דף הבית אימון אישי NLP סדר פרטי הפרשה החמורה מחקירת הרב פינטו ללא פרשנות
סדר פרטי הפרשה החמורה מחקירת הרב פינטו ללא פרשנות
ChrisStone 13/02/14 |  צפיות: 3398

תקציר הפרשה כפי שהותרה לפרסום, וסיכום הדברים כפי שנשמעו השבוע ונמסרו על ידי גורמים המעורים בפרשה:

הפרקליטות:  חלק מהפרטים ישאר תחת צואיסור פרסום, נפתחה בדיקה במחלקה לחקירות שוטרים בענין ניצב מנשה ארביב.בעקבות מידע, המייחס לקצין וכן למשפחתו קבלה לכאורה של טובות הנאה מאנשיםהמקורבים לרב פינטו. ניצב ארביב עדיין לא זומן לחקירה.

המבוכה והטלטלה: ניצב רביב אשר עניינו נחקר במח"ש הוא לא אחר מאשר חוקר מספר 1 של המשטרה

כדי להבין את הפרשה הסבוכה הזאת ישלחזור שלוש שנים אחורה היישר למהלך חקירת האף בי איי בפרשת סחיטה נגד הרבפינטו בניו יורק בה לתדהמתם גילו האף בי איי באמצעים שונים ומגוונים כי עלהרב שהוגדר כעד מוגן מופעלים לחצים מהממשל בישראל כדי שיסיט את החקירה שהםמנהלים.

חקירת הבולשת הפדראלית מהר מאד גילתהשחבר קונגרס אמריקאי בשם מייקל גרים עבר לכאורה על חוקי קבלת תרומות ומאזהפך למעשה ליעד של החקירה, גרים יחד עם עופר ביטון שסחט את הרב והואשםבארה"ב באשמות זיוף ורמאות משכו את כספי התרומות על פי טענות שנשמעו בערמהמחסידי הרב, מאז פורסם כי בוצעו מעצרים בעניין גרים והחקירה בעיצומה.

כשהתבהר לבולשת הפדראלית בארה"ב כי הלחץ על הרב ממשיך ללא לאות לרבותמבכירים במשטרה כאשר לעזרתם נחלץ גם שר בכיר מישראל, ויתרה מכך משלא צלחבידיהם להסיט את הרב פינטו מדרך האמת, מנסים אותם גורמים בכל מיני דרכיםלהשחיר את שמו ולו רק כדי לשבש את החקירה, אז כבר החלו באף בי איי "לרתוח"על המשטרה ומי מהממשל בישראל  שמעורב בכך,  וזעמו על כך שמנסים להשחיר אתהרב פינטו שמאז הפך ל"עד מוגן" רק כדי לגרום לשיבוש החקירה המייגעת שהםמנהלים מזה זמן רב.

בתחילת החקירה בניו יורק הורה הרבפינטו לפתוח מיידית עבור אנשי הבולשת הפדרלית ולבקשתם כל דלת ומסמך בשובהישראל כדי לעזור בחקירה ולתת יד לחוקרים האמריקאים ככל שידרש וכך היה.

במקביל החלו אנשי הרב פינטו לדווח עלכל פעולה פיננסית ובפרט ענייני תרומות עד לדולר האחרון, כך שבמהלך הדיווחהשוטף עידכן הרב את הגורמים בארה"ב על קשריו וכן כל עזרה ממשית שהועברהלבכירים במשטרת ישראל, לרבות תנ"צ אפרים ברכה.

חסידי הרב רמזו כי מדובר בדברים אישיים ואין לפרט, אך מוסיפים כי היה ידוע לכל מי שמקורב שברכה היה זקוק וקיבל עזרה כחבר.

הרב מסר לחוקרי האף בי איי מידע שהועברלמשטרת ישראל ולמחלקת חקירת שוטרים מח"ש לפיה מנשה ארביב שמונה מאז למפקדלהב 433 ידע על הקשרים והעזרה הפיננסית לברכה, ונמסר עוד מידע על כך שגםארביב כשהיה זקוק לעזרה קיבל אותה.

יש לציין כי כל האמור לעיל מתרחש לפניכשנתיים ויותר מהיום, וכשנה לפני שהרב נחקר במשטרת ישראל על פשר מתן הכספיםלברכה, ועוד יצוין כי הפרטים בדבר המידע שיש לאפ בי אי בנושא נאמרו בתחילתהחקירה בארץ אולם המשטרה לא שעתה לדברים כלל ומבחינתה העניין היה אך ורקכגירסתו של ברכה בעניין קבלת כספים מהרב פינטו.

לפיכך ביקשו פרקליטי הרב להפקיד אתהחקירה בידי מח"ש ולא בידי חוקרים שהם למעשה ואחרי הכל פיקודיהם של ברכהוארביב, גם לכך לא שעתה המשטרה, ועוד ביקשו להעמיד את ברכה למבחן בפוליגרףאך גם לכך לא הסכימו, לפיכך הרב יאשיהו פינטו ניגש לפני כמה חודשים למכוןפוליגרף פרטי המוכר על ידי המשטרה ובו נשאל בין השאר "בתמורה לכסף, האםדרשת מידע חסוי?" והשיב בשלילה ונמצא דובר אמת בכל השאלות.

במקביל פורסם השבוע ב-"מחלקה ראשונה"כי יש עדויות מהימנות לפיהם אפרים ברכה בפורום שנכחו בו המעידים על כך,פיטפט בלי גבול על חקירות מהרגישות ביותר לרבות עניין אישי במימשל הישראליולדבריהם לא היה צריך "לשחד" אותו הוא פשוט לא הפסיק לדבר, לפיכך כלל לאברור אם כן איזה טעם ושורש יש לטענת "שוחד" עבור מידע מלכתחילה.

באופן בהול ומפתיע מגייסתמחלקת חקירת שוטרים במשרד המשפטים את רב-פקד שחר חמדי ראש צוות חקירות בלהב433 לחצות את הקוים כפי שדווח בידיעות ולעבור מיידית לחקירת ה"פרשההחמורה"

זה המקום לציין כי הרב פינטו בראיוןלערוץ 2 כבר אמר שלכל היותר ובכדי שיצאו מהענין בכבוד "היתה אי הבנה" בעניןהעזרה הכספית, שהרי על פי הנתונים שמסרו סוכני האף בי איי למשטרה ברכהכבר קיבל עזרה בעבר, ועוד עולה מהפרסומים השונים כי כלל אין כל צורך לשחדאותו כדי למסור מידע שהוא מוסר גם מבלי שיתבקש, אולם המשטרה המשיכה להתעקשעל החקירה.

במועד זה האמריקאים כבר מאבדים את אורךהרוח וכפי שפורסם היחס למשטרת ישראל כיום לא מהמשופרים בלשון המעטה,  וכךכאשר העניין עומד לעבור להגשת תביעה כנגד הרב פינטו על מה שהוגדר כעלילה הןלדברי חסידי הרב והן לדעת האף בי איי, מגיעים לארץ נציגיהם עם חומר מסווגעל קצינים בכירים וכאמור גם שר ישראלי  שלפי הפרסומים ניסו בכל האמצעיםלשבש את החקירה בארה"ב.

נכון להרגע וכתוצאה מההתפתחותשל הימים האחרונים, יצא ראש להב 433 מנשה אביב לחופשה והדבר נחקר במח"ש,כמו כן נבדק עניין ה-"שר הבכיר" וכל שאר החומר הרב שהועבר על ידי האף ביאיי

אתמול פורסם כי הוקמה ועדה חשאית לחקור את ה"פרשה החמורה", ולפיכך מתבקש לומר כי לולא היה מדוברבנושאים חמורים שלא יעשו כנגד איש בישראל כפי שעולה ממה שנעשה לרב פינטו,ובפרט שעל פי פרסומים חלקיים ניתן לומר שיש עוד פרטים רגישים מאד! וישרומזים גם אישיים ומובילים לראשי המערכת הפוליטית בישראל, האם היה צורך בכלהחשאיות הזאת?

אין ספק כי במקרה הטוב מנקודת המבט שלברכה ששלח את אשתו כסוכנת סמויה אל הרבנית פינטו לקבל עזרה כספית כפישקיבלו בעבר, אז אולי היתה "אי הבנה", אך כנראה ככל שיחפרו לעומק אין ספקכי תמצא אותה תיבת פנדורה שעליה הזהירו חסידי הרב לפני שנה.

בסיכום הדברים נראה כי רק אם וכאשר תפתח אותה "תיבת פנדורה" ויוודעו כל הפרטים אזי כפי שכבר התבטאו בעבר שום תסריט בהוליווד לא יוכל להעמיד סיפור מצמררשכזה על כך שמערכת שלמה עמדה על הרגליים להגן על חבר קונגרס אמריקאי שכפישפורסם גם העומד בראשה בנימין נתניהו חפץ ביקרו, וכל זאת על חשבון הרבוהרבנית פינטו.

פרטים נוספים שהתבררו מהחומר הרב שהגיעמלמדים כי כל ההתלהמות בעניין הון כביכול של הרב פינטו, אלו הם דיבוריסרק, מסתבר כי הישיבה במנהטן נושאת משכנתא, הבית בו הרב ומשפחתו מדי פעםמתגוררים בו בישראל והישיבות בעולם שרובם ככולם בשכר חודשי כלל לא שייךלהם, לרב אין מזומנים "בצד" וכל הכספים ושאר דמיונות, שנכון, נשמעים טובבכתבות, אך עכשיו ברור למה מעולם לא הראו איפה הכסף? לא נאמר 75 מיליון..מנטרה מאוסה כבר, אף לא הראו הוכחות להרבה פחות מזה.

למרות שהטענות כנגד הרב פינטו ורבניםבכלל הן אופנתיות, כל אדם ישר ואיש המבקש אמת יאמר במקרה כזה,  המוציאמחברו עליו הראיה, לכן מעבר לסיפורים ומנטרות שכבר מאסנו בהם כמו "קו ניויורק ישראל", "מחלקה ראשונה" ועוד דיבורים על אותם עשרות המליונים העלומים,כלל לא ראינו ולו עובדה אחת קונקרטית, ולכן עלינו במערכת טודיי, זה לאעושה רושם כלל.

http://www.twoday.co.il/17/01/2014/14319/he


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ChrisStone


 


מאמרים נוספים מאת ChrisStone
 
כל הפרסומים בפרשה החמורה שנתגלתה בחקירת הרב פינטו
13/02/14 | NLP
וואלה: מתיחות בין ה-FBI (הבולשת האמריקנית) לבין משטרת ישראל מחלקה ראשונה: "לא היה צריך לפתוח לו (לתנ"צ אפריים ברכה) את הפה או לשחד אותו", "הוא פטפט בלי סוף". האדם לו הרשויות בישראל חיכו אכן הגיע היום ארצה ונתן מסמכים רבים וקלטות לידי הרשויות.

סדר פרטי הפרשה החמורה מחקירת הרב פינטו ללא פרשנות
13/02/14 | NLP
באי-כוחו של הרב פינטו: ניצב ארביב, ותנ"צ ברכה, חושבים שיתנקו מכספים ועזרה שקיבלו מחסידי הרב על-ידי שיעלילו דברים על הרב פינטו עצמו. הפרקליטות: הפרטים עדיין בחיסיון אך נפתחה בדיקה במח"ש בענין ניצב ארביב.

סורת היא בעולם לצחוק על ה'אמריקאי' אבל צוחק מי שצוחק אחרון
אם חס ושלום ארה"ב תקרוס כלכלית הדבר כמובן יגרום נזק למדינה עצמה אבל מי שישלמו את המחיר הכבד יותר הם קודם כל האירופאים ושאר מדינות העולם, כולל ישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI