דף הבית ביטוח ביטוח - אחר עשיתי תאונה ואין לי ביטוח, מה עושים?
עשיתי תאונה ואין לי ביטוח, מה עושים?
דורון גרינשפן 25/03/14 |  צפיות: 11747

בשורות שלפניכם סקירה מלאה ונרחב אודות ביטוח חובה לרכב. בשורות אלו נעניק לכם תשובות על מגוון שאלות נפוצות בתחום הביטוח כמו: מה פירוש המונח ביטוח חובה לרכב ומה המשמעות שלו? מה צפוי לנהג שעולה על כבישי הארץ ללא ביטוח חובה לרכב? ועוד המון שאלות נוספות עליהן נרחיב את היריעה בהמשך. ביטוח חובה לרכב, כשמו כן הוא, בגדר חובה החלה כיום על כל הנהגים בישראל אשר בבעלותם ישנו רכב בשימוש. מטרתה של פוליסת ביטוח זו היא לספק לנהג, ליתר הנוסעים ברכב ולכל אדם אחר שנוהג בו, הגנה במקרים חלילה של תאונות.

מחירו של ביטוח החובה הינו קבוע, אך כדאי לבצע להשוואת מחירים בין פוליסות ביטוח לרכב ועלויות ממוצעות גם על ביטוח החובה וגם על ביטוחי הרשות. בכדי לעשות זאת, תוכלו להיעזר באתר מקצועי – להשוואה לחץ כאן.

הדבר החשוב ביותר הוא שכיום על פי החוק בישראל נהיגה ללא ביטוח חובה לרכב היא בגדר עבירה פלילית. קרוב לוודאי שאותו הנהג יזומן לבית המשפט, והעונשים על פי רוב יהיו כרוכים בקנסות כספיים בגין נסיעה ללא ביטוח חובה. קנסות אלו יכולים להצטבר לכדי סכומים מכובדים וגבוהים במיוחד ובצדק רב. עונשים אלו נועדו לייצר אפקט מהותי של התרעה בקרב כל נהג אשר שוקל בכובד ראש לעלות עם רכבו על כבישי הארץ ללא ביטוח חובה.

נהגתי ללא ביטוח האם אני זכאי לפיצויים?

המון נהגים שנעצרים עקב נסיעה ללא ביטוח חובה, מתגלים כמי שנושאים בעבר היסטורי "עשיר" במיוחד של עבירות אחרות שביצעו על הכביש. פסק הדין במצבים אלו יכלול בתוכו מעבר לעבירה של נהיגה ללא ביטוח חובה, שורה ארוכה של עבירות נוספות, עליהן צפוי אותו הנהג לתת את הדין בעתיד. נהיגה ללא ביטוח חובה, מעבר לעובדה שנחשבת לעבירה פלילית, תישא בהשלכות מרחיקות לכת במידה ואירעה תאונת דרכים.

נפגעים צד ג', כלומר אלו שאינם מזוהים עם הנהג עצמו ויושבי הרכב יכולים להגיש תביעות פיצויים מול הקרן הממשלתית לפיצויי נפגעי תאונות דרכים. כמו כן, הנהג הנתבע בעצמו יכול להגיש לקרן זו תביעה למען קבלת פיצויים. השם של הקרן כיום הוא "קרנית" ולאחר מתן הפיצוי היא עשויה לשוב עם תביעת שיפוי כנגד הצד הנתבע בגין נהיגה ללא ביטוח חובה. רכישת ביטוח חובה, לאור כל הדברים שצוינו לעיל היא חובה ולא המלצה בלבד.

במסגרת התביעה הנ"ל, קרנית רשאית להגיש תביעה נגד הנהג הנידון להחזיר לה את כספי הפיצויים אותם העניקה לנפגעי התאונה. אולם זאת מחויב בכך שאותו הרכב בו נהג האדם ללא ביטוח חובה איננו בבעלותו האישית, או שנמצאו ראיות חותכות ברשותו של אותו הנהג לכך שהוא לא ידע שהרכב בו נהג לא בוטח בביטוח חובה.

מדוע כדאי לי להיות עם ביטוח?

קודם כל ברצוננו לשוב ולהדגיש שרכישת ביטוח חובה היא לא שאלה של כדאיות או העדפה אישית אלא חובה אשר חלה על פי חוק במדינת ישראל. כאמור נהיגה ללא ביטוח חובה לרכב היא עבירה פלילית ובפרט עבירה מאד חמורה. כל נהג בישראל מעבר לכך שמחויב לרכוש פוליסת ביטוח חובה, נדרש גם לחדשה מדי שנה בשנה בהתאם לפקודת רכב מנוע משנת 1970.

ביטוח חובה לרכב מכסה אי אלו נזקים שנגרמו לנהג עצמו או ליושבים ברכב, ולהולכי רגל שנפגעו כתוצאה מהתאונה. ככל ההוצאות הרפואיות שנדרשות עקב הפגיעות שהוסבו לצדדים המעורבים בתאונה מופיעות בפוליסת הביטוח.

כיום, אתם לא צריכים להתרוצץ בין סוכנויות הביטוח השונות ואתם יכולים לבצע השוואה של מחירי ביטוח בקלות דרך האינטרנט - להשוואה לחץ כאן.

איזה ביטוחים הם חובה ואיזה ביטוחים הם רשות ?

כאמור, ביטוח החובה, כשמו כן הוא – ביטוח אשר כל נהג מוכרח לבצע. מלבד ביטוח זה, ניתן למצוא ביטוחים שאינם חובה, אך יכולים להציל אתכם במקרה של תאונה או נזק לרכב אחר, ביטוחים כמו ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. כיום כדאי לבצע את הביטוחים הללו, גם אם אין לכם רכב חדש. חשבו לרגע מה יכול לקרות אם תפגעו במכונית B.M.W חדשה, כשאין לכם ביטוח מתאים, עלויות הפיצויים לבעל הרכב שפגעתם בו, עלולות להכניס אתכם לחובות כבדים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורון גרינשפן


 


מאמרים נוספים מאת דורון גרינשפן
 
תפקיד חדש נולד- מעצב תאורה
אם לפני עשר שנים בודדות בלבד, כל מה שנותר לתושבי ישראל לעשות הוא להתבונן בקנאה ולשאת את מבטיהם אל על לעבר העיצוב העכשווי והעדכני שאפיין את אירופה באותה התקופה ובפרט את קו העיצוב של עולם התאורה, הרי שכיום פני היוצרות השתנו לאין ערוך.

מה זה מחזור משכנתא?
מחזור משכנתא הוא מונח שקרוב לוודאי שכל אחד מביניכם[ אשר נטל בשלב כזה או אחר בחייו משכנתא, או שמתכנן ליטול משכנתא בעתיד נחשף אליו, אולם לא הבין במה הוא כרוך ומהו משמעותו באופן כללי. במאמר הנוכחי ברצוננו לבאר את המונח מחזור משכנתא, לאחר מכן להבין האם מדובר בצעד כדאי ואם כן במה הוא כרוך.

הקמת עסק בארצות הברית
מי מאיתנו לא חולם או חלם בשלב כלשהו לפתוח עסק בארצות הברית ? חלק מאותם החולמים מצליחים להגשים את המטרות שהציבו לעצמם, וחלקם לא והחלום נשאר בגדר חלום עבורם. באופן כללי אין כיום מתכון בלעדי להצלחה, יחד עם זאת ניתן למנות כמה עצות יעילות שיוכלו להוות כלי חיוני והכרחי למימוש החלום וההצלחה.

כמה זה עולה לנו
26/03/14 | גינון
דשא טבעי מחייב טיפול שוטף תחזוקה יומיומית ופיתרון בעיות שונות. האתגרים הנלווים להתקנת דשא טבעי באים לידי ביטוי גם ברמה הכלכלית שכן תחזוקתו המורכבת מחייבת סכומי כספיים בלתי מבוטלים וכמובן המון זמן ואנרגיה לא מועטה. לפיכך כיום ההעדפה הברורה של מרבית הציבור הן במגזר הפרטי והן בציבורי

עשיתי תאונה ואין לי ביטוח, מה עושים?
בשורות שלפניכם סקירה מלאה ונרחב אודות ביטוח חובה לרכב. בשורות אלו נעניק לכם תשובות על מגוון שאלות נפוצות בתחום הביטוח כמו: מה פירוש המונח ביטוח חובה לרכב ומה המשמעות שלו? מה צפוי לנהג שעולה על כבישי הארץ ללא ביטוח חובה לרכב?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI