דף הבית חוק ומשפט מיסים החזרי מס במקרה של עבודה בחלק משנת המס
החזרי מס במקרה של עבודה בחלק משנת המס
ehzer 19/04/09 |  צפיות: 2562

החזרי מס במקרה של עבודה בחלק משנת המס

שכיר הזכאי על פי חוק להחזרי מס רשאי להגיש בקשה למס הכנסה לא יאוחר מחלוף שש שנים מסוף השנה שבה הוא זכאי להחזר מס הכנסה. בנוסף חוק זה מסייע לעובדים שלא עבדו במשך כל השנה בכך שהמס שהם מחויבים בו מחושב על פי ממוצע שנתי וכך בעצם משלם העובד מס לפי שכרו הממוצע בשנה שברוב המקרים נמוך בהרבה מהמס המשולם בכל חודש שבו העובד עבד והרוויח משכורת במקרה ועבד רק בחלק מחודשי השנה.החזרי המס המגיעים לכם על פי חוק זה אינם ניתנים באופן אוטומטי ולכן יש לפנות למס הכנסה על מנת לקבל החזרי מס. החוק קובע שמס ההכנסה שהעובד משלם צריך להיות מחושב על פי בסיס שנתי למרות שהמס משולם ממשכורת העובד כל חודש בחודשו, חוק זה נועד ליצור מצב שבו ישלם כל עובד מס על פי ממוצע השכר השנתי שלו וכך יקטן אחוז המס שיהיה חייב בו בפועל במידה ורק עבד רק חלק מהשנה.החזרי מס הכנסה הנובעים במקרה של עבודה רק בחלק משנת המס נובעים מחישוב הכנסה ע"פ בסיס שנתי, ובמידה ועבדתם רק חלק מהשנה לא נלקחים בחשבון החודשים בהם לא עבדתם ובמקרים כאלה הינכם זכאים להחזר מס. ככל שבמשכורת קיימות יותר מדרגות מס כך גדלים האחוזים מהמשכורת שעל העובד לשלם למס הכנסה וכל מדרגת מס מחייבת במס יותר גבוה מהמדרגה שלפניה.מס ההכנסה לכל משכורת נקבע ע"פ מדרגות מס המפורטות בחוק מס הכנסה, כל מדרגת מס היא סכום הקבוע בחוק המחייב בתשלום אחוז מסוים מהמשכורת.כדי לקבל את החזרי המס רצוי להיעזר בשירותיו של רואה חשבון המתמחה בתחום החזרי מס מכיוון שהחוק מורכב מאוד ואדם שאינו מבין את החוק במלואו ואת התהליכים הרבים והמורכבים במס הכנסה עלול להפסיד את החזרי המס המגיעים לו על פי חוק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ehzer


 


מאמרים נוספים מאת ehzer
 
החזרי מס לחייל משוחרר
19/04/09 | מיסים
חייל משוחרר יכול לגשת באופן עצמאי למס הכנסה על מנת לקבל את החזרי המס המגיעים לו.תנאי נוסף לקבלת הקלות במס לחייל משוחרר הוא שירות צבאי מלא או שחרור עקב בעיה רפואית.חיילים משוחררים זכאים להקלות רבות כגמול על שירותם הצבאי ותרומתם למדינה.

החזרי מס בגין ילד לקוי למידה או נכה
19/04/09 | מיסים
הורים לילדים לקויי למידה או נכים נושאים בהוצאות כבדות יותר מאשר הורים לילד נורמלי.בעבר הגדרת המדינה לנטולי יכולת הייתה מצומצמת יותר והיא כללה רק ילדים עיוורים או משותקים.

החזרי מס במקרה של שינוי שכר ומקום עבודה במהלך שנת המס
19/04/09 | מיסים
החזרי מס מגיעים לכל עובד הזכאי לכך על פי חוק אך הם אינם ניתנים באופן אוטומטי על ידי המדינה ולכן כדי לקבל את החזריבמקרה כזה חישוב המס על פי ממוצע המשכורות השנתי עשוי לסייע לעובד מכיוון שכך הוא משלם מס לפי מדרגת מס נמוכה יותר מזומס ההכנסה שהעובד חייב בו מדי חודש נקבע על פי רמות שונות של משכורת כאשר מעבר לכל סכום משכורת מסוים עולה האחוז של חיוב המס.

החזרי מס במקרה של עבודה בחלק משנת המס
19/04/09 | מיסים
שכיר הזכאי על פי חוק להחזרי מס רשאי להגיש בקשה למס הכנסה לא יאוחר מחלוף שש שנים מסוף השנה שבה הוא זכאי להחזרי מס.

החזרי מס עקב מגורים בישוב ספר
19/04/09 | מיסים
עקב כך תושבים רבים המתגוררים בישובי ספר זכאים להחזרי מס. כדי להקל על ישובי הספר ולעודד את הישארותם בישובים אלה החליטה המדינה על מספר הקלות לתושבים המתגוררים בישובים אלה ואחת מההקלות שלהן זכאים תושבים אלה היא הנחה במס הכנסה.

החזר מס לשכירים
19/04/09 | מיסים
לעתים קורה גם שהמשקיע מפסיד בבורסה ומס הכנסה גובה מס גבוה יותר ממה שאמור המשקיע לשלם בהתאם להפסדיו בבורסה.בנוסף להחזרי מס הניתנים עקב הפסדים בבורסה זכאי המשקיע להחזר כספי מהבנק בגין העמלות והריביות השונות שנגבו ממנו שלא לצורך או עקב סכומים שבסופו של דבר לא הרוויח.

החזר מס הכנסה
19/04/09 | מיסים
לצורך קבלת החזרי מס בגין תרומות לא תיכלל בחישוב תרומה שסכומה הוא מעל ל- 30% מההכנסה החייבת במס או תרומה שסכומה מעל 4,013,000 ש"ח.אחד מהחוקים שנועדו לעודד תרומות למוסדות ציבוריים הוא החוק המחייב החזר מס הכנסה עקב תרומה למוסד ציבורי.

החזר מס
19/04/09 | מיסים
כדי לזרז את תהליך קבלת החזרי המס ולהגדיל את סכומם של ההחזרים רצוי להיעזר בשירותו של אדם המתמחה בהחזרי מס עקב אירוע רפואי ולמרות שיש לשלם לאדם זה שכר טרחה הדבר עדיין משתלם בסופו של דבר מכיוון שסיוע של מומחה להחזרי מס עשוי להגדיל את ההחזרים בצורה משמעותית.קבלת החזרי מס עקב אירוע רפואי איננה נעשית באופן מיידי והתהליך עשוי להימשך מספר חודשים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI