישורים לפתיחת העסק - נחוץ לבדוק אם ניתן לפתוח חנות פרחים במיקום הנבחר כמו גם עלויות מיסים, ארנונה ומים. אם מתקינים מקרר לאחסון פרחים יש לבדוק את עלויות הקמת תשתית החשמל הנדרשת.

מציאת ספקים - ראשית יש למצוא ספקי פרחים שיכולים להיות מגדלי פרחים או סיטונאים. בנוסף יש לאתר ספקים לאגרטלים, כדים ואביזרים לחנויות פרחים. לבסוף, נחוץ למצוא סידור מקצועי ואמין לשירות משלוחי פרחים. קרי, הובלת זרי הפרחים בדליים עם מים במקום מוצל ומקורר.

איתור עובדים - במיוחד שוזרות פרחים מקצועיות ובמידת הצורך אנשי מכירות לקבלת הזמנות טלפוניות ולטיפול בקופה ובחיובי הלקוחות עבור המוצרים.

קביעת אסטרטגית השיווק והפרסום - במטרה להחדיר את החנות לתודעת קהל הלקוחות הפוטנציאלי. יש לקבוע את השיטות והמינונים בין פרסום בעיתונים/מקומונים, פליירים פרסום ברדיו, באינטרנט וכו'.

מציאת יועץ עסקי להכנת תכנית עסקית - לאחר שכל הנתונים על עלויות ההקמה והתפעול מתקבלים מומלץ להכין תוכנית עסקית לפני שנכנסים להשקעות כבדות בכדי לבדוק אם החנות תהיה ריווחית ותוכל להחזיר את ההשקעה. מומלץ למצוא יועץ מנוסה בתחום שיביא את הערך המוסף שלו למיזם במטרה להגדיל את סיכויי ההצלחה ולהפחית את סיכויי הכישלון.

לאחר קבלת אור ירוק למיזם יש להתקשר עם בעלי מקצוע וספקים להקמת החנות כולל הריהוט, המיזוג והמקררים. יש להקים אתר אינטרנט כולל לוגו וכרטיסי ביקור של החנות. יש להקים את רשת התקשורת והמחשוב ולשכור את העובדים לחנות.

לבסוף, יש לתכנן את ההשקה כולל קמפיין פרסומי מיוחד,  לבצע הרצות של החנות כדי לוודא שמערכת הזמנת פרחים, הכנת זרי פרחים ומערכת משלוחי פרחים  עובדים בצורה תקינה ויעילה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דיווה


 


מאמרים נוספים מאת דיווה
 
שיקולי פרופורציה בעיצוב זרי פרחים
21/09/16 | צרכנות
עיצוב זרי פרחים הוא אמנות של ארגון אלמנטים עיצובים הגלומים בפרחים ובאבזרים על פי העקרונות של אמנות העיצוב. מעצבי זרי פרחים וסידורי פרחים בדרך כלל משתמשים בטכניקות ועקרונות במטרה ליצור קומפוזיציות יפות ונעימות למראה. מאמר זה מסביר את נושא הפרופורציה המומלצת בעיצוב זרי פרחים.

הזמנת משלוחי פרחים לחוץ לארץ עם מסירה מידית
21/09/16 | צרכנות
הזמנת משלוחי פרחים לחו"ל עם מסירה מידית יכולה להתבצע באחת משתי דרכים. אפשרות ראשונה, הזמנת המשלוח מאתר ישראלי שמקושר ברשת בינלאומית של חנויות פרחים. האפשרות השנייה, הזמנת משלוח פרחים ישירות מחנות פרחים בקרבת כתובת היעד למשלוח.

משלוח פרחים לאחר לידה
אישה לאחר לידה מעדיפה להישאר בשקט בבית עם התינוק, מבלי שיטרידו אותה כל הזמן עם ביקורים שדורשים ממנה לארח את האורחים. מצד שני, היא רוצה ושמחה לקבל מתנות שעושות לה מצב רוח טוב. הפתרון הוא משלוח פרחים שמובא על ידי שליח כך שמקבלים מתנה "נטו".

משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות אינו מומלץ
19/09/16 | קניות
חברת מוניות אינטרנטית משווקת שירות חדש של משלוח פרחים תל אביב בתוך עשר דקות. מתבקשת השאלה האם השירות מקצועי ומומלץ או שרק נכנס שחקן חדש לשוק משלוחי פרחים שמנצל את תמימות הציבור.

מיומנויות העבודה בחנות פרחים
עבודה בחנות פרחים אינה עבודה קלה והיא דורשת מיומנויות מיוחדות. המאמר מפרט אילו מיומנויות נדרשות ולמי מתאים לעבוד בחנות פרחים.

טיפים להארכת תוחלת חיי סוגי פרחים נפוצים
19/09/16 | גינון
ברגע שפרח נקטף מתחיל לפעול שעון שקובע את תוחלת חייו. צרכן שמזמין משלוח פרחים יכול להאריך את תוחלת חיי הזר וליפות את מראהו אם ינהג לפי הטיפים שמפורטים במאמר.

שתילים ופרחים בעיצוב הבית
יש אין ספור אפשרויות לשילוב פרחים ועציצים בעיצוב הבית. חנות פרחים מקצועית תציע לכם פתרון יצירתיים כמו גם שירות של משלוח פרחים ועציצים.

תוחלת חיי ציפור גן עדן בבית הלקוח
31/12/14 | צרכנות
לציפור גן עדן יש תוחלת חיים ארוכה יחסית, הוא אוהב חום, זקוק למים רבים ולאור. במאמר מוסבר כיצד חנויות פרחים והצרכנים צריכים לטפל בפרח זה על מנת להפיק מהפרח את מלוא פוטנציאל היופי שלו.

עלות משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
משלוחי פרחים כרוכים ב-3 הוצאות: זמן עבודת השליח, דלק ועלות הרכב. לכן מוצדק לגבות דמי משלוח. מצד שני, יש חנויות פרחים שגובות מחירים מופרזים. צרכן חכם צריך לבחור חנות פרחים שמציע שירות אמין במחיר סביר.

כללי אמון הציבור לתחום משלוחי פרחים
31/12/14 | צרכנות
תחום משלוחי פרחים והזמנת זרי פרחים באמצעות אתרי אינטרנט של חנויות פרחים אינו מתנהל בצורה שקופה והגונה. ולאור חוק הגנת הצרכן שלא מאפשר ביטול עסקאות בתחום זה, נדרש לאמץ ולהנחיל את כללי אמון הציבור לענף הפרחים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI